Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 23 oktober 2023

van leuke dingetjes en wijze woorden


 Ik kocht voor 2 euro een hele leuke plank.

Het leuke komt vooral door het hartje.

Vast leuk om een keer als borrelplank te gebruiken als we een feestje hebben.

Heb ik meteen een vraagje:

Wie weet hoe ik deze plak het beste kan behandelen?

Er aan denkend dat ik er eten op wil gaan leggen, maar dat ik wel graag iets van de vlekken weg zou willen krijgen.

En voor 1 euro kocht ik dit kussen erbij.

Soms bof je gewoon.

In een verborgen hoekje in de huiskamer staat deze schaal.

Door het jaar heen ( en in deze tijd natuurlijk veel meer) vind ik kleine simpele kerstspulletjes in de kringloopwinkel.

Ze staan nog in een verborgen hoekje, maar ik verheug mij al op de kerstdecoratie in huis.

Eerlijk is eerlijk, ik kocht ook 2 helemaal nieuwe kerstboomhangertjes.

In de winkel waar je niet te vaak moet komen omdat je altijd meer koopt dan je had gedacht.

Soms moet je jezelf gewoon verwennen.

Ik ben er blij mee!


Waar ik ook heel blij mee ben is dit boekje.

Ik leende het van de bieb en besloot na een tijdje dat ik het graag als naslagwerk in huis wilde hebben.

Gelukkig vond ik het voor 5 euro op marktplaats.

Nu kan ik het dus als naslagwerk gebruiken.

 Dus: op naar positiviteit, creativiteit en waar op al aan begonnen ben, een kastje per dag.

Geïnspireerd door Anita:

https://anitasdagboek.blogspot.com/2021/03/hoe-ik-een-jaar-lang-mijn-huis-opruimde.html


Zo heb ik overzicht en doe ik niet meteen heel veel ( waardoor ik dan door de bomen het bos niet meer zie  en maar stop).

Bovendien komt jongste met zijn vriendin hier in huis als wij op vakantie gaan, en dan zou het fijn zijn als ze iets in de kasten kunnen vinden...

Je hoort het goed!

Mijn man en ik gaan samen een weekje naar Engeland!

Na deze ongelooflijk rare tijd, veel leuke maar ook droevige dingen, is het tijd dat we samen even wat alleen tijd hebben. Gewoon genieten.

En naar Engeland gaan is dan een fijne keuze.

Komt bij dat ik het mailtje kreeg: je hebt nog 8 vakantieweken staan, wil je die uitbetaald hebben?

Nee, zeker niet!

Dus we beginnen met een weekje Engeland, en dan ga ik tijd gebruiken om de verbouwing een boost te geven.

Ik hou jullie op de hoogte!


Groetjes, Franca.





17 opmerkingen:

  1. Sorry lieve mensen, ik heb de foto's op een verkeerde manier bewerkt, en nu kun je ze niet groter maken. En dus het boekje niet lezen. Ik ga ze later in een beter formaat plaatsen.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een weekje samen weg is een heel mooi vooruitzicht! Alvast een hele fijne vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een poosje geleden heb ik een oude brood plank schoon gemaakt met zout en geschuurd met een doorgesneden citroen 🍋. Blinkend schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een poosje geleden heb ik een oude brood plank schoon gemaakt met zout en geschuurd met een halve citroen 🍋 prachtig schoon geworden. Met groet Elna

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat ga ik ook proberen. Dank voor de tip! Groetjes, Franca.

      Verwijderen
  5. Wat een leuke aankopen voor weinig.
    Lekker genieten in Engeland, ben benieuwd waar je heen gaat. Ongetwijfeld kom je daar ook wat leuks tegen.
    Veel plezier, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik laat jullie meegenieten en schrijf vast een blogje over Engeland! Groetjes, Franca.

      Verwijderen
  6. Mooie aankopen! Mijn moeder maakte vroeger thuis de snijplanken schoon met Vim. Ik weet niet eens of het nog bestaat, zo'n strooibus. Geniet van jullie week naar Engeland.
    Hartelijke groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ( een soort van ) vim staan. Omdat de citroen en het zout niet werkte ( geen idee ook wat de vlekken zijn), zal ik dit gaan proberen. Dank voor de tip! groetjes, Franca.

      Verwijderen
  7. Wat een leuke vondsten! De plank met het hartje erin vind ik echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik vind de plank in al zijn eenvoud geweldig! Nu nog de vlekken weg zien te krijgen. Mijn man had het al over schuren, maar ik ga eerst nog wat andere tips uitproberen. Groetjes, Franca.

      Verwijderen
  8. Mooie plank. Ik heb een nieuwe smikkelplank en daar staat op af en toe in smeren met druivenpit olie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. eerst goed schuren, dan insmeren met lijnolie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke plank en heerlijk een weekje Engeland, een heerlijk vakantie land.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem: dank voor de tip!
    Saskia, wat leuk om even van je te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Franca,
    Ik heb zelf een plank die ik als snijplank gebruik en af en toe met olijfolie insmeer. De plank blijft mooi egaal. Geen vlekken.
    griet Ien

    BeantwoordenVerwijderen