Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 12 maart 2016

wat er op tafel staat

Niks aanschaffen hè, nou dit heb ik toch niet laten staan.
Dat krijg je er van als je naar dat leuke ( in een garage gehouden) goedkope brocantemarktje gaat.
Twee keer per jaar ( met kerst en Pasen ) kun je daar de leukste spulletjes vinden , voor de prijs van een bosje bloemen.
Met kerst was ik niet geweest, maar nu had ik wel zin in iets nieuws.
Het leuke is dat ik haar spulletjes zo leuk vind, dat ze nog jaren gebruikt worden.
Van boven niet goed te Herkennen, maar deze kip heeft al heel wat verschillende vullingen gehad ( kocht ik jaren geleden ook daar).
En ooit kocht ik een soort kroon op standaard.
Jaren binnen gestaan, toen naar het tafeltje voor het keukenraam, vervolgens naar de veranda en het laatste anderhalf jaar diende de voet voor een soort groen/kerst stukje wat dus zo lang op de piano stond.
En nu de stolp er staat, is het stuk weer naar de veranda.
Zal ik dan meteen mijn laatste Paasachtige stukje laten zien.
Een schaaltje bloembolletjes van 4 euro, twee konijntjes van 1,50 elk.
Twee glazen vazen en een kip gevuld.
Twee keer voorjaar op tafel.
Wat er nog meer op tafel kwam.
Hoe grappig, zie je een recept in een kookboek, en ziet dat je nog een paar dingen nodig hebt. En op de fiets naar de dichtstbijzijnde supermarkt. Blijkt dat alles wat je nodig had net 25 procent afgeprijsd is.
Als het recept vraagt een fles pompoen te snijden ( volgens recept mocht het schilletje blijven, maar dat heb ik toch maar weggelaten).
Die plakjes vervolgens 50 minuten de oven in moeten.
Nou dan...
Neem je je boek mee naar buiten en je koffie.
Dan zit je op 11 maart gewoon heerlijk koffie te drinken in het zonnetje.
Samen met Queenie.
O, die Queenie, ze laat me niet meer los.
Tussen ruimen, koken, boodschappen doen in, blijft ze in mijn gedachte.
Wat een boek.
Ik zie het wel, dat groene stoepje.
Maar mijn dag is prima zo, wie weet morgen.
Wel fijn om hier en daar ook buiten het voorjaar te zien komen.
Binnen wacht me nog het een en ander, niet het snelste recept dit.
Maar het komt goed.
Uiteindelijk is alles mooi op tijd klaar, kan ik lekker nog even naar buiten.
Staat de lasagne klaar als manlief thuis komt van zijn werk.
Het recept:
  Prachtige pompoenlasagne spinazie, huttenkase en zaadjes.
Uit: Jamie's super Food voor elke dag.
 

En verder:
Hebben we lieve gasten in de pipowagen.
Corrie en haar man hebben eindelijk een oppas kunnen vinden voor hun grote gezin.
Wat is het ongelooflijk boffen dat we nu zo'n prachtig weer hebben.
Dan is een verblijf in de pipowagen een stuk leuker.
Bovendien hebben ze hun fietsen bij, die ze gisteren al goed gebruikt hebben.

Corrie bracht hele leuke cadeaus voor ons mee.
Lief, want dat hoefde natuurlijk echt niet.
Ik ga ze een mooi plekje geven en er echt van genieten.
Zoals ik hoop dat ze van het verblijf in de pipowagen genieten.

Het zonnetje schijnt al op mijn laptop.
Ik ga een kopje koffie drinken met manlief en samen plannen wat we buiten kunnen doen.
Het is te mooi om binnen te blijven.

Fijne dag!
groetjes, Franca.

7 opmerkingen:

  1. Oh stuur een beetje zonnewarmte hierheen,ook al is jouw blog altijd zonnig ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor, die kip. Ik kan 'm wel zien dat het een kip is. Altijd als ik je stukjes lees en foto's zie van van je leesmomenten buiten in het zonnetje, besef ik me altijd dat ik dat te weinig doe. Of onze tuin is er niet geschikt voor, dat kan ook. Daar maar eens verandering in brengen.
    Gezellig om gasten te hebben in de pipowagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat hebben we genoten!!
    Allereerst van de geweldige Brabantse gastvrijheid. Maar ook van het heerlijke weer. Het fietsen en wandelen in een prachtige omgeving, zo anders dan wij thuis gewend zijn. En het verblijf in een complete en oergezellige pipowagen, het slapen in de knusse bedstee, het haken onder het genot van een kopje koffie achter de raampjes van de pipowagen met uitzicht op de weilanden. Het was overweldigend! Zo dankbaar voor alles! Wij kunnen er weer helemaal tegen! Dank je wel, lieve Franca! Wij zijn een prachtige ervaring rijker.
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn om te lezen dat je weer veel meer energie hebt. Het weer is heerlijk, lekker buiten zijn is goed voor iedereen na een lange winter, zonlicht en de aanmaak van vitamine D. Heerlijk, wij genieten hier ook volop. Nu al de zon en over een aantal weken weer overal het eerste groen, wat is dit toch altijd een fijne tijd van het jaar. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hè, dat je weer kunt genieten van het zonnetje! Moet ik ook wat vaker gaan doen .De lasagne ziet er heerlijk uit.. en die salade trouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ten eerste natuurlijk Corrie!
    Hoi Corrie, ik vond het gewoon jammer dat jullie weer gingen.
    Volgens mij hadden de mannen nog wel een uurtje of zo kunnen blijven staan praten.
    Al snap ik best dat jij graag nog even die leuke stad wilde zien.
    Dank je wel voor je leuke zelfgemaakte presentje, wat je achter liet in de pipowagen ( met briefje), heel gezellig.
    En netjes dat die pipowagen was!
    Zelfs de kopjes stonden weer precies als toen jullie binnen kwamen, en de was lag zelfs al op de wasmachine!
    Het is te zien dat je gewend bent om aan te pakken.
    Dat hoeft echt niet hoor, als je op vakantie bent!


    Ik heb ook nog eens nagedacht over het praatje wat we hadden over de televisie.
    Met het mooie weer van nu ( en de steeds langer wordende avonden), heb ik besloten om de televisie even in de ban te doen.
    Een hele beslissing voor mij, maar ik merk dat ik echt te veel blijf hangen.
    Soms wachtend op een programma of rond zappend.
    Ik laat op het blog nog wel weten hoe het gaat.

    Heel veel geluk met jullie prachtige gezin ( jullie hadden de foto's moeten zien mensen), geweldig! En de jongste...wat een lief klein manneke is dat.

    Lieve Corrie ( en je man, ik weet niet of ik zijn naam hier noemen mag) fijn dat jullie genoten hebben van de pipowagen!
    Wij hebben ervan genoten om een stel fijne mensen te mogen leren kennen.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dorien: als ik het kon zou ik het doen.
    Vandaag is het hier opnieuw heerlijk zonnig.

    Anita: en of het gezellig was, maar dat heb je vast al begrepen.
    Die kip blijf ik ook leuk vinden.
    En wat naar buiten gaan betreft: ik moet nog leren om de boel de boel te laten als het mooi weer is en te gaan wandelen.
    Dat doe ik nog niet genoeg.
    Maar even koffie drinken in het zonnetje kan altijd!
    Doen hoor!
    Het geeft echt weer nieuwe energie.

    Maria: Heerlijk hè, dat zonnetje.
    En deze tijd van het jaar, is de fijnste tijd die er is.
    Zeker na de donkere winterdagen.
    Ik geniet er echt van!

    Carolien: dank je wel voor je complimenten.
    Ik ben ook zo blij dat het weer zoveel betre gaat.
    Hoe blij kan ik je niet eens vertellen!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen