Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 14 september 2019

ik zou.....

Ik zou de hal laten zien, maar ja nu ben ik gewoon in de huiskamer bezig.
Nou steeds heel blij met het aankleed popje.
Geniet ik er van als het vroege ochtendlicht binnen valt.

Vond ik het een stuk makkelijker om een klein kastje te veranderen in een mini muizen huisje, dan het afwerken van het poppenhuis.
Toch moet er dan onderhand maar eens van komen.
Maar eerst dit!
Door het sparen van brocante tijdschriften, stonden er inmiddels verschillende mandjes met tijdschriften in de huiskamer.
Een druk, wat rommelig geheel.
Dat moest anders.
Na wat grondig schrob en poetswerk( de kist is eerst door oma gebruikt, later door mijn dochter en de laatste jaren gebruikte ik de kist om mijn wasmiddelen int te bewaren), was dat nodig.
 Oma's gebruik ( verfpotten) is nog het best zichtbaar.
Maar dat mag!
Nu staat het zo.
Een stuk rustiger, al kon ik het dan weer niet laten om allerlei kleine rommel in de gruttersbak ( ooit cadeau gekregen bij een abonnement op de Ariadne, en teruggevonden op de zolder van de schuur) te zetten.

En het losse rekje bij de bank voor boeken en tijdschriften die ik onderhanden heb ( en dat zijn er soms heel wat) oogde ook erg rommelig.
Dat loste ik op ( na enig speurwerk op marktplaats) door dit kastje.
Al wil ik het nog wel wit verven!
Mijn dochter en ik gingen het kastje ( op haar vrije middag) ophalen, en besloten om daar in de buurt ook nog een kringloopwinkel te zoeken...
 Kijk toch eens wat we daar vonden!

Bij het poppenhuis wat ik ( al weer even geleden ) kocht, zaten niet alle originele lijstwerken voor de ramen. Nou vond ik het zo ook leuk, maar toch....
En nu vond ik ( voor 2 euro per verpakking) de missende lijstwerken.
Er stond een doos vol met pakketten van dezelfde serie als mijn poppenhuis.
Lang niet meer compleet, maar genoeg om de missende delen er uit te zoeken.
Hoe geweldig kan iets uitvallen, en ik wilde eigenlijk niet eens naar de kringloopwinkel( ik had al zoveel weet je wel....).

 Maar ik kocht ( schandalig genoeg) nog meer.
Het deco ding op poot (1,50 en ik vind het leuk), en de poëzie plaatjes die er op liggen.
 Daarin zag ik meteen de mogelijkheid om er prachtige schilderijtjes voor in het poppenhuis van te maken.
De bloemen komen "gewoon"uit eigen tuin!

En verder....kwam ik op een avond uit mijn werk en had geen flauw idee wat te koken.
Gelukkig lag het kookboekje lekker en simpel op de keukentafel ( vaak bij de hand als ik ook kook in de gezinnen, wegens snel en makkelijk, en niet ongezond) en had ik alles in huis om een Mexicaanse wraptaart te maken.
Met aanpassing: nepgehakt i.p.v. gewoon gehakt en twee i.p.v. één blikje tomatenstukjes.
Zowel manlief als jongste smulde er van ( ik vond het trouwens ook erg lekker).
Toen kon ik ineens ( een dag eerder dan gepland) thuis lunchen....
Heerlijke lunch ( met leuk boek), maar de reden was minder.
Op dag zeven van het kraambed, laat in de avond werd de kraamvrouw ineens heel duizelig en draaierig, gelukkig belde haar man direct de verloskundige.
Mevrouw werd opgenomen en bleek een ontsteken evenwichtsorgaan te hebben.
Nooit eerder van gehoord of meegemaakt.
Inmiddels gaat het weer een stuk beter met haar, maar wat vreemd om te denken dat je nog een dag gaat werken om het kraambed goed en rustig af te sluiten ( baby groeide prima op borstvoeding, kraamvrouw herstelde goed) en dan ineens van de kraamheer ( om 6 uur in de ochtend) het bericht te krijgen dat mevrouw opgenomen is in het ziekenhuis...

Klein cadeautje voor een vriendin.
gezien op instagram, namelijk hier : 
www.instagram.com/blue_house_farm/
Wat een leuke foto's en filmpjes!
En wat naar dat een gedeelte van de "veestapel"een ziekte kreeg en afgemaakt moest worden!
Na alle leuke foto;s en filmpjes van de dieren kun je je goed voorstellen hoeveel pijn dat gedaan moet hebben. 
Deze dame heeft op een van de foto's een handdoek met koe gevonden, daardoor ik ook een kijkje ging nemen in genoemde winkel en daar ook deze geit ( want dat is het ) vond. Leuk kleinigheidje voor mijn beste vriendin.
Kijk! Op mijn ( nog steeds niet geschuurde) trap , de koe voor mij en de geit voor mijn vriendin.
Prachtig toch?

Oké , voorruit, omdat ik het beloofd had....een paar foto's van de hal. 
Maar de grote kast moet nog afgewassen worden, en het kleine kastje nog opgeruimd.
Daarin liggen o.a. een sluitlaken, een ouderwetse borstkolf en stoffen kraamverbanden...oftewel allerlei oude dingen die met kraamzorg te maken hebben, maar nu is het voornamelijk een rommeltje.

Ergens deze week komt het vast goed met de hal.
Maar ja, eerst een etentje ( omdat we 30 jaar getrouwd zijn), en deze week druk met de boekenmarkt .
Als je goed kijkt lijkt de hal wel een boekenmarkt!
Deze kastdeuren kunnen ook wel een sopje gebruiken!
En de trap zelfs een schildersbeurt.
Maar koffie drinken ( en handwerken) met vriendinnen , en de boekenmarkt en en....uiteindelijk komt het goed, echt waar!
Nog steeds mijn grote trots!
Een van de foto's die gemaakt zijn van oudste, voor een project van dochterlief voor de kunstacademie destijds.
Trots!
Hoe het gaat met de kinderen en met ons, of het leven leuk is, dat ik nagevraagd heb of ik iets had kunnen voorzien bij de kraamvrouw , en ik de bevestiging kreeg dat ik goed gehandeld had, dat het zo onverwacht kwam.
Blijdschap dat het weer beter gaat met haar.
Lieve vriendinnen, waar ik eindeloos mijn verhaal kwijt kan.
En natuurlijk: de allerliefste , beste , leukste, meest geweldige man die er is getrouwd zijn, en nu al 30 jaar.
Mensen wat bof ik!
Belangrijker dan dat het poppenhuis nog steeds niet af is, en de hal ook nog niet helemaal.
Dat komt wel goed.

Lieve mensen om je heen, dan bof je, en ik ben de grootste bofferd van allemaal, en besef dat maar al te goed!
Ik wens en gun jullie allemaal lieve mensen om je heen!
Fijn weekend!

Groetjes, Franca.



4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk blogje weer! Ik kom af en toe eens langs en geniet er altijd van. (Krijg dan zelf gelijk zin om ook weer eens te bloggen. :-) )
    Wat een treffer, de vondst voor je poppenhuis. En je muizenhuis is geweldig! Ik heb ergens een smal huisje staan met twee etages, daar wil ik ook nog graag een muizenhuis van maken.
    Gezellige foto's en gelukkig dat het goed afgelopen is met de kraamvrouw.
    Hartelijk gefeliciteerd met jullie 30-jarig huwelijksfeest. Wij zijn dit jaar alweer 31 jaar getrouwd.
    Fijn weekend verder, groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ooit aan een poppenhuis begonnen, maar niks geworden. Maar zo'n twee hoog kastje, lijkt me wel wat. Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie 30-jarig huwelijk! En je bent lekker bezig zo te lezen, superleuk poppenkastje en die gruttersbak ook zo leuk, heb er zelf ook pas 1 gekocht. Taart ziet er goed uit mmmm
    Fijne week, gr Coby

    BeantwoordenVerwijderen