Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 4 november 2021

tovertaart van Onno


 Nog even terug naar de in de camper lunch ( deze foto was van na de lunch, met half taartje).


Ik realiseerde me gisteren dat ik een belofte niet nagekomen was.

Namelijk het recept van het taartje geven, wat we toen aten.

Het is een recept van Onno Kleyn.

 Eergisteren vertelde de vriendin van de lunch me nog dat ze het taartje ( waarvan ze direct het recept gevraagd en gekregen had), al een paar keer gemaakt had.

En toen Mevrouw W , het had over de laatste taart ( door manlief gemaakt), besefte ik dat jullie het tovertaart recept nog niet gekregen hadden.

Ik vond het in dit boek.

Een soort van kookboek, met veel verhalen.

Het soort leesvoer waar ik blij van word, gevonden in de witte boekenwinkel .

Voor een prijsje waarvan ik dan vind dat het mag, omdat een tijdschrift ook in die buurt komt ( geen idee waarom ik me nu verdedig, niemand zegt dat het niet mag).


 

Het recept intrigeerde me.

Tovertaart.

En limoenen, ik hou van frisse taartjes.

En van gekke recepten, die wil ik altijd graag uitproberen.

En een lekker fris toetje voor na de lunch , leek me een goed idee.


Het taartje is ongelooflijk makkelijk te maken.

En ja, het lijkt wel tovenarij zo snel en makkelijk

 

 Zonder gelatine, dat maakt me altijd bang voor klontjes, ooit geproefd bij iemand anders, zelf gelukkig nooit gehad, want geloof me dat is niet lekker!

 

Het is echt heel lekker, en fris, het taartje, en had ik het al over hoe makkelijk het is....( oké te enthousiast).

Ook heel geschikt als toetje ( zoals Onno al aangeeft).

 

Die vriendin had nog een blikje gecondenseerde melk staan, gekocht voor een bananentaart recept van mij.

Maar omdat dat ( blikje gecondenseerde melk) eerst uren gekookt moet worden, durfde ze dat niet goed aan.

Dit recept wel!

En dat heeft ze inmiddels dus al een paar keer gedaan. 


Nou had ik het taartje graag voor dit blogje nog een keer gemaakt, voor een paar mooie foto's,

Oké, ook omdat ik het taartje echt lekker vind, maar helaas heeft de plaatselijke supermarkt geen gecondenseerde melk in het assortiment.

Jumbo en AH wel, dus binnenkort hier weer: tovertaart van Onno!

Ik hoop dat jullie het recept kunnen lezen, anders maak ik het een keer met foto's voor jullie. 

ps :Nou vind ik het recept ook ( heel duidelijk) online:

https://www.onnokleyn.nl/recept-limoentaart-zonder-bakken/

groetjes, Franca. 


 


7 opmerkingen:

  1. Tovertaart klinkt heel veelbelovend. En dat het makkelijk te maken is ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dan nog erg lekker!
      Wat wil je nog meer.
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  2. Tovertaart....spannend
    Mijn taart moet fris zijn òf hartig.
    'k Denk dat ik hem ga proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat ziet er supermakkelijk uit. Recept maar even opgeslagen, want dit moet uitgeprobeerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef, die taart is wel héél lekker! We hebben 'm als toetje gegeten, heerlijk fris. En ook nog eens heel gemakkelijk te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je 'm al gemaakt hebt.
      En ja, ik ben het helemaal met je eens:
      Makkelijk en erg lekker!
      groetjes, Franca.

      Verwijderen