Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 14 december 2019

zalig kerstfeest

Het lantaarntje wat ik voor sinterklaas kreeg, met twee nieuwe fotolijstje waar ik mezelf mee verwende.
Ik heb er meteen een vraag aan mijn kinderen aan gekoppeld....
Of er na kerst , misschien nieuwe foto's van hen in mogen...
Ik hou zo van foto's, maar nu de kinderen groot zijn, is poseren voor een foto, nou niet bepaald hun hobby.
Ik blijf het toch proberen, wie weet.
Tja, dan moet ( en wil)  je te veel en onvermijdelijk komt dan de migraine.
En het was een flinke dit keer.
Niks kon ik, als een beetje hulpeloos op de bank en nog liever op bed liggen.
Met intussen constant door mijn hoofd spelend wat er allemaal nog moest, wat de hoofdpijn natuurlijk alleen maar verergerde.
Net als een huis wat nog wel erg rommelig was na een volle werkweek.
Manlief was ( als zo vaak) mijn redding!
Hij ruimde, en zette alvast een miniboompje.
Een klein uitje ( met nog steeds migraine maar handelbaar door medicatie) met mijn nichtje hielp om me uit de piekerzone te halen, net als een lief kaartje van een vriendin.
Tja , en als de huiskamer er zo al weer uit ziet, helpt dat ook!
En niet te vergeten, dochterlief, die op haar vrije middag een start maakte met het opruimen ( achteraf net voor onverwacht bezoek, wat was ik toen blij).
Bij het uitje kocht ik ( natuurlijk bij de koopjeshoek, voor 50 cent per stuk) nog wat leuke kersthangertjes bij.




En daarna besloot ik: dit is genoeg!
We houden het gewoon hier bij.
En hoewel de poppenwagen ( het verhaal hierover vertel ik nog wel een keertje) in eerste instantie een grapje was, mag het mooi zo blijven staan dit jaar.
Klaar, niks me druk maken, gewoon zo laten.
Die grote boom komt volgend jaar wel weer.


Op verschillende plekken in de huiskamer staan klein dingetjes, en daardoor hoef ik niks weg te zetten, of moeilijk te doen.
Toch geeft het zo voldoende kerstsfeer.
De trap staat er anders ook ( en ik had al ooit waxinelichtjes in de lepels, maar vond het te gevaarlijk om ze aan te doen.
Met deze neppers kan dat best.
Natuurlijk staan er ook wat oude boekjes.
En hoewel ik het kerstmolentje nog niet tevoorschijn heb gehaald, staan er al wel wat kaarsjes klaar.
Een grote schaal ( dat krijg je als je met mijn nichtje op pad bent, die denkt altijd in het groot), werd gevuld met ballen en de vogeltjes die ik al had.
De kaars kreeg ik een paar jaar geleden van datzelfde nichtje ( wie wat bewaard heeft wat).
De schaal stond in het afgeprijsde ( ja , ik ga wel met het nichtje met de dure smaak op pad, maar blijf wel mijn in mijn eigen uitgave patroon) hoek van een woonwinkel ( 7,50).
Hij stond als fruitschaal en ik kan je vertellen dat hij heel wat duurder was eerst!
We waren eerst bij een prachtige boerderij geweest, waar een kerstfair was, prachtig, maar wel veel boven mijn budget ( behalve de koopjeshoek dus).
Een simpel opgemaakte schaal daar ,begon met 40 euro.
En hoewel ik best zie dat dit niet perfect is, is het prima voor mij!
Misschien leg ik er nog een amaryllisbol bij ( ik zie nog een kaal plekje), maar dat komt wel goed.
Ik heb er nog een liggen van de lidl ( en genoeg ideeën op Google afbeeldingen).
En zo is de tafel ( voor het eerst in tijden), best rustig.



Tot slot de hal.
Zo gezellig om daar ook wat lichtjes te hebben als ik langsloop.
En daar achter, een beetje weggestopt staat het:
Zalig kerstfeest!

Want daar gaat het tenslotte om!
Niet of de boom groot of klein is, maar of er lieve mensen om je heen zijn!
Die je helpen als het een beetje veel word, die je mee nemen en je gedachten even afleiden.
Die een lief kaartje afgeven en geen idee hebben hoe leuk je dat vind.
Ik moet zo weer aan het werk, heb nog veel te doen en werk zelfs tot en met de dag voor kerst.
Maar het is goed zo.
We gaan eerste kerstdag met het gezin vieren, simpel, geen gedoe.
En tweede kerstdag met zijn tweetjes, eten we de restjes en gaan lekker wandelen.
Maar deze aanloop is ook al een beetje kerst.

Mag ik jullie allemaal een hele fijne kersttijd toewensen!

              Zalig kerstfeest!

groetjes, Franca.

11 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oef migraine wat akelig. Maar ik zie dat de hulptroepen goed werk hebben verricht. Het ziet er gezellig uit. Fijne voorpret en werkse nog even

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hal helemaal top zo, ook voor jullie fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er gezellig bij jou uit!
    Bij mij staat ook een boom en niet te veel kerst poespas, gewoon dingen die ik had staan, maar dan net iets anders.
    Fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jullie huis ziet er zo gezellig uit, inderdaad niets meer aan doen! Die pollepels vind ik enorm sfeervol en het boompje in de oude kinderwagen echt heel leuk.
    En er blijft nog zoveel te leren in het leven! Bijvoorbeeld "wat moet je nu echt"? Die moet ik zelf ook ter harte nemen, haha!
    Werk ze Franca en een fijne kersttijd toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pffff wat een rotzooi is het toch altijd bij jou. Dit geeft echt geen rust aan je hoofd. De bezem erdoor zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha anoniem.
    Dat mag je best zeggen hoor!
    Regelmatig vind ik het ook te vol en ruim ik weer op, om vervolgens gewoon opnieuw te beginnen.
    Jammer dat je anoniem reageert, want je mag best met je naam je mening geven.
    groetjes, Franca.

    En de rest:
    Dank voor jullie reacties!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor wie wel van vol houd: Parisienne Farmgirl, heeft haar Chrismas farmhouse tour 2019 op youtube gezet. Voor mij genieten!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede Kerstdagen!!
    Jakkes, migraine is zo erg!
    Rommelig kan ook thuisvoelen toch?
    Ga even Farmgirl checken! Thanks!!

    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige stillevens allemaal! Heel mooi! Jij ook een zalig kerstfeest gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's weer en wat ziet het er gezellig uit.
    In gedachten noem in het altijd poppenhuis spelen met je eigen huis.
    Wat is het toch fijn als je zo blij kan zijn met je eigen huis.
    Hele fijne tijd toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen