Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 27 juni 2017

gewoon rommelen om huis

Het boekje stond er al.
Toevallig kleurde de rest er mooi bij.
Een gebreid dekentje en een ( moet nog in elkaar gezet worden) kussentje, voor in het poppenhuis.
Met een gietertje van de rommelmarkt en twee bedeltjes die samen een handtasje vormen.
 Hier heb ik helemaal niks van gemaakt.
Simpelweg gekocht.
Omdat het zo met mijn vak te maken heeft, kon ik het niet weerstaan.
Bij deze dame gekocht:
 http://grethilde.blogspot.nl/p/grethilde.html

Je moet echt even kijken bij haar muizenkraambed:
http://grethilde.blogspot.nl/2012/03/muizenbabys-bij-familie-muis.html
Dan snap je waarom ik dit echt "moest" kopen!
Mijn poppenhuis word er een van heerlijk aanrommelen, wat deze dame doet is gewoon kunst!
Kunst met heel veel sfeer!
Ze zou er boekjes van moeten maken!
Hoe heerlijk om voor te lezen, feest voor klein en groot!
Het poppenhuis begint ook vorm te krijgen.
Het vergt hier en daar nog wat aandacht ( mede omdat manlief met kromme platen werkte en extra latjes toevoegde voor de stevigheid), maar het komt goed.
 Ik blijf het geweldig vinden!
De Engelse melange die manlief in de voortuin zaaide, doet het geweldig.
Iedereen die op bezoek komt, of waar ik langs ga, krijgt een bosje.



 Heerlijke boeketjes.
Die verbazend lang mooi blijven in de vaas.
En grappig hoe bijna iedereen me achteraf een fotootje stuurt.
Zo'n simpel bosje bloemen doet iets met je.
Simpel, maar mooi.
Kringloop winkel bezoekje.
Zoveel moois voor weinig!
Het borduurwerkje is niet mooi ingelijst ( met een metalic plakbandje er tussen), maar dat geeft niet.
Het worden kleedjes voor in het poppenhuis.
Als ik dan een bladzijde uit een boekje laat zien ( lezen is lastig, het is Drents), dan natuurlijk die over geboorte..
Als je niet echt van de trends bent, is een woonboek van tien jaar oud, nog helemaal van nu.
Heerlijk sfeertje.
Ooit verlekkert staan bekijken op een woonbeurs , maar toen ( natuurlijk) niet gekocht vanwege idiote prijs , nu genieten voor een euro! Het wachten waard.
Van roomijsjes blijf ik voorlopig ver vandaan.
Maar bananen ijsjes die lust ik graag!
Zo simpel, zo lekker, en je eet eigenlijk gewoon een stuk fruit, beter kan toch niet?
Wachten op een vriendin die koffie komt drinken.
Lekker nog even lezen en een appeltje eten.
Als ze er later is ( ze was op de fiets, vandaar het wachten), blijkt hoe waardevol het is dat je met haar de dingen kunt bespreken waar je andere niet mee lastig durft te vallen.
Gelukkig dat het andersom ook werkt!

Gordijnen die dochterlief uitzocht, toen het nog haar kamer was.
Och ze hangen er toch...
Maar binnenkort krijgt de kamer een andere functie, dan is dit niet zo mooi...
We zullen zien.
Fijn hoor, luiken die van buiten dicht kunnen tegen de warmte.
Maar dan moet je wel aan de slag, als je zo lang de achterkant niet gepoetst hebt.


Och, niks mis mee, zo heerlijk met water kliederen.En paar emmers sop en wat water om te spoelen en alles is weer schoon.

Post.
Helaas vonden de slakken die eerder.
Gelukkig zat het belangrijkste ook nog in een plastic zakje en die lusten ze niet!
Een lieve vriendin maakte voor mij het geborduurde vloerkleedje af , voor in het poppenhuis.De dame van wie ik het  poppenhuis kocht, was er al aan begonnen, maar had het halverwege opgegeven.

Ik vroeg een vriendin die heel mooi kan borduren of ze er iets voor voelde om het af te maken. Dat heeft ze gedaan al bleek het wel erg fijn priegelwerk te zijn.
Zo lief dat ze het wilde doen, dit is mij een brug te ver.
 Door de nieuwe poort kijk je zo richting terras.
En andersom. Zo hebben we de keus om uit de wind te kunnen zitten of om toch van dit heerlijke uitzicht te genieten.
Bovendien is dit achter de poort.
Mijn eigen kruidentuintje, dat is een feest om uit te plukken, zo even wat pakken wat bij het gerecht hoort wat je staat te koken.

 En als je je door de wildernis ( en brandnetels ) durft te wagen.
Dan kun je ook nog wat moois vinden in het wilde bloemen stukje.

En verder...we hebben vakantie, maar weggaan zit er even niet in.
Nog zoveel te doen...rommelen in en rond huis.
Met volgende week nog een belangrijke dag...
Nog even aanpoten, en dan kunnen we uitrusten, wie weet nog even er uit voor een paar dagen.
Voor nu: aan de slag!
Ik vertel binnenkort waarvoor......

Fijne dagen!
groetjes, Franca.




3 opmerkingen:

  1. Ha Franka,
    wil je nog meer muizenplezier, kijk dan hier eens: http://elsasdesign.blogspot.nl/ zwijmelen!!!
    Groetjes, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Daniëlle,
    Wat fijn dat je deze site even doorgegeven hebt.
    Ik vind het al zwijmelen, laat staan mijn vriendin die zo gek is van muizen!
    Dank je wel!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Franca, wat heb ik weer genoten van je berichtje! De wilde, prachtige bloemen, de mooie bloesjes, ben gek van boekjes over vroeger, dialect, nostalgie!
    Dat woonboek heb ik nog nooit eerder gezien, maar de foto's die je laat zien, zijn echt prachtig. Helemaal zoals ik (en de man) het mooi vinden. Wat kun je dan blij zijn he, na 10 jaar voor 1 euro gevonden. Geniet ervan, samen met je bananenijsje (hier bij de kinderen ook erg geliefd, maar dan wel gemengd met aardbeien en een beetje vloeibare pure vanille). Wat een heerlijk huis en ruimte eromheen hebben jullie toch. En ik blijf met je meegenieten met de foto's. Ook je blogjes met eten, de gewone dingen, vervelen echt nooit. Dat wilde ik je nog meegeven, je hoeft daar echt niet aan te twijfelen. Je hebt gewoon zo'n leuke en gewone schrijfstijl, heerlijk voor mij om bij weg te dromen!
    Groetjes,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen