Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 7 december 2023

zomaar vrij...

Zo jammer dat ik haar lieve snoetje niet kan laten zien.

Maar ik blijf erbij: ouders mogen zelf weten of ze hun kindje op Internet zetten, ik vind dat ik het als oma niet mag!

Het hoekje met de boekjes en zo was wel even leuk, maar omdat ze aan het omdraaien is, ging het snel weer weg. Te gevaarlijk!

Vandaag is ze thuis bij haar mama.

Eigenlijk zou ik werken vandaag, maar er was niet zoveel te doen ( ze hadden genoeg starters), dan start ik liever een dagje later, dan de hele dag in de wacht zitten en nog geen gezin krijgen.

Wel even wennen, vrij terwijl je op werken gerekend had.

Mooie kans om een blogje te schrijven...

Nog één "kladderfoto"van Sophie die met hulp van mama een sinterklaascadeautje uitpakt, met haar nieuwe muts op...

Sinterklaas heeft mij enorm verwend dit jaar.

Niet alleen gaf een van de handwerkdames ons allemaal een lief pakketje ( met de streepjes) ook de surprise van mijn beste vriendin was te gek veel moois, om verlegen van te worden!

De bak kreeg ik van de ouders van mijn beste vriendin. De tante van die vriendin is overleden en sommige spulletjes vonden ze jammer om weg te gooien, vandaar dat ik dit kreeg. Hoe lief!

Het overgebleven sinterklaassnoepgoed zat eerst in een trommeltje, maar zo in potten blijkt het een stuk uitnodigender, het is al bijna op.

Pietenmutsje van kleindochter is blijven hangen, vergeten om mee te geven...



Gaat de amaryllis ( met laklaagje uit de opruimingsbak bij ALDI of Lidl ik weet het niet meer) al langzaam open.

 

Ik heb de laatste tijd veel inspiratie gevonden.

Eerst toen we als team langsgingen bij een collega die pas verhuisd is. 

Ze woonde eerst in een verbouwde kerk ( heel bijzonder) en nu in een woonboerderij uit zestien zoveel.

Een prachtig huis en een dame die zo goed sfeer kan maken.

Dat was inspiratie één!

 

De schoonmaakdame ( mrs. Hinch) gaf opruim en schoonmaak inspiratie .

 Dat was twee!

 

Daarna kwam in op YouTube bij deze dame uit:

https://www.youtube.com/watch?v=97tyM8h186U&t=241s 

Je moet even wennen aan haar lange verhaal, maar hoe mooi is de keuken ( en de bijkeuken en kleine hal) geworden!

Ze heeft maar drie filmpjes, maar wel een verwijzing naar Instagram:

 https://www.instagram.com/mrs_trufflepig/

Heerlijk om te kijken en dus inspiratie drie.

 

En tot slot las ik in de Margriet een artikel over Anita van Delft.

En zo kwam ik op haar Instagram en blog terecht:

 https://www.instagram.com/anitahomeblog/

https://anitahome.blog/

En dat is een enorme inspiratie!

Nummer vier dus.

Deze dame is inmiddels 73 , maar zou voor 53 door kunnen gaan!

Door haar energie, kleurige ( hippe om dat oude woord maar even te gebruiken) ideeën en ook uitvoeringen in haar huis en tuin .

Wat een dame!

 

Zelf had ik de laatste week door wat gedoe even weinig moed, maar door het blog en de Instagram pagina's van deze dames kwam die gelukkig weer terug!

 


De box verhuisde naar de voorkamer op die plek kwam de leren stoel te staan.

Een heerlijk leeshoekje wat ik de hele week kan gebruiken.

De box was ik even beu , maar door een kastje weg te zetten bij de openslaande deuren, kan de box op zondagavond snel even in de huiskamer gezet worden en maandagavond terug naar de voorkamer.

Al het glas bij elkaar ( advies van Anita, verzamelen mag maar zet het bij elkaar, dat is minder rommelig), dat ik er dan ook nog een schaap ( lam)  bij zet is dan weer mijn ding.


 Dit staat nog op het witte kastje ( en hangt er aan).

Met links in het lijstje de kerstkaart die onze oudste vorig jaar tekende ( voor ieder gezinslid een eigen tekening), en rechts de toffe peer in een lijstje die manlief voor zijn verjaardag van onze kleindochter kreeg. Hoe lief die voetjes!

En dit op het kleine groene kastje ( in de hoek), met het mooie tijdschrift uit Engeland ( vintage home) open op de standaard, om steeds van een mooi plaatje te genieten en inspiratie op te doen.



Tegen de gastvrouw van ons handwerkclubje vertelde ik dat ik veel minder vaak naar de kringloopwinkel ga, en dat is ook zo!

Dit kocht ik tegelijk met de plank, dus dat is al een tijdje terug.

Moet ik eerlijk zeggen dat vandaag ( omdat ik onverwacht vrij ben en het huis aan kant is), de verleiding erg groot is om naar de kringloopwinkel te gaan, maar goed over die ster.

De ster is van glas in lood en je kunt er een ( nep) waxine lichtje in zetten.

Al geeft deze niet veel licht meer, toch maar een echte?


Deze geeft meer licht!

Idee van ( o.a. ) Coby, en meteen heel leuk om als cadeautje te geven ( wij deden dan de batterijen er al in, wel zo handig, met dat priegelige schroefje).


Op de schouw ( rechts) ligt ook een witte.

Ik heb weer wat oude foto's voor de dag gehaald.

 Sentimenteel mens!

Ik merk als er pas iemand overleden is ( ik weet dat het alweer een half jaar geleden is, maar voor manlief is het pas), het fijn is om een foto te hebben staan.

Dan vind ik het ook weer fijn om mijn ouders erbij te hebben, die blijf je missen al is dat al veel langer geleden.

Ouders kun je natuurlijk eigenlijk nooit missen.

Compleet met onze trouwfoto, een kiekje van toen onze kindjes nog klein waren ( en manlief elke avond na het eten op het kleed met ze speelde} en tot slot een foto van ons kleinkind op mijn arm op de dag dat ze geboren is,

Het is echt tijd om een nieuwe foto van haar af te drukken.

We hebben dus alleen van de kraamweek een "echte" foto's van haar. De rest is digitaal , en dat zijn er heel veel!

Goed idee trouwens om met kerst foto's van iedereen te maken en die af te drukken.

Dat zou ik geweldig vinden!

 

Nou Lieve mensen, gisteren heb ik keihard gewerkt ( eindelijk mijn kledingkast aangepakt) en weggooien kost mij altijd kruim.

Vandaag onverwacht vrij, en het eten staat klaar omdat ik zou gaan werken.

Wat zal ik gaan doen?

De slofjes ( dezelfde kleur als haar mutsje) breien en in elkaar zetten?

Of toch nog een kast aanpakken?

Bij iemand op de koffie gaan ( ja ik app eerst)?

Of....ik laat het later weten!


Fijne dag!

Groetjes, Franca.








 








 

7 opmerkingen:

  1. Fijn he zo onverwacht vrij zijn en ook de mood hebben om dingen aan te pakken. Je kan ook weleens zo'n dag hebben en dat er dan niets uit je handen komt..... ohh dan vind ik mezelf verschrikkelijk.
    Heerlijk van die hoekjes. Je vriendin heeft wel gelijk groeperen doet minder rommelig aan. Zelf doe ik het ook.
    Hi hi zie opeens dat je mij noemt, thx!
    Eigenlijk bedacht ik mij nu iets, zo vaak heb ik tijdschriften die ik weggeef. Maar jij zou er ook blij mee zijn weet ik zeker. Alleen zo'n doos opsturen kost wel wat. In het nieuwe jaar maar eens zien of ik wat bij je af kan geven.
    Leuk mutsje trouwens, heerlijk lijkt me dat breien voor je kleinkind.
    Fijne dagen in voorbereiding op Kerst.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Coby,
      Ik zie bij jou dat jij ook aan het breien bent geslagen.
      let op!
      Het is verslavend haha.
      Ik las ook dat je al een tijdje niet fit/ziek bent. Van harte beterschap en hopelijk weer snel helemaal fit!

      Ik vind het heel lief dat je aan mij denkt bij je tijdschriften, maar doe toch maar niet...
      Ik ben heel erg aan het opruimen en juist tijdschriften blijk ik dus veel te veel te hebben. Inmiddels word de stapel ( of eerlijk gezegd de dozen stapel) al een stuk kleiner, maar dus alsjeblief geen nieuwe aanvoer.
      Groetjes, Franca.

      Verwijderen
  2. Mooi dat je de ouders zo respecteert en in hun waarde laat, en je aan hun regels houdt wat betreft internet. Ik snap hen heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezelligheid weer!
    En onverwacht vrij, heerlijk toch?
    Ik zou voor de slofjes kiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat en even naar de bieb om een aangevraagd boek op te halen, is precies wat ik gedaan heb!

      Verwijderen
  4. Versta ik heel goed dat de ouders niet willen. Ik zelf maak ook sfeervlogs en doe dan ook uitstapjes met mijn familie. Sommige van mijn familie wel er ook niet in. Dus dan film ik ze gewoon niet. Wat is die ster super mooi met dat theelichtje er in. Dacht ook zo te bestelen maar heb het op mijn verlang lijstje gezet.

    BeantwoordenVerwijderen