Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 6 september 2017

klein gerommel

Je zou toch zo naar dromen dat je echt niet meer durft te gaan slapen.
En dan nog wel over bedreigingen, en gijzelingen, die pas ongedaan gemaakt worden als je direct met je blog stopt...
Tja, dan is het lekker om je even in een lekker hoekje in de huiskamer te nestelen, slapen lukt echt niet meer.
 Hoe fijn is het dan dat je de dag er voor mooie tijdschriften scoorde bij de kringloopwinkel.
Deze bladzijde had ik beloofd aan Corrie, hoop dat je het vergroot kunt lezen.
Nog meer leesvoer.
Een nichtje kwam gisteren op de koffie ( nou ja thee) en bracht deze tijdschriften mee.
En buiten op het bankje staat ook nog iets, zei ze..
Het bleken oude kopjes te zijn die ze ooit voor een mooie krans ( gezien in at home tijdschrift) bij de kringloopwinkel gekocht had.
Of ik ze wilde, anders gingen ze terug naar de kringloop.
Inclusief kistje.
Ik bof!
En ik denk ineens weer aan de voorgenomen high tea, hoe leuk zou dat zijn met deze kopjes?
En had ik net geen bak tijdschrift gehad met super leuke recepten?
Ik heb een weekje vrij in november (vakantie uren op maken), dus...we gaan het zien
Weekend maaltijd door manlief.
Dit maakte hij de dag erna.
Met zalm en de eerste keer spruitjes dit seizoen.
Ik hou van spruitjes!
Jullie horen er misschien niet zoveel van, maar soms knutsel ik samen met mijn beste vriendin toch weer iets voor het poppenhuis.
Zie net dat het slangetje onder los was op de foto, dat kun je zo weer vast maken.
Ik ben niet half zo goed, maar vind het wel gezellig.
Vriendin heeft inmiddels een nieuw poppenhuis gekocht ( vanavond komt het bij haar thuis en ga ik het bewonderen), daar ben ik nog lang niet aan toe.
Eerlijk gezegd is dat ook niet mijn bedoeling.
Eentje is genoeg.

Voor haar ligt het ook anders, de kinderen de deur uit, geen baan en volop creativiteit, dan kan er veel uit je handen komen.
Ze wil wel alleen kant en klaar poppenhuizen, omdat haar man ( hoe lief ook) echt geen zin heeft om haar met het poppenhuis te helpen. Maar het inrichten is helemaal haar ding, met veel zelfgemaakte spulletjes, echt super!
Ik heb er zin in om het nieuwe poppenhuis in het echt te zien ( ik zag al foto's) , helemaal zelf gemaakt door een zeer creatieve, handige dame.
Die er jaren aan werkte, maar het wegens een verhuizing verkoopt.
Hoe leuk zou het zijn als ik beste vriendin iets moois ( en dan natuurlijk zelf gemaakt) voor het poppenhuis kon geven.
Ik weet niet of de ( rode) verf vanavond droog zal zijn, anders is dit een leuke!
Gemaakt van gewoon kopieer papier en houtlijm.
Ik zal nog een foto maken na het verven.
Nou aan de slag.
Huis is aan kant, wasmachine draait.
Vandaag fiets ik naar de stad om de biebboeken om te ruilen.
Nog even genieten van mijn vrijheid.

Wat is het heerlijk als je huis netjes en schoon is, als het geen enkel punt is als er onverwacht visite op de stoep staat.
Verder had ik trouwens ook een paar afgesproken visites, waarvan een met een dame die een B&B runt in het dorp, daar heb ik heel wat van opgestoken.
Want eerlijk gezegd voel ik me een beetje schuldig.
Hebben we die schitterende veranda af moeten breken om het B&B van de pipowagen rond te krijgen, en dan  durf ik niet goed te beginnen...
Ik hoorde ( las op internet) van een stel dat Bed zonder Breakfast ( gek woord als je het zo ziet, komt het van stoppen met vasten) aanbied, dat is een goed idee!
Dat kan namelijk ook als ik werk.
Ik denk ( en informeer) nog even verder.

Fijne week!
Groetjes, Franca.


10 opmerkingen:

  1. Oh dat dromen. Doe ik juist van alle fouten die ik gemaakt heb of gewoon gekke scenario's in de kraamzorg. En dat terwijl ik al 5 jaar niet meer werk. Vooral de ad zorgt bij mij voor het dromen. Kan zo genieten van je verhalen en deels heel herkenbaar. En zoals nu even heel jaloers, gewoon omdat het hier niet lekker loopt en ik dan graag even in jou leven stap. (Nee hoor, zou jou zorgen niet over willen nemen, want iedereen heeft ze op zijn of haar manier..)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, wat een nare droom... Gelukkig geen waarheid ;-)
    Leuk dat knutselen voor een poppenhuis, zo kun je alle grote interieurdromen dromen in het klein uitvoeren... (ik moet oppassen met dit soort dingen, anders heb ik er nóg een hobby bij)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig was het alleen maar een nare droom en kunnen we hopelijk nog lang van je blog genieten. Alleen overnachtingen aanbieden kan toch ook, zeker als er in jullie omgeving gelegenheid is om ergens anders een ontbijt te nuttigen. Je zou ook in de ochtend in een afgesloten kast naast de pipo wagen of in de pipo wagen zelf, af te bakken broodjes, ongekookte eieren, sap ed. klaar kunnen zetten. En een elektrische waterkoker, een eenvoudig elektrisch pitje plus oventje in de pipo wagen kunnen zetten. Op je site zetten en gasten kunnen dan zien dat als ze bij jou boeken, zelf gedeeltelijk voor hun ontbijt moeten zorgen. Snap dat je aarzelt, met iets nieuws beginnen is altijd spannend, je moet even die drempel over.
    Maria, een andere Maria dan de Maria van de reactie hierboven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, ik had jaren een B en B, heel kleinschalig. Vanwege onze verhuizing ben ik gestopt tot mijn spijt. Het was erg leuk. Veel aardige mensen ontmoet. Het ontbijt mooi verzorgen vond ik het leukst. Ik hoop dat je snel gaat beginnen. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ook een mooi plekje voor bed and breakfast (of alleen bed;-)) maar ik weet ook niet zo goed hoe te beginnen. Koud watervrees, onzekerheid, zeg het maar. Ik ben op zoek naar info en dan niet alleen de zakelijke info maar vooral de do's en don'ts.
    Dus ik volg jouw zoektocht met veel interesse, net als je blog trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ah, dank je wel!
    Erg leuk om te lezen!

    Geen probleem toch om Bed (zonder Breakfast) te beginnen.
    Wij hebben destijds onwijs genoten en als je je instelt op geen ontbijt en dus zelf iets meeneemt, is dat mijns inziens geen probleem.
    Als je het maar duidelijk vermeld, dan kiezen de "gasten" daar zelf voor toch?
    Gewoon proberen zou ik zeggen. Veel succes!

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben eens in een B en B geslapen waar de ontbijtspullen klaar stonden in een klein koelkastje. Half litertje biologisch appelsap, paar plakjes kaas in een pakje, paar plakjes ham, twee eitjes, mini potjes jam. Er was een pakje met 4 afbakbroodjes en een mini-oventje. Dat soort dingen, we konden zelf beslissen hoe laat we wilden ontbijten. Ik vond het super goed geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellige theekopjes, je boft :)
    fijn weekend en vr gr Josie

    BeantwoordenVerwijderen