Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 23 november 2021

geluier, gelummel en leuke filmpjes

Nog heel vroeg op de ochtend, met een koffie en mijn handwerkje.

Hoe was die uitspraak ook alweer?

Kijk uit wat je wenst, je kan het zomaar krijgen of zoiets.

Nou dat heb ik gehad...

Ik zei nog dat ik zo graag de hele dag zou haken, en niet ruimen...maak ik een domme beweging ( omdat ik tussen stapels spullen stond tijdens het opruimen), kneus ik mijn voet.

Eigenwijs als ik ben ga ik door, met als gevolg een hele pijnlijke voet in de avond.

Dus vandaag wat verstandiger: iets doen en daarna weer even zitten met de voet omhoog.

De uitspraak, tja handwerken dat kan nu prima.....


 

Zou zoiets een idee zijn?

Nog even bedenken wat ik dan in de lijstjes ga doen...

In een hoekje van de kamer verzamelen zich ( wie hou ik voor de gek, verzamel ik) langzamerhand steeds meer kerstspulletjes.

Komt het omdat ik nu langer thuis ben dat ik niet kan wachten tot kerst echt in huis kan komen?

Ik die altijd er voor was ( en ben) dat kerst echt pas na sinterklaas kan komen.

Over sinterklaas gesproken: ik moet echt nu op pas of online gaan kopen, ik heb nog bijna niks.

 


 Oké, wakker worden Franca.

We starten de dag.

Geen lampen meer aan of gordijnen dicht.

Dat heb je met zo'n rustig dagje, je zou zomaar gaan lummelen.

Ik zat eerst tussendoor op de computer te kijken, maar dat voelde niet zo fijn met mijn voet.

Toen las ik op de site:

A smaller and simpeler life.

https://asmallerlifelivingsimply.blogspot.com/2021/10/lazy-week-cosy-afternoons.html

Dat de dame op tv YouTube keek...hoe dom dat ik daar niet aan gedacht had!

Elke week kijk ik met ouders het filmpje over het S.B.S. op tv via YouTube.

Nooit aan gedacht dat thuis te doen.

En dus keek ik tussen elk karweitje door even een filmpje.

Ook zocht ik op waar zij naar keek, wat fijn kijkvoer!

Het gaat over een Russische dame, die schijnbaar al erg bekend was van haar Instagram, en nu een zomerhuisje heeft gekocht samen met haar man .

Ze knappen dit op met vrij eenvoudige materialen.

Door haar eigens stijl trouw te blijven word het echt hartstikke mooi en vooral gezellig.

Bruin, bijna niet meer geaccepteerd hier , krijg daar een nieuwe betekenis ( sfeer).

En spulletjes die je aanziet voor oude rommel, krijgen door haar styling een fijne uitstraling.

Het leukste is het om eerst het filmpje van de aankoop en daarna een voor een de ruimtes te bekijken.

Het zijn maar een paar filmpjes, maar wat heerlijk rustgevend voor zo tussendoor!

De dame is te vinden bij de naam: Daryadarcy YouTube .



Zo ziet ze er uit.

Ze houd haar boek vast.

Bij een ander YouTube kanaal ( dan zie je dat mensen haar gewoon kopiëren) , bladert iemand door haar boek, en het ziet er echt leuk uit.

Filmpje van 24 oktober.

Oletta, heet die dame , de Russische tekst kan ik niet lezen, de Engelse die erbij staat is:

My atmospheric hobbies this week.

 Dan kunnen jullie het boek ook al even inkijken.

Maar geen optie voor mij.

Ik spreek of lees namelijk geen Russisch...

Gelukkig kun je de filmpjes begrijpen door de Engelse ondertiteling.

Er is nog een dame die het boek bladzijde voor bladzijde door bladert, helaas kan ik haar Russische naam niet spellen. 

#книгоспам

En dan van 27 oktober 2021.

Hoop dat het zo lukt!

 


Ik heb wat oude gebakjes opgezocht.

Verleidelijk maar hartstikke nep.

Er stond eerst iets anders op dit dienblad.

Wat kleine dingetjes die al in de huiskamer stonden.

Het kleinste kopje ( kringloopaankoop van 1 euro) stond er al wel bij.

Door de laatste vondst ( kringloopaankoop van 3 euro) de etagère , besloot ik om hier een paar mooie stukken van mijn "nieuwe" servies neer te zetten. 

Het zwarte kastje eronder staan nu als een soort van vader/moeder kastje tegen de salontafel aan.

Vol, ja , maar gezellig! 

En daardoor is er plaats voor het kersthoekje, maar dat is nog een werk in uitvoering....

Mijn mooie boeket is na anderhalve week uitgedund, maar nog altijd een leuke bos bloemen.

Of ik niks anders doe dan rommelen in de huiskamer?

Toch niet, ik werk tussen de filmpjes en het handwerken met de voet omhoog gewoon in huis.

De was is gedaan en dat wil wat zeggen , door de verbouwing van de bijkeuken kon ik een week de wasmachine niet gebruiken.

En dan ligt er wat!

De droger kan nog steeds niet gebruikt worden, gelukkig las ik bij de blog van een frugal dame een goede tip:

Het apparaat wat ik normaal ( in de winter) gebruik om een kamer droog te houden ( oud huis hè), kan ook gebruikt worden om een was sneller te drogen!

Een ontvochtiger heet zo'n ding.

En het werkt!

Daardoor en met een rek in de huiskamer 's nachts, komt die was toch droog.

Natuurlijk moet ook de vaat gedaan worden, het huis opgeruimd en een stofzuiger erdoor, en koken lukte met hulp van oudste ( die vroeg thuis was doordat hij een cursusdag had).

Maar even geen grote opruim projecten, die komen weer als mijn voet weer de oude is...

En nu:

Als de gesmeerde bliksem aan de sint aankopen!

Fijne ( geniet, gerommel en kijk) dag!

groetjes, Franca.




9 opmerkingen:

  1. Franca, ik haalde dat Russische woord even door Google Translate en kreeg dit:
    #bookospam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze schrijft over boeken ( vandaar dat ze ook door dit boek bladerd), dus dat kan kloppen.
    Ik bedoelde dat ik de Russische letters niet ken ( laat staan kan typen).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O heerlijk, ik ga de filmpjes lekker bekijken.
    En wat kerst betreft: het valt me op dat "iedereen" al volop bezig is met kerstgezelligheid...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat we gewoon toe zijn aan de gezelligheid allemaal. Morgen zal blijken wat er kan....
      Maar wat nodig is is nodig, hoe ongezellig ook!

      Verwijderen
  4. Wat een heerlijk huis heb je toch, ik hou ervan en had pas ook twee mooie groene Engelse kopjes gevonden, die nu in mijn kastje staan te pronken, toen moest ik ook even aan jou denken. En Darydarcy had ik gisteren gevonden hoe frappant, ook zo gezellig en knus ik zet wel het geluid uit dat geeft maar afleiding en focus me op de mooie spulletjes! Ook heb ik mijn kerstboom al een paar dagen staan om uit te zakken, ben ik bezig om cadeautjes op te sporen(gescheurde hamstring) dus aan huis gekluisterd). Iedreen heeft behoefte om het thuis zo gezellig mogelijk te maken, gewoon heerlijk knus met elkaar warme chocomelk erbij. Simpel maar rijkdom voor mij! Warme groet van Mina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mina, wat een gezellige en lieve reactie!
      Grappig dat je ook bij Darydarcy uit kwam.
      We zitten schijnbaar op dezelfde lijn.
      Veel beterschap met de gescheurde hamstring ( ik voel met je mee, al is wat ik heb lang niet zo ernstig), gelukkig lijkt je iemand die zich thuis ook goed kan amuseren.
      Maar er gaat niks boven gezond en fit zijn.
      Dat wens ik je toe: weer gezond en fit zijn ( en fijn alles kunnen doen waar je zin in hebt).
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  5. Ohh jeetje Franca dat klinkt niet best. Bijkomstigheid je wordt gedwongen tot me-time (zo noem ik dat). Jaahhh die filmpjes, vorig jaar tijdens mijn lange covid ziek zijn heb ik dit ook ontdekt, heerlijk ontspannend met een werkje erbij. Beterschap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Coby,
      Zo is dat me-time.
      Al zou ik toch echt graag wat kastjes te lijf gaan.
      Vandaag heb ik een manier gevonden: spulletjes in een bak, voorzichtig kastje uit doen en heel rustig alles ( netjes ) terugzetten.
      Het duurt eeuwen, maar komt goed!
      Met natuurlijk tussendoor een filmpje en de voet hoog, dat houden we er nog even in.
      Coby ik wil je graag een boek toesturen.
      Kun je me helpen hoe ik( weer) aan je adres kom?
      Ik heb het helaas niet bewaard na de tijdschriften die ik van je kreeg....
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  6. Ik vind het soms wel fijn als mijn lichaam me als het ware 'helpt' om rust te nemen...

    BeantwoordenVerwijderen