Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 6 augustus 2018

zomer

Ik maakte een geroosterd paprikasoepje voor ons eetclubje en wat frisse tomaatjes en mozzarella bolletjes.
Dochterlief die alleen bij ons thuis was, maakte van de restjes ( en nog wat vegetarische balletjes van de dag ervoor) dit lekkere geheel.
Dat stylen dat kan die dame.
Manlief en ik gingen naar Engeland.
Hij durfde het toch aan, en wat was het fijn!
Met zijn tweetjes, niet hoeven kijken naar etenstijden en thuiskom-tijden van de kinderen.
Gewoon lekker samen.
Eten wat en wanneer wij willen, doen en laten wat we willen, heerlijk.
En daar hoort op zijn tijd een taartje bij.
Hebben we alle tijd om die leuke charity shops te bekijken ( en er zijn er toch veel ).
Met dank aan het geduld van manlief, vond ik deze heerlijke ( en sommige nog niet eens oude) boeken.
Lange wandelingen en prachtig weer.
Fijne plekjes , een terras in een mooie tuin, waar het eten ook nog eens erg lekker was.

Nog nooit wachtte ik zo lang voor ik een nieuw blogje plaatste.
Er was niks aan de hand hoor, gewoon druk met de dingen van het leven.
Een mindfullnesscursus zorgen er voor dat ik me bewust werd van tijd en ruimte.
Vooral van hoeveel tijd en ruimte er naar onze ( volwassen ) kinderen blijkt te gaan.
Ik hou zielsveel van ze, maar het word ook tijd dat er wat ruimte voor mijn eigen dingen kwam.
En die kwam er!

En ik geniet er enorm van.
Ik werk, heb heel veel fijne gezinnetjes gehad ( en helaas ook eentje waar men een beetje minder hartelijk was, maar daar heb ik me misschien nog wel harder voor ingezet om alles goed te krijgen ,voor zover dat in mijn macht lag).
Ik heb yoga weer opgepakt en geniet hier echt van.
Met als bijkomend ( en prettig) gevolg dat ik nu weer ongeveer het gewicht ( en vorm) heb van onze trouwdag ( bijna 29 jaar geleden), en me erg goed en fit voel.

Ik heb ( eindelijk) rust over het gezinnetje waar we lang contact mee hadden en dat vrij plotseling "verdween" ( berichtje in de krant, gezin...met onbekende bestemming vertrokken).
Ik hoop dat het ze weer goed gaat, dat ze nieuwe mensen tegengekomen zijn, die om hen heen staan en helpen.
Maar wat heerlijk om me weer vrij en ontspannen te voelen.

Het was niet slecht, die tijd voor mezelf, maar ik ga nu toch weer regelmatig een blogje plaatsen.
Wel zo gezellig!

groetjes, Franca.





21 opmerkingen:

  1. Wat fijn en wat een mooie omgeving. Waar was je in Engeland ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We logeerde in Preston ( vlakbij Canterbury).
    Bezochten o.a. Broadstairs, Birchington en natuurlijk Canterbury.
    Een mooie tuin en fijne lange wandelingen.
    Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen


  3. Wat een opbeurend blogje! Goed om tijd voor jezelf te maken!











    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn om weer wat van je te horen/lezen. Fijn dat het zo goed met je gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi dat je er weer bent, ik heb je gemist. Geniet van het mooie Engeland met al z'n tuinen, mooie landschappen en pittoreske huizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, dat witte huisje in Engeland! Dat is echt wat Engeland voor my symboliseert. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi weer even te lezen. Hoe mooi is Engeland. Kijk soms graag even escape to the country. Zie je soms zo lekker veel van het land.
    Fijn dat he goed in je vel zit.
    Geniet van de zomer!!
    Groet.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ik ook een heerlijk programma.
      Een paar dagen na thuiskomst was er zelfs een gezin wat in Broadstairs een huis zocht ( en vond).
      Dat was trouwens een ander Engels programma ( location location).

      Verwijderen
  8. Wat heerlijk zeg dit blogje! Zowel de prachtige foto's van Engeland (echt snoeperig), als dat je zo lekker soepel en sterk in je vel zit. Zou je daar misschien nog een keer over willen schrijven, samenvattend wt je allemaal hebt gedaan de afgelopen jaren om tot hier te komen? De overgang zet hier namelijk in en dat er iets moet veranderen is duidelijk (lees ander lijf, maar ook last van spieren en gewrichten) , maar weet nog niet zo goed hoe ik het zal gaan aanpakken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Jacqueline, Ik zal er over nadenken.
      Maar ik heb het gevoel dat door mijn mindfulness zoektocht ( die ik al jaren uitstelde), wat dingen op zijn plaats zijn gevallen, en het daardoor "vanzelf" ging.
      Ook bij mij bleek een behoorlijke spanning ( door dat gezinnetje) een rol te spelen.
      Daardoor aangeleerde ( verkeerde) gewoontes, ben ik nu kwijt.
      En daarna liep het als vanzelf.
      Maar ik weet ook niet of het voor altijd zo blijft.
      Om dan als een soort "ik weet het nu precies dame" hierover te gaan schrijven....ik weet het nog niet.
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
    2. Ha Franca, wat lief dat je de moeite nam om te reageren. Denk er maar over na. Weet wel dat ik het nooit zou zien als een richtlijn in de zin van "het nieuwe dieet" en jou ook niet als "ik weet het"dame :) Nee, meer ter inspiratie, hoe jouw weg is verlopen. Voorlopig wilde ik me verdiepen in flexitarisch eten, weer terug naar yoga en gaan zwemmen. Maar stapje voor stapje, want het is roerig in mijn hoofd, haha.

