Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 10 december 2019

kinderachtig, maar leuk





Het is natuurlijk vreselijk kinderachtig, maar mijn beste vriendin en ik houden nog steeds elk jaar samen een sinterklaas-koffieochtend.
Leuke cadeautjes uitzoeken word steeds moeilijker ( we hebben al zoveel), maar iets knutselen kon prima dit jaar, omdat ik nog dagen op moest maken en dus veel tijd had.
j
Dus knutselde dochter en ik een ochtendje samen ( alleen dat was al super leuk), om onze surprises te maken.
De binnenkant was naar wens, en buitenkant wellenswaar geschilderd met speciale beton look verf ( overgehouden van een eerder projectje), maar mooi was het zo toch nog niet....
Dus besloot ik de volgende dag om de fles ( het huisje) een tuintje te geven, en een deurtje, dat was al beter.. maar toch...
Daar staat het cadeautje.
Een wit vilten muisje.
Daar is het huisje natuurlijk voor gemaakt.


Als je een muisje cadeau geeft, is het wel zo leuk als hij ook een huisje krijgt.
Met een tuintje dus.
 En niet te vergeten...een waslijntje en een dak.
En als het huisje voor muis klaar is....
Staat ie nog een paar dagen in de huiskamer, zodat ik er stiekem zelf ook nog even van kan genieten.
Inmiddels is muis met huis verhuisd naar de vriendin, die heeft het huisje ook nog een paar dagen in de huiskamer gehad.
Wat een genieten, knutselen in een flow met je dochter, een dak bevestigen met je man, genieten van het resultaat en de reactie van je vriendin.
En dat allemaal voor een simpele koffieochtend.
En gewoon gemaakt met een oude wasmiddelenfles en dingen die je al in huis hebt.
Wat een fijn sint gedoe!


Met het gezin vierde we sinterklaas in het weekend vooraf.
Omdat niemand vrij kon zijn op de dag zelf.
Eerst surprises en grappige pakjes, daarna een late lunch, waar opa ook bij aan schoof.
Simpel, maar heel fijn.

Grappig genoeg zaten we onverwacht met ons hele gezin ( alleen schoonzoon was nog laat aan het werk) aan tafel op pakjesavond.
Oudste kwam eerder uit zijn werk omdat het zo rustig was op de zaak, dochterlief had een ingreep door de kaakchirurg achter de rug en kon niet gaan werken, ze besloot toen maar ( met zelfgemaakte soep en al) bij ons aan te schuiven.
En jongste was op een karwei op een boot in Vlissingen en kwam onverwacht ook een dag eerder thuis.
Het was even puzzelen met het eten ( we hadden erop gerekend met zijn tweeën te zijn), maar dochter had haar soep, jongste had 's middags al warm gegeten en bakte een tosti en we bleken meer dan genoeg te hebben om oudste mee te laten eten.
Kortom, het was wat rommelig, maar wat heerlijk zo met het hele gezin weer eens aan tafel te zitten.
Het zal steeds minder voor komen ( wel voor speciale gelegenheden, maar niet zomaar onverwacht aan de keukentafel), en ik heb er echt van genoten!

Dan is het weer mooi geweest met het sint vieren.
Opruimen die handel, en voorzichtig richtig kerst.
Met de leuke lantaarn die ik voor Sint kreeg op tafel begint de sfeer al wat te komen.

Op de keukentafel zelfs al wat meer...
En kijk wat een leuk cadeautje vriendin voor mij in petto had.
Precies op tijd, omdat de knijperzak die ik had wel erg afgeraffeld er uit begon te zien.
En nu?

Inmiddels heb ik al weer een kraambed achter de rug.
Met een prachtige ( acht pond zware ) baby, een net zo mooi oudste kindje van vijf.
En in huis bij een gezinnetje met een kindje van vijf rond sinterklaas is helemaal super leuk, wat een spanning en wat kreeg hij leuke ( kleine) cadeautjes.
Dit zijn ouders die ( hoe jong ook) het helemaal goed doen!

Weinig complicaties, een baby die op dag vijf al op ( boven) geboortegewicht zat met borstvoeding, een stagiaire die het goed deed ( drie dagen er bij gehad), en hele aardige mensen.
Helaas vind ik dan dat ik met toch wel nuttig moet maken en ga als een gek aan het poetsen ( en het was trouwens al erg netjes), dom, want na een paar dagen super moe, voor niks...
Ik heb nog steeds wat te leren!

Nu vrij.
Uitrusten, en komend weekend een leuke kerstmarkt bezoeken.
Helaas ook nog twee werkstukken maken voor een bijscholing en een examen doen....
Ik heb zin in de vrije dagen met kerst, nu al!

Groetjes, en veel plezier met de kerst voorbereidingen !
Franca.

4 opmerkingen:

  1. Wat een werkelijk schitterend mooie surprise heb je gemaakt zeg! Dat is niet een surprise die je daarna weggooit. Ik vind het echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee!!
    Heerlijk al je kinders zomaar thuis, genieten dus.
    Succes met je werkstukken en examen.
    Groet,
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh geweldig! Wat een genot moet dat zijn om zoiets leuks te maken en te ontvangen. Geheel niet kinderachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zag dat er allemaal gezellig uit zeg. Leuke tafel heb je trouwens met mooie stoelen. Heerlijk knus de kerstspullen op tafel. Het begint hier nu te komen want ik ben al twee weken goed ziek, griep. Heb beloofd aan de jongste (16) dat we weer eens een rode kerst doen. Laatste jaren ben ik erg van het sobere.

    BeantwoordenVerwijderen