Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 12 november 2019

appeltaart met advocaat, voordeel met verspakketten en veel plannen....

Ziet er uit als een vreemde combinatie toch?
Zeker als je bedenkt dat ik die "pudding" maakte met appelsap en wijn.
Het recept kwam uit een oud tijdschrift en het intrigeerde me.
Zo kwam de taart uit de oven.
En had ik nog mijn bedenkingen...
Appeltaart met advocaat.
De advocaat zit er overigens alleen bovenop.
Het recept komt uit de at home van augustus 2019.
En hier gaat die vaker gemaakt worden!
Lekker frisse smaak met daarop de slagroom en advocaat, prima combinatie!

Het ziet er naar uit dat dit een kookblogje gaat worden, rennen voor degene die daar een hekel aan heeft.
Dagje wacht.
Nog voor één ( tot anderhalf) persoon eten over van de dag ervoor.
Een curry gemaakt van zo'n vers pakket.
Nou, dat kan ik ook!
Met wat er in de koelkast nog lag ( één dag voor het boodschappen doen), een zakje curry pasta en een pakje kokosmelk, kom je een heel eind!
En zo stond er om een uur of negen in de ochtend al/nog een groentecurry klaar.
Van de dag er voor stonden er nog kip stukjes voor de mannen,en rijst, dus als ik opgeroepen word, hoeven ze alleen maar alles op te warmen
Makkelijk en lekker!
Afgeprijsd pompoensoep vers pakket.
Alleen de gember was niet te gebruiken, maar die heb ik altijd wel in huis.
Prima soepje!
Tegelijk met het afgeprijsde pompoensoep vers pakket, kocht ik ook het afgeprijsde zoete aardappel sperziebonenstampot verspakket.
Helaas was daar het recept af, maar een aardige medewerkster printte het even voor me uit ( had ik ook meteen de streepjescode om te betalen).
Super service!
En weer een erg lekker pakket.

Voor de pompoensoep betaalde ik 2,20 ( en we aten er met zijn vijven van), dus 44 cent per persoon.
Voor het zoete aardappel sperciebonenstampot ( wat een mondvol is de naam alleen al) pakket  betaalde ik 3,24 en daar aten we met zijn vieren van dus 81 cent ( maar daar kwam nog wel een rookworst voor de mannen en een vleesvervanger voor mij bij).
Het is dus best een goed idee om te kijken of er afgeprijsde pakketten liggen ( eerder vond ik het een belachelijk concept en liep ik ze sowieso voorbij).

Bij de lidl had ik er laatst zelfs twee die 50% afgeprijsd waren.
Zaak is dan wel om ze goed te bekijken ( alle pakketten waren bijna aan de datum of net die dag), en of je eventueel vervangende ingrediënten in huis hebt als iets er niet meer zo mooi uit ziet.
Bij mij was dat tot twee keer toe de gember.

Dus loop ik inmiddels niet meer zonder te kijken de pakketten voorbij, maar doe ideeën op en koop er geregeld een ( al dan niet afgeprijsd).

Zaterdagochtend , mijn keukentafel.
Vol met plannen en ideeën, oude tijdschriften ( waar denk je dat ik veel van mijn plannen uit haal), en leuke aankopen uit de kringloopwinkel.
 De popjes, een leuk prijsje en te gebruiken voor een mooi poppenhuis kastje.
Het breiwerkje, bijna af.
Snel even afmaken omdat ik een plannetje heb waar ik deze breinaald voor nodig heb.
Een opschrijfboekje ( notitieboekje), omdat ik binnenkort de bijscholing acute verloskunde heb, en daar voor moet leren ( en aantekeningen maken).
Vond dit een leuk boekje ( lijkt oud) en het was maar 20 cent!
 Het breiwerkje was zo af en daarna zette ik dit op de pennen.
Klopt niet helemaal, omdat je een kippendoekje eigenlijk van sokkenwol moet breien.
Maar ik oefen zo prima.
Al zag ik later dit:
Nog vast te zetten?
Ik weet het niet.
Ik denk dat het gewoon uit halen gaat worden.
Maar eerst de vergadering van vanavond en donderdag de bijscholing, daarna kom ik weer aan de fijne rommel dingen toe.
Dus het breiwerkje, de popjes en ideeën moeten nog even wachten!

groetjes,
 Franca.

3 opmerkingen:

  1. He gut krijg er gewoon trek van, het is 5.20 uur en ik moet zo naar mijn werk (ziekenhuis). Wat ziet het er allemaal lekker uit. Voor pompoensoep kan je mij wakker maken hoor.
    Ik denk dat je ideeen opdoet uit oude ariadnes ofzo? Heerlijk ik heb ze allemaal nog bewaard en kijk er regelmatig in.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Dames,
    Ten eerste werk ze Coby!
    Ik doe inderdaad ideeën op uit oude Ariadnes ( in de oude boerderij, die ooit een surprise was, in de bank bij de eettafel en nu ook in de oude blauwe kist,waarvan ik denk dat het een legerkist is) .
    Er zitten ook landelijk wonen tijdschriften bij en sinds een tijdje ook brocante tijdschriften.
    Heerlijk om in te neuzen.
    Nu natuurlijk die met leuke kerstideeën.
    Dank voor jullie reactie!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Trouwens...
    Marleen wat gaat je huis mooi worden!
    Wat een groot karwei, maar wat een prachtige foto's nu al.
    En straks helemaal op maat voor jou gezin.
    Ik kan niet wachten op de foto's als het klaar is!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen