Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 8 maart 2016

wat cijfers en Marie

Negen uur, en de keuken is al aan kant ( inclusief dweilen).
Koffie verdiend, drie keer raden wat mijn koffielectuur was.
Daarna begin ik aan de boekenkast.
Zestien vakken, maar het hoeft niet allemaal vandaag.
Soms stagneert het even.
Als je foto's tegenkomt bijvoorbeeld.
Vijfentwintig jaar getrouwd.
Op onze eigen simpele manier gevierd.
 En jullie zien wel wie hier de stabiele factor in de relatie is...
Gekkigheid.
Nu weer door, nog 15 vakken....

Ik zou het niet doen, dat boek van Marie, niet eens lezen.
Maar ja, het lag in de bieb, zomaar.
En dat maakte toch wat nieuwsgierig...

Acht vuilniszakken verder.
Het een en ander naar dochterlief voor een project.
Handdoeken die dun geworden zijn en rafelen aan de randjes werden werkdoekjes.
De rest gaat weg.

Nog wat twijfel....misschien kan ik er nog iets van maken.
Nee!
Weg!
Lekker!

Die Marie , die heeft ook mij mooi te pakken.

Groetjes, Franca.





2 opmerkingen:

  1. hahaha die marie heeft mij ook te pakken, voorjaarsschoonmaak ! :) ;)

    fijne dag met een lentezonnetje gewenst, doeggg


    --josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, bevangen door het Kondo virus!
    Als ik het in de bibliotheek zou zien, zou ik het ook meenemen. Maar ik ga er niet achteraan.
    Wel ben ik begonnen aan een voorzichtige voorjaarsschoonmaak. Als het straks mooi weer is, wil ik het huis aan kant hebben. Lekker licht, zodat ik het snel kan bijwerken.
    Je foto's zijn leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen