Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 29 april 2009

Pakket

Woensdagavond. Kom je thuis van je werk en ziet een pakketje op de keukentafel liggen.
Aan jou geadresseerd ,zwaar ,geen afzender. Wat is dit nou? Ik heb echt niets besteld.
Na drie keer omdraaien ( het is flink zwaar ook nog), besluit je het gewoon maar open te maken.

En dan komt er dit uit! Een paar prachtige oude boeken. Een van ingebonden tijdschriften, en een boek voor moeder. Twee losse tijdschriften, een heel leuk set pannelappen, een heel leuk en vrolijk kleedje en tot slot een hele mooi kaart.
Kijk dit artikel over natuurlijke voeding(borstvoeding), veel bekende dingen( al is een schema er nu niet meer bij), heerlijk om te lezen.
Leuke patronen, sfeervolle foto's.
Jammer dat ik niet zo'n groot handwerktalend ben.
En hoe vind je deze? Ik vind ze super!
Lieve Geertrude, heel hartelijk bedankt!
Ik zie mezelf deze zomer al lekker in de tuin zitten, in het zonnetje, kopje koffie erbij.
En dan eindeloos bladeren, korte verhaaltjes lezen, me verbazen over de huishoudschema's , een beetje terug in de tijd gaan, genieten vind ik dat. Ik verheug me er nu al op.
Het kleedje ligt hier al op tafel, de pannelappen te pronk. Wat een verrassing, zomaar een pakket krijgen.
Ik heb er bovendien een heel leuk idee van gekregen. Maar daarover later.
Nog een keertje: Geertrude dank je wel!

En nu: Heb ik weer zin om aan de slag te gaan. Zowel thuis als in het gezin.
Ik mocht vandaag een vrije dag nemen( had die eigenlijk al gepland vrij staan) , maar heb besloten toch te werken. Klinkt niet aardig naar mijn eigen gezin, maar ik had de vrije dag niet op de kalender staan. Daardoor heeft iedereen zelf iets gepland, van de stad in ( voor koninginnendag) met de mensen van de uitwisselingsgroep Ierland , tot werken aan de oude auto. Zelf had ik niks gepland, dus werk ik nu lekker zelf mijn gezin af, en heb daarna een dagje langer vrij.
Bovendien hoef ik vanaf vandaag niet te haasten met eten koken, vandaag werk ik maar tot 14.30 uur , nog genoeg vrij over dus. En voor die vrije dagen straks heb ik een speciaal plan( dankzij Geertrude) maar daarover later meer. Een hele fijne Koninginnedag allemaal!
groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Ooohhhh! Herken ik daar misschien het gebonden (tijdschriften)boek van "Moeder"? Heb er hier een exemplaar van uit 1949 en zoek nog meer van die bundels. Wat gaaf om te zien dat er nog een liefhebber van is!

    Kwam je trouwens tegen via je interesse over consuminderen. Mag ik je een linkje op mijn blog geven?

    Groetje van Mama Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Mama Monique,

    Ja , het is een ingebonden "Moeder" van 1947. Geweldig he.
    En Monique, ik zou het een eer vinden om als linkje op je blog te komen.



    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk Franca! Daar ga je veel plezier van hebben. Wat een lief gebaar...

    BeantwoordenVerwijderen