Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 13 november 2019

ik weet niet waarom






Ik weet niet waarom ze me zo aansprak.
Ik zag haar staan in de kringloopwinkel, maar kocht haar niet.
Toch bleef ze me door het hoofd spoken, zodat ik een paar dagen later terug ging ( met weinig hoop dat ze er nog zou zijn), maar ze was er nog!
Toen mocht ze natuurlijk mee.
Ze staat aan de zijkant van de afzuigkap.
Daar kan ik haar zien, maar de rest van het gezin kan er makkelijk voorbij kijken.
Volgens dochter is ze zo droevig.
En dat is ook wel zo..
Maar toch..
Er is  iets in haar wat me erg aanspreekt.
En ook iets wat me aan mijn moeder doet denken ( al leek die echt niet op haar), misschien het wat vermoeide.
Dat wat je misschien krijgt als het leven niet altijd makkelijk was.
Volgens de medewerker van de kringloop zou ze uit Den Bosch komen ( het bijbehorende schilderij was van de Dieze).
Een simpel portret uit de kringloopwinkel ( met zelfs een gaatje in het doek).
Ik ben er helemaal blij mee!

groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig portret! Ik zou het ook gekocht hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vrouw, getekend door het leven. Wat een sprekend portret, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook heel mooi! Bijzonder hoe iets in je hoofd kan blijven hangen. Ze heeft inderdaad een wat droevige uitstraling. Ik vraag me af waaraan ze denkt.

    BeantwoordenVerwijderen