Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 29 april 2017

nog even geduld


Paasrommeltjes aan de kant.
Er komen nieuwe plannen aan...fijn dat er dan een vriendin is die nog genoeg dun garen in huis heeft ( en de nodige brei en haakpennen), die je zomaar mag hebben/lenen!
Als je toch met manlief in de bouwmarkt bent ( voor een grote aankoop), lijkt het gewoon heel rechtvaardig om die leuke kleurtjes ook in de karretje te leggen..
Toch moet ik nog even geduld oefenen..
Omdat dochterlief aan iets heel belangrijks gaat beginnen, heeft haar lieve papa maar liefst twee naaimachines tip top in orde gemaakt.
Een was nog een cadeautje voor haar slagen ( ja inderdaad alweer zowat een jaar geleden).
Een echte industriƫle naaimachine ( wel uit het jaar blok), die natuurlijk het nodige werk meebracht.
De naaimachine van de foto kocht dochterlief zelf ( in een kringloopwinkel), maar ook die bleek nog het nodige werk te geven.
Uiteindelijk moesten vijf dingen gemaakt worden ( waaronder de motor) en twee dingen vervangen ( lang leve internet , om de meest onmogelijke onderdelen toch nog te kunnen vinden), deze machine werkt inmiddels.
Vandaag hoopt manlief ook de andere helemaal top af te kunnen leveren!
Voorzichtige start.
Niet helemaal overtuigd dat ik het goed doe, maar ik rommel nog wat verder.

Wat oude woonbladen, en een minibreiwerkje,en een nostalgische dvd,daar kan ik nou gewoon gelukkig van worden.

Echte breisters onder jullie,klopt dit?
Het is het patroontje van het tweepersoonsdekentje.
In eerste instantie leek het anders te gaan worden, maar ik ben natuurlijk geen echte breister, maar een aan-rommelaar, hebben jullie er meer kijk op?
Vorige breiwerkje (het vaatdoekje voor Purperpolletje), is klaar en naar de nieuwe eigenaresse.
Bij haar is nu een leuke post te lezen!
 En Purperpolletje: dit is mijn aanrecht nadat ik het weer op orde had gemaakt!
Die foto van hier voor is te erg voor woorden.
Vandaar alleen deze.
Kom je thuis van even gezellig koffie drinken met je beste vriendin, blijkt dat oudste, jongste en het vriendinnetje, eieren hadden gebakken en oudste ( hongerlap eerste klas), had schijnbaar nog een extra ontbijtje met havermout gehad ( weet je hoe erg dit aankoekt en plakt als het even zit).
Aanrecht was netjes vooraf, en de vaatwasser leeg, maar die aanrecht netjes houden valt schijnbaar niet zo mee.
Het brandertje is om de gebakken ei lucht wat te minderen...
Maar toch...het is fijn om nog kinderen thuis te hebben ( al zou wat meer opruimen fijn zijn)!
Ik zie ze echt hoor, die altijd keurig nette aanrechten ( bijvoorbeeld bij mijn beste vriendin, en in gezinnetjes ,waar net een eerste kindje geboren is), maar hier zal dat wel nooit gebeuren, geen punt, we eten lekker en uiteindelijk komt het altijd wel weer goed.
 Kijk, hier gingen de grote aankopen bij de bouwmarkt naar toe.
Het gat wat bleef nadat we de veranda af moesten breken is nu weg.
Een schutting is niet hetzelfde als een veranda, maar we zitten in ieder geval weer uit de wind!
Die man van mij zou tien handen en drie keer zoveel uren in een dag moeten hebben, dan kreeg hij ( misschien ) alles voor elkaar wat nog gedaan moet worden.
Daarom wacht ik geduldig, want eens komt mijn tijd wel weer...
 Dit prachtig boeket kreeg ik van mijn nichtje, die gezellig op de koffie kwam.
Ik zei het al vaker: lieve vriendinnen zijn goud waard!
Nog twee dagen vrij en dan komt de drukke periode op het werk.
Veel wijkgezinnetjes en steeds een dag langer werken als volgens mijn contract.
Fijn om dan intussen thuis lekker aan te prutsen.
Hebben jullie al een idee wat mijn verjaardagscadeau gaat worden?
Waar ik al voor aan het breien ben?
En manlief ( als de grote projecten klaar zijn), me mee gaat helpen?
Laat ik in ieder geval alvast zeggen: Ik heb er zin in!

Fijn weekend!
groetjes, Franca.






7 opmerkingen:

  1. Van vaatdoekje naar tweepersoonsdeken? Wow, jij maakt grote stappen... Krijg je een nieuw bed voor je verjaardag?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi,
    wat een gezellige bos bloemen :) fijne zonnige dag !

    --vr gr Josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeh, ga je soms een poppenhuis aankleden? en inrichten samen met je man?

    groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Annemarie zou best eens goed kunnen zitten....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mss wel verbouwen in je eigen huisje. Dacht aan mooi terras of zo.
    Ik kan niet breien, zelfs een vaatdoek lijkt op niets......
    Hier in kringloopwinkel (ik werk daar,wel gevaarlijk hoor) is iemand die naaimachines repareer, zo handig!
    Groet en geniet nog even van je vrije dagen.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Of je goed zit met je breiwerk kan ik niet zeker zeggen. Hangt natuurlijk af van wat het patroon is :-)
    Het lijkt op een soort wafeltjes patroon. Hij is niet erg groot, dus het wordt voor een kleine pop, denk ik zo.
    Lekker verder prutsen, da's vaak de helft van het genoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaat het wel goed daar, Franca ?? We hebben al zo'n tijd niets van je gelezen....

    BeantwoordenVerwijderen