Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 29 mei 2023

oma blogje

Nog één keertje...een oma blogje.


 

 

Hoewel mijn dochter echt geen babyshower wilde : ,"echt niet, en dan stomme spelletjes doen zeker" , hadden we toch iets heel kleins georganiseerd.

Met cadeautjes, lekkere hapjes ( sandwiches voor dochterlief, die zo ziek werd van al wat zoet was), met maar drie gasten, mijn beide lieve schoondochters en ik.

Gewoon bij dochterlief thuis.

Simpel, gezellig!

 

Ik breide gestaag door ( al zette ik nog bijna niks in elkaar. 


Is dit nog niet klaar, het moet een dekentje worden...

 

Zijn er inmiddels een paar truitjes in elkaar gezet.

 

 

Kwam onze oude commode op de nieuwe babykamer te staan. 



Was het prachtig om te zien dat het eerste pakje wat kleindochter aan had, uit het setje kwam dat wij haar gaven.

 

 

Kreeg ik toen kleindochter geboren was,van mijn beste vriendin een : oma oppasmand.

Hoe lief is dat!

Kreeg niet alleen het kraamgezin, maar ook wij heel veel lieve kaartjes.

Met in het midden, een muisje wat we cadeau kregen met een wit rokje aan , waarmee mijn dochter liet weten dat ze zwanger was van een klein meisje.

En daarnaast...ik mag het hier vertellen van mijn dochter!

Het geboortekaartje van onze kleindochter Sophie!


Moet er nog een vestje in elkaar gezet worden, en ligt er al van alles klaar voor de kleine uk.

Hier in huis...omdat...ik de eer krijg om een dag in de week op te gaan passen!

Hoe blij kun je mij maken!

Jaren nagedacht of ik wel minder wilde gaan werken, of ik mijn werk niet enorm zou gaan missen.

Maar voor deze kleine dame: direct een klein contract!


 Vandaar deze spulletjes in oma's huis.


Die spulletjes moeten nog even geduldig wachten...

Net als de keurig gestreken lakentjes.

Omdat dochterlief eerst van een lang geboorteverlof gaat genieten, zelf lekker voor het kleine meisje gaat zorgen, en hoopt dat ze haar ook nog heel lang haar eigen voeding kan geven.

 


 Oude handen, die een prachtig jong nieuw leventje vast houden.

Het duurde hem eigenlijk te lang voor hij langs mocht komen, maar inmiddels is hij geweest, heeft zijn achterkleinkind vast mogen houden.

Zijn er heel veel foto's en een filmpje van gemaakt en heeft opa zijn mapje met foto's gekregen.

Heeft hij getrakteerd op de opvang op beschuit met muisjes.

Steeds zei hij: "als ik dat nog maar mee mag maken".

Het is hem gelukt!

Heb ik zomaar ineens mijn verjaardagscadeau  goed gebruikt.


Omdat het zo fijn was voor de jonge papa om rond etenstijd gewoon iets in de oven te kunnen schuiven.

Nu ga ik deze dingen thuis ook nog eens maken, ze zagen er goed uit en roken heerlijk!

Al is het dan met "nep kip" en de macaronischotel ( zie vorig blogje) met "nep gehakt".

Nu ga ik inpakken.

Mooie cadeautjes maken voor onze kleindochter.

Iets lekkers bakken en hopen dat ik mijn dochter en kleindochter vandaag weer zie.

Drie dagen niet gezien, netjes afstand gehouden na het kraambed.

Maar jongens ik mis ze nu al weer!


En beloof bij deze, dat ik hierna geen oma blogjes meer maak!

Al zal onze kleindochter vast nog ( niet herkenbaar) vaak te zien zijn hier....

 

lieve groetjes, Franca.










7 opmerkingen:

  1. Geen bezwaar tegen omablogjes hoor! Van harte gefeliciteerd! Wat bijzonder voor jou met jouw beroep om dit nu zo mee te maken. Geweldig om te zien wat je allemaal al klaar hebt gezet voor de kleine meid. Heel veel geluk voor het jonge gezin en voor jou als oma en voor de verdere familie!
    Liefs, Alice K.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kom maar door met de oma-blogjes hoor! Wat een lieve truitjes maak je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees het nu pas: Wat ontzettend leuk, van harte gefeliciteerd!! En wat heerlijk dat je minder kan en mag werken om zo op te kunnen passen. Oma boogjes: Geen bezwaar hoor😀

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Overweldigend gevoel dus. Wat heb je leuke vestjes gemaakt. Heerlijkheidje Sophie wat een mooie naam.
    Bij mijn 1e kleinkind ben ik niet minder gaan werken, ook geen oppasoma. Ja in geval van nood. Maar ik had zelf nog een running gezin dus druk zat. Kom eigenlijk al tijd tekort.
    Maar ik geniet van jouw oma blogjes hoor.
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel voor de reacties. Ook op de truitjes/vestjes. Ik ben helemaal geen brei-held, maar dit zijn leuke makkelijke patroontjes.
    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie manier om het toch te vieren! Op een manier die dan ook echt bij je dochter past. Dat vind ik heel lief.

    BeantwoordenVerwijderen