Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 22 april 2017

kijkje in mijn twijfelhoofd

Het