      Verwijderen
  9. dag lieve Franca,
    ik nam een lange tijd PC-vrij en kijk nu es vlug bij jou ,Annemiek,Toor en Moeskers-moestuin want mijn "oudje" werkt niet meer zonder oplader,en mijn oplader is stuk en dochter-lief hft wel de zelfde maar is meer niet thuis dan wel ! duss ik ben verplicht op computerdieet hahaha ! wat een mooie dingen zag je op je reis! wij waren 12-daagjes op onze droomstek in la manche (normandie, f.)was fijn om daar terug te zijn ...ik durf mijn gewicht bijna niet te zeggen ....58kg! ik kocht een jeans-short maat 34 in de c en a,kun je denken! maar het mag nu echt wel gaan stoppen , net als jij komt een groot deel door stress en mij druk maken ik moet beter voor mezelf zorgen ...want 3wekengeleden kreeg ik een ijzerinfuus en een bloedinfuus ! ik stond veel te laag met mijn ijzerwaarde! en al die kledij die te groot is vorige zomer had ik maat 40! dus probeer ik wel een riem om te doen , bij kleding die echt te groot is ..is zo zonde ...
    jij ziet er erg knap uit hoor !veel liefs en een dikke knuffel Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar Jezebelle, een ijzerinfuus en een bloedinfuus, dat is niet goed hoor.
      Afvallen is prima, maar je moet je wel goed blijven voelen.
      Misschien nu toch even begeleiding van een diëtist om een gezond en stabiel gewicht te krijgen.
      En een voedingspatroon met voldoende voedingswaarde!
      Alle goeds, en denk ( en zorg goed) voor jezelf!
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  10. Ik dieet niet hoor! maar omdat ik géén frisdranken en géén alcohol meer gebruik en ik ook als ik stress heb géén hap meer binnenkrijg blijf ik maar zakken ik moet rood vlees eten en lever ...vroeger toen ik stress had at ik chips of een glas wijn (te veel) dus ik denk dat die laatste operatie aan mijn maag (10j !! geleden ) nu eindelijk werkt want door het fosforzuur (in cola )kon ik altijd door eten ...(dat "gif" werkt sterker, is zuurder dag maagsap)en daardoor kon ik blijven eten ,bij een vol gevoel een slokje cola light en ik kon verder eten ! ik heb wel geluk dat het over 10j gegaan is vb vorige zomer woog ik rond de 70kg en nu rond de 60kg en dat is wel beter voor mijn huid enkel aan mijn bovenarmen en buikje heb ik wat slappe huid maar ik pas zelfs met buikje in een kleine maat ,tien jaar geleden droomde ik van 73kg dit had ik (niemand )nooit verwacht en gedacht ,ik ben wel erg klein een 1m60 en toen ik jong was woog ik altijd rond de 53kg,maar nu op mijn 49 is 63 of zo al dun genoeg hoor het is zoals je zegt , ik wil wel gezond blijven ! mijn zoon hoopt dit jaar 16 te worden dus die heeft mij wel nog nodig hé!? dochter heeft haar diploma voor zorgkundige gehaald en start in september haar studie aan de vepleegster-hoge-school in de hoop na drie jaar ook dat diploma te halen,wij zijn erg trots op haar want door haar "dyslectie"heeft ze keihard gewerkt om dit te bereiken...zoonlief heeft goede examens gemaakt en gaat naar het 4de mddelbaar om zo na het 6de ook verder te studeren maar dat zien we dan wel ,hij heeft nog géén idee ...komt tijd komt raad hé!
    lieve groet ,Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Franca, ik zou graag Genoeg lente en zomer 2018
    van je overnemen? ik betaal de nummers en de verzendkosten...als je wil natuurlijk? door omstandigheden ben ik (voorlopig)géén lid meer..(it takes two too tango):-( ....laat je mij ,hier iets weten?lieve groet en dikke knuffel Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jezebelle,
    De genoeg lente en zomer komen zo snel mogelijk naar je toe.
    Binnenkort weer een blogje, maar nu even heel druk aan het werk ( wil er nog iemand ons vak in, we staan te springen op nieuwe collega's).
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. fijn om te lezen en geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een mooie vrouw daar op de foto, je ziet er stralend uit

    BeantwoordenVerwijderen