Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 15 juni 2020

dat geeft de burger moed....

Wat doe je als het even allemaal niet mee valt.
En je bij het opruimen van de zolder, oude boekjes tegenkomt.
Mee naar beneden, en er af en toe stukjes uit lezen.
Heerlijk.
Inmiddels heb ik ook een plukboeketje afgegeven bij mijn beste vriendin.
Wat fijn om haar eindelijk weer eens te zien.
Ze is erg bang, en ongerust.
Hoog tijd om snel ( buiten en op afstand) samen koffie te drinken.
Dat plannen we zodra ik dit komende kraambed achter de rug heb.
Intussen kwam dochterlief met een prachtidee:
Samen ontbijten /brunchen op zondag, met het hele gezin.
Dus maakte ik de inmiddels beroemde kokos-wortelsoep.
En een lekker toetje.
Manlief een bewerkelijke citroentaart, en bracht dochterlief heerlijke broodjes en croissantjes mee.
Het toetjes recept op de foto is de hoeveelheid ( volgens hen) voor 2 personen.
Ik maakte er zes van.
Misschien iets minder vol, maar meer dan genoeg omdat het zo machtig is.
Als extraatje wel een beetje citroen marmelade ( zonder de stukjes)
door het cheesecake mengsel gedaan.
Dat frisse maakt het net wat lekkerder, vind ik.
Van de soep zijn er nu wel genoeg foto's, maar dit was de taart.
Een heerlijke combinatie van zoet en zuur.

Na het eten een fijne wandeling, en daarna was er wel weer plaats voor koffie en taart.

We zijn er nog lang niet, nog steeds best wat gedoe met opa.
En intern een verhuizing, en veel gerommel.
Maar zo'n gezamenlijke maaltijd, met alle ruimte en tijd om even bij te kletsen,
doet een mens een wereld van goed!

Vanavond werkoverleg bij een collega in de tuin .
Het mag nog niet binnen met zoveel personen, dus nu maar hopen op goed weer.
Morgen weer starten met werken.
Ik ben benieuwd waar ik weer terecht kom.

Volgende keer een foto van de kippen.
Die zijn inmiddels opgehaald, en sterker nog....
inmiddels leggen ze al!
Hartstikke gezellig die beestjes.

Fijne dag!
Met hopelijk ook voor jullie ,mensen die je even moed geven door zo'n gezellige actie!

groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Oh, het huis dat lachte. Een heerlijk boek
    !! Zo vaak gelezen. Gewoon om dat het een lekker ongecompliceerd boek is. Lekker makkelijk te lezen en zo vertrouwd leest

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk idee van je dochter, en fijn dat het ook een geslaagde maaltijd werd. Daar knapt een mens inderdaad van op.

    BeantwoordenVerwijderen