Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 21 november 2021

zondaggepruts


 In 2018 maakte ik er 5 voor mijn beste vriendin ( zie blogpost : zijn gangetje van 2 december 2018).

Met het idee, straks maak ik ze ook voor mezelf.

Dat is nou een mooie start om weer eens heerlijk aan het knutselen te gaan.

Een van een gordijnring en een van een (kringloop) metalen armbandje.

Het mandje stond al die tijd al klaar, en nu ga ik er eindelijk wat mee doen.

Wat oude tijdschriften ( van rond kerst vorig jaar en het hele oude met het patroontje) en de keukentafel is weer een gezellige puinhoop.

Omdat ik van alles bij elkaar aan het zoeken was, bedacht ik ook om al een proefje met een poesieplaatje ( gevonden in de kringloopwinkel) te maken.

Een stukje karton had ik nog liggen.

Alleen niet zo slim dat ik ( tot twee keer toe) het plaatje op de verkeerde kant had liggen en al een stukje uitgeknipt had ( met mijn vrij botte keukenschaar).

Herken je het karton?

Van het ministolpje uit de kringloop , soms komt alle zo mooi samen!


 Kijk als ik aan deze kant het plaatje hou, het ik een mooie neutrale achterkant.

Helaas is die kant zo glad dat mijn plaatje steeds verschuift.

Eerst vastplakken dan maar.

Dan is dit het idee...

Het rokje is een gehaakt kleedje ( je snapt waar vandaan...) van 25 cent.

Ik zie wel dat het rokje iets lager aangeplakt moet worden, maar dat kan ik heb gewoon dubbelzijdig tape gebruikt ( zonde om lijm aan dat mooi kleedje te doen).

En verder....heb ik met zoveel plezier een klein tasje samengesteld voor een lieve vriendin die samen met haar man in quarantaine zit wegens positief getest op corona.

Gelukkig hebben ze beide alleen verkoudheidsklachten, maar wat een zit voor twee mensen die zo actief zijn en zo graag wandelen en fietsen, en normaal dagelijks buiten zijn.

Ik moest soms even zoeken, even denken en afscheid nemen ( van een heel leuk boekje), maar uiteindelijk had ik een leuk pakketje bij elkaar.

Bij de voordeur neergezet.

En veel te veel hele lieve reacties gekregen van haar.

Terwijl het echt zo leuk was om te doen.

Ook omdat ik haar ken en weet hoe blij ze kan worden van kleine dingen.

 

Dan de lunch met man en zonen.

Waarna dochterlief met haar man ,s middags op de koffie kwam.

Hoe gelukkig kun je zijn?

Ik kan je vertellen:

Heel gelukkig!

 

Vandaag is poetsdag, ik zal me moeten inhouden om niet lekker verder te gaan haken.

Maar er staan wat kasten op de nominatie om "uitgemest" te worden.

Niet mijn hobby, maar wat moet dat moet.

Ik kan in ieder geval teren op de fijne dag gisteren.


Groetjes, en een fijne dag voor jullie!

Franca.









4 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt!
    En wat ben jij toch een lieve vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee!
    Hier staan m'n keukenkastjes op de nominatie van uitmesten!
    Zucht: steeds maar uitstel, maar voor dit jaar om is komt het goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je heerlijk aan de freubel, leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dat leuk en creatief gemaakt zeg!

    BeantwoordenVerwijderen