Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 3 november 2021

verliefd....


 Ik geef het toe:

Ik ben verliefd!

Hals over kop verliefd.

Niet op deze lampionnetjes en ander materiaal wat ik vanmorgen ( op laarzen en in ochtendjas) nog even uit de tuin haalde , om iets "herfstigs" van te maken.

En niet op een man.

Nou ja, alleen op mijn eigen man, omdat er geen lievere, slimmere, grappigere, en zorgzamere man is natuurlijk.

En of het de verliefdheid waard is?


Geen idee, maar mijn moeder zei altijd: "liefde is blind ( of ze zie nie gère )".

Wat zoiets is als : "liefde is blind of ze ziet het niet graag".

Ik was in een kringloopwinkel, en liep er zonder iets gekocht te hebben weer uit ( wat voor mij al bijzonder is haha).

Toch was ik tijdens mijn bezoekje al drie keer naar een kastje gaan kijken...

Maar ja niet nodig toch?

En waar zou ik het neer zetten?

Dus liep ik braaf de winkel uit.

Om vervolgens in de auto nog even te zitten twijfelen...

Toch weggereden , maar...stukje verder even de auto op het parkeerterrein van een doe het zelf zaak gezet.

Nagedacht...

Teruggereden...

Toch weggereden, want...niet nodig, nog veel werk aan..

Om vervolgens om het blok ( industrieterrein) heen te rijden, en alsnog via de andere kant naar de kringloopwinkel terug te rijden..

Ineens ( wat daar nooit gebeurd) een parkeerplaatsje recht voor de winkel vinden.

Naar binnen te gaan, "mijn" kastje nog een keer zien, en direct naar de kassa om te vragen of iemand het even van die grote kast af kon tillen.

Betaald en naar de auto....

Mijn kastje!

Nodig?

Absoluut niet!

Slim?

Nee want nog bergen werk, nog een hele dag cursus en nog genoeg te doen.

Bovendien moet er veel aan gebeuren
( en ik moet ook nog spul tegen houtworm kopen, daarom staat het nog in de bijkeuken).

Verstandig?

Nou, manlief heeft al meerdere keren meegemaakt dat ik braaf ergens nee tegen zei ( in een kringloopwinkel, of op een marktje, en ook al eens in een brocante winkel), en dat het zo in mijn hoofd bleef spoken dat ( en dan vaak manlief) we terug "moesten"om het alsnog te kopen.

Dus heeft hij inmiddels graag dat ik bij grote twijfel ( en kleine prijsjes) gewoon het object koop!

En ik kan voor dit geld nog geen ( nieuw) bloesje kopen.

Maar hoe dan ook, ik heb geen goede reden om dit kastje te kopen alleen: ik werd verliefd!

Nu heb ik een vraag.

Heeft iemand een idee waar zo'n kastje voor gebruikt kan zijn?

Toen ik het kastje gekocht had, en op wilde tillen om in de auto te zetten ( leggen), ontdekte ik dat de bovenkant een klep is die open kan ( zie foto 4).

Eenmaal thuis heb ik de auto bij huis gezet om het kastje eruit te halen.

Daarna de auto wegzet, en terugkomend ontdekt dat er op de achterkant twee kleine haakjes zaten ( zie foto 5).

Waardoor een stukje van de achterkant ( het formaat van de bovenste deurtjes), ook open kan ( zie foto 6).

Zo is dus de hele bovenkant open te zetten ( foto7).

Ik heb voor jullie gemak dit keer de foto's even genummerd, anders word het wel een hele zoektocht.

Intrigerend kastje!

Maar niet de reden dat ik het kocht, dat blijft de verliefdheid!

groetjes, Franca.








12 opmerkingen:

  1. Wat een schattig kastje! Echt om verliefd op te worden. Meestal werden kastjes met een klepboven op gebruikt voor een platenspeler. Misschien deze ook wel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zou er misschien een poppenhuis van kunnen maken? Wie er mee speelt kan er van alle kanten bij en losse rommeltjes kunnen in de la opgeborgen worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee Klaasje, maar ik heb al twee poppenhuizen.
    Een klaar en een nog helemaal in te richten, dus dat is voor nu meer dan genoeg!
    groetjes, Franca,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ìk tegenwoordig in een kringloop ben en een kastje zie, denk ik: weerbestendig maken en er een minibieb van maken...
    Maar eigenlijk vind ik deze daar te mooi voor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vind ik ook.
    En er zijn al heel veel minibieb kastjes hier in ( en buiten) het dorp!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik snap je verliefdheid, het is een prachtig kastje. Al plannen aan het maken hoe je het gaat opknappen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, vandaag wel even ( buiten) het spul tegen houtworm erop doen.
      Er ligt al poeder onder het kastje, dus het is hard nodig!
      Verder moet het kastje nog even wachten, cursus gaat voor!
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  7. Misschien een "drank-kast"? Waar flessen sterke drank in staan om te schenken bij visite etc? Inderdaad enig om een poppenhuisje in te maken met lichtjes erin! Ik snap de verliefdheid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een drankkastje zou het ook kunnen zijn. Maar dat word hier niet of nauwelijks gebruikt dus is hier geen optie.
      Het poppenhuis blijft een leuk idee....wie weet...
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  8. Dat moet het zijn!
    Ik heb radiokast gegoogeld, en zag kastjes die erg op dit kastje lijken.
    Dank je wel.
    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In ieder geval al met spul tegen houtworm behandeld!

    BeantwoordenVerwijderen