Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 21 september 2020

van licht, lucht , boeken en poetsen


Als je met je dochter naar een kringloopwinkel gaat en te veel moois ziet...

Soms besluit je zomaar om het gewoon te kopen, ook al heb je het niet echt nodig.

Wel nodig en dagelijks in gebruik hier in huis...

Poetsdoeken!

Acht stuks voor een euro, en ja je kunt ze ook zelf maken van oude handdoeken, maar die gebruiken de mannen wel in de schuur.

Hier steun ik een goed doel mee en niet te vergeten: ze zijn gelockt, zodat je niet steeds van die draden krijgt.

Ochtendzon in huis...

Ik kan er zo van genieten..

En kijk daar: eindelijk die sjaal afgemaakt, deze winter een warme nek...

Mijn heerlijk volle ( stiekem inmiddels al weer flink rommelige) boekenkast.

Een wachtdag.

Nou ja wachten op een gezinnetje onder voorbehoud.

Stukje breien dacht ik...het werd een flink stuk uithalen.

Het zit me niet mee dit breiwerk...

Of ik het binnen niet goed zag...kan zijn , volgende week kan ik mijn nieuwe bril ophalen.

Een glas een punt verschil, het andere een en een kwart...

Geen wonder dat ik steeds meer mijn hoofd achterover hield om ( door het leesgedeelte) toch nog helder te kunnen zien.

Het bleek ook al zes jaar gelden dat mijn ogen getest waren...

Elke ochtend ...lekker de ramen open.

Hier met licht ( op de thuisdagen), inmiddels vaak in het donker...wat gaat het weer hard met het licht.

De haldeuren zet ik alleen open op thuiswerkdagen ( ik ken mezelf ik zou ze vergeten dicht te doen).

Maar die van de keuken en huiskamer gaan elke ochtend even open .

Koffie.

En daarna naar de boekenmarkt.

Wat hadden ze hard gewerkt!

Het kwam mij helaas maar weinig uit om te helpen dit keer, omdat ik zoveel werkte, maar wat hadden de vrijwilligers alles netjes uitgezocht en in rubrieken neergezet.

En natuurlijk was het ook helemaal nieuw om met de corona regels te werken.

Maar het liep fantastisch!

We hadden een prima opbrengst en konden onze drie doelen van deze keer een mooi bedrag geven.

Omdat ik zo weinig geholpen had ( inmiddels wel weer mee op gaan ruimen gelukkig), voelde ik me toch schuldig dat ik hier en daar op de dag wat boeken voor mezelf opzij gelegd had.

Om mijn geweten te sussen heb ik toch maar wat betaald.

Iedereen blij, en ik geef graag wat voor zulke mooie boeken, en het is tenslotte voor het goede doel.

Overigens: alleen de boeken op de onderste rand, en het breitijdschrift daar, nam ik mee op de boekenmarkt.

De stapels daarboven stonden er al!

Dus vier boeken en een breitijdschrift.

Voor jullie denken dat ik wel erg inhalig ben geweest!

Een paar dagen na de boekenmarkt gingen we opruimen, en kwam ik dit leuke boek nog tegen.

Om heerlijk van te genieten bij de buitenlunch.

Wat een bof om in het najaar nog zo'n mooi weer te hebben!

 

Daar is mijn ( inmiddels gewassen) deken terechtgekomen: op het roze bankje.

En nu aan de slag!

Als je maar een paar dagen vrij bent ( en er gaat anderhalve dag vanaf door de boekenmarkt), je op zondag samen met manlief naar je dochter en schoonzoon fietste ( om nog even schoonzoon te feliciteren die afgelopen week jarig was), dan zul je toch echt even door moeten bijten en gaan poetsen.

Dus helaas lieve vriendinnen, de volgende keer kom ik weer langs.

Nu aan het werk, wil ik me komende week niet verschrikkelijk gaan ergeren aan stof en rommel.

Maar met ene beetje geluk: drink ik straks lekker buiten een bakske koffie, en als ik dan ook een gezellig schoon huis heb is dat poetsen zo vergeten.


groetjes, Franca.














 

 

7 opmerkingen:

  1. Oh, je hebt van die ramen die in het midden open gaan. Dat vind ik altijd zo mooi!

    De doekjes lijken me erg handig, en inderdaad: het is mooi dat je er ook nog een goed doel mee kunt steunen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n heerlijke rommelige boekenkast. Daar hou ik zo van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n heerlijke rommelige boekenkast. Daar hou ik zo van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat geniet ik toch elke keer toch van je blog. En zo grappig om de overeenkomsten en verschillen te zien. Zelfde filter om de koffie op te gieten en de kraamzorg in het verleden en haak(te), daarentegen zit ik nog in de redelijk jonge kinderen (ben ook stukje jonger dan jou, heb ik weer niets met kringlopen en rommelmarkten, wel veel boeken, maar geen boekenkasten in de woonkamer.
    Hopelijk krijg je nog even de tijd om je huis te doen en daarna weer een leuk gezinnetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet altijd zo van jouw verhalen. Heerlijk!

    Groetjes Kopka

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen