Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 12 januari 2018

wie heeft er voor mij.....

We gaan door met gezond eten ( en dat is geen straf).
Opruimen lukte niet best deze week, hoewel er wel twee dozen boeken naar de boekenmarkt gingen.
De kast met kerstspullen moet leeg en uitgezocht, er staan nog steeds twee dozen met kerstspul op de overloop, wegens....past gewoon niet.
Oeps!
De kalender die ik vorig jaar in de kringloopwinkel vond is in gebruik genomen.
Elke dag schrijf ik iets op over de dag.
De kalender heet ook: Hoe was je dag?
Grappig dat je nu merkt ( nu je steeds iets schrijft) , hoeveel kleine fijne dingen er gebeuren.
Zoals die wandeling met een vriendin met koffie daarna ( waar oudste koekjes voor ons bakte en we gewoon niet uitgepraat raakte, zodat we daarna via app en mail maar verder kletste).
Of het gezamenlijk uitzoeken van de boeken voor de boekenmarkt, waar we allemaal zomaar gratis een potje honing kregen van de imker ( en ik een stapeltje Mollie Makes mee nam, om uitgelezen weer door te geven).
Tijdschriften zijn overigens gratis bij de boekenmarkt hoor, dus doe ik niemand te kort! 
Of dat ik op de koffie ging in een gezinnetje waar 28 of 29 jaar geleden kraamde ( en er nu en prachtige kleinzoon van anderhalf jaar, lekker aan het spelen was van die op dezelfde liefdevolle manier opgevoed word als zijn moeder en ooms destijds, en een heerlijk mannetje bleek te zijn).
Lief hoor, dat de mannen het blauwe kastje van de zolder in de schuur haalde en in de voorkamer zetten.
Maar ja....het zag er toch iets anders uit dan in mijn herinnering...
Lief blauw was het dacht ik, knalblauw, stuk en er hadden stikkers op gezeten, dat bleek de werkelijkheid.
Drie keer raden wat ik dit weekend ga doen?
Soms zijn restjes geen straf!
Een chili met pompoen , courgette spaghetti en boontjes.
Niks te klagen!
En dat blauwe kastje?
Dat deed ( afgewassen dat wel), dienst als : even uit de weg plekje ", voor de hapjes.
Verwarming uit in de voorkamer, makkelijk dat het klaar staat voor de gasten komen.
Jongste heeft het mee gemaakt.
 En zo stond het later op tafel.
Nog een reden om dankbaar te zijn.
Oudste maakte een rumtaart voor jongste, prachtig gemaakt, mooi opgespoten met rum slagroom, maak ik geen foto!
De foto's die ik wel heb van de taart zijn toen de taart binnen gedragen werd, met "vuurwerk" er op!
Speciaal voor jongste die gek is op vuurwerk ( met bijbehorende kruitlucht en walm,ik had geen idee dat je dat dan ook krijgt).
Ze leuk dat ze zoiets voor elkaar doen.
Hier zit een blije trotse moeder!
En het feestje was overigens hartstikke gezellig.
Grappig hoe opa heel rustig zat te luisteren en genieten van het "jong volk".
Fijn om weer even bij te kletsen met de ouders van jongste zijn vriendinnetje en met zijn peet oom en tante.




Afbeeldingsresultaat voor zsazsa almanak'
Vorig jaar kocht ik er twee, en maakte ook een vriendin blij.
Dit jaar was ik te laat, en heb ik er geen.
De vriendin heeft er voor zichzelf nog een kunnen vinden ( via vrienden in België ).
Vandaar deze vraag:
Wie heeft er voor mij een zsazsaalmanak 2018?
In ruil voor de Genoeg winter 2017 ( wat het laatste nieuwe nummer is), of een leuk kookboek?
Ik zou er heel blij mee zijn!

En nu?
Voor vandaag op het program:
-kastje schuren en schilderen , heeft iemand een idee welke kleur?
-nog een doos boeken naar de boekenmarkt brengen.
-op ziekenbezoek, samen met dochterlief bij haar peet tante.
-de aangevraagde boeken ophalen bij de bieb.
-nog wat feestgedruis opruimen...

Nou ja, vervelen zal ik me niet!

Fijn weekend!
groetjes, Franca.

18 opmerkingen:

  1. Ik zou zelf voor zo,n ouderwetse pasteltint gaan, lichtblauw of een mooie kleur lichtgroen of gewoon een mooie tint wit, dat past overal bij. Heb hier een mooie kast staan uit een erfenis en een degelijk zwaar licht eiken kastje, ook mooi maar heel klassiek en als ik jong was zou ik alles veel luchtiger en lichter inrichten met meer kleur in het interieur. Ben benieuwd wat jullie gaan kiezen, laat je ons het resultaat zien? Fijn weekend! Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Franca!

    Ik ga zo meteen naar de krantenwinkel,als ik er één vind dan koop ik die voor jou!!
    Zoniet bij ons hebben ze bij de B libelle ook een hele mooie kalender ik heb er al eentje (al jaren koop ik die ) in mijn keuken hangen , en ik zag dat hij bij "mijn" krantenboer ze nog te koop aangeboden worden ..;(er staan dan wel géén tuin-dingen in)?
    lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag Franca!
    de kalender is besteld!! Je krijgt hem van mij voor je nieuwjaar! Ik kreeg die mooie levens-boeken van jou ,dus het enige dat ik "in ruil wil ;-) " is dat je nog vaak van die prachtige
    verhaaltjes en foto's op je blog zet met dagdagelijkse dingen , die berichtjes fleuren me helemaal op en geven mij ,energie en kracht op dagen die soms niet zo "zonnig" zijn ...in mijn chaotische en soms niet zo eenvoudige "leven-puzzel"!!!!
    lieve groet en een dikke knuffel Jezebelle uit Vlaanderen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zou oud groen of ouderwets okergeel doen!groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zou de kleur aanpassen bij de rest van het intereieur.
    Wit lijkt me er goed bij passen.

    Gezellig je stukje weer Franca. (leuke foto's ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Early dew is wel een mooie kleur groen. Wij hebben een meidenkastje in deze kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Okergeel! Hip en klassiek tegelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Och Jezebelle, wat lief dat je dat speciaal voor mij gedaan hebt!
    Ik wil je toch graag iets geven voor de Zsazsa-almenak.
    Ik weet niet of de de Genoeg leuk vind of liever een leuk kookboek hebt.
    Laat je het even weten?
    Heel hartelijk dank dat je die moeite voor me nam ( ik wist niet dat je de almanak ook nog kon bestellen), ik ben er heel blij mee!


    Dank voor alle kleuren adviezen.
    Okergeel is leuk maar dat durf ik net niet.
    Pastelkleuren en wit , iets daarvan ga ik kiezen.
    Maar eerst nog schuren om de stickergevolgen weg te krijgen....
    Vandaag eens kijken hoe ver ik kom.

    Fijne week!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Denk ook eens aan de kleur taupe die is ook in pastel heel mooi en apart

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goeiemorgen Franca !

    ik heb net mijn abonnement op Genoeg stopgezet , ik was al lid sinds nr 42 (een heer met scheerschuim op de cover?)Met spijt in het hart maar het was echt niet meer zoals het was,
    erg jammer...

    Ik hoef echt niets terug hoor , je warmte , vriendschap zijn ,het mooiste geschenk, ook al hebben we elkaar nog nooit gezien..
    Ik kan het niet goed uitleggen , maar je "voelt" goed/warm aan voor mij ,soms heb ik dat met mensen gisteren zag ik een vriendin die van geboorte uit Italië is ik heb haar maanden niet gezien en was oprecht bezorgd om haar (en zij had veel aan mij gedacht)en ja ze had veel
    problemen gehad/en nog (deze week bezoekt ze haar advocaat)en we hebben elkaar blauw geknuffeld en omhelsd , het deugd elkaar terug te zien!
    ik heb een vriendin die met haar hart uit Israël komt ( ik schrijf dit zo omdat je bij het joodse volk een joodse mama moet hebben bij haar is alleen haar papa dat,dat maakt voor haar niets uit..ze is terecht trots en fier op haar afkomst, en ze gaat zo vaak ze kan naar "t-huis") van haar kan ik het voelen (ook al is ze ver weg ...)als het niet goed met haar gaat en ook met de mama van Thibaut (vorige vriendje van dochter)zoals met hem en zijn ouders heb ik een hele goeie band ook al zijn jammer genoeg bijna 700km verder...
    Dit alleen maar om te zeggen dat ik voel neen weet dat jij een heel fijn en mooi mens bent!
    en als ik iets kan doen voor jou ,ik dat zal doen met heel mijn hart !Mi corazon y mi casa estàn abiertos para ti y tu familia ! lieve harte-groet en Gods zegen en een mooie ZONdag...wens ik jouw toe

    BeantwoordenVerwijderen
  11. kleur voor het kastje pistache groen met hier en daar een fijn vleugje mokka ? heel lekker als
    ijsjes-huwelijk maar waarschijnlijk ook heel verrassend als kleur voor dat prachtig kastje !
    en ooit kocht ik tweedehands een setje van kledij en dat was ook een duet van twee kleuren die ik nog nooit combineerde chocolade bruin (een ruisende wijde-broeks-pijp) broek en er op een prachtig nachtblauw shirt/blouse/top met een ruisden golfende kraag en mouwtjes, terug in dat chocolade-kleur en dat met een hoge hak eronder ... (wat voelde ik mij mooi toen ;-)) maar ja
    was 20j en maatje "34" (eventjes maar hoor,ik at veel te graag om die 34 te behouden) alhoewel
    ik kocht vorige vrijdag 2-dehands een fijne broek (36)en dat van ? voor mij ,maar zeker voor dochterlief , weet je wat ik kan erin ! en dat met een blubber-buik (van +- 5kg?)maar foert het is een deel van mijn lijf/leven en zoals jullie in N. zo mooi zeggen géén Polonaise aan mijn lijf...?
    knuf Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Veel plezier met verven, het zal beslist mooi opknappen :)

    vriendelijke groet, Josie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk kastje! Daar is vast wel iets van te maken. Ik ben benieuwd welke kleur(en) je kiest. Hierboven staan leuke suggesties. Zelf ben ik op dit moment in een witte periode, maar kastjes verven staat nog even niet op de agenda, tot grote opluchting van echtgenoot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. lieve Franca,

    aanstaande week kan de kalender binnenkomen bij de kranten-boer ! Dan stuur ik die op naar
    "het keukenraam" ;-)) Samen met : het engeltje en nog iets moois voor een etentje met z'n tweetjes.... !

    Groetjes en een dikke knuffel !
    Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. The content of your blog is exactly what I needed, I like your blog, I sincerely hope that your blog a rapid increase in traffic density, which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    ดูหนังออนไลน์

    BeantwoordenVerwijderen
  16. dag Franca,

    ik heb net de kalender ontvangen ! ik zal het zo vlug mogelijk opsturen via het postkantoor
    waarschijnlijk morgen ...
    Sorry , maar mijn (kerst-)kaart heb je ook nog te goed , voor het eerst sinds 29j heb ik helemaal nu ! nog géén kaart verstuurd , ik zit de laatste tijd niet zo goed in mijn "vel"
    2017 was een rotjaar...
    elke keer als ik een beetje uit mijn "put" kruip krijg ik terug "een duwtje = stamp terug erin!
    ben moe ,vooral in hoofd en ik heb het koud vooral innerlijk en ja ook gewoon koud (al die kg minder!)zeker ?
    liefs Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Jezebelle , zou je mij een mailtje willen sturen?
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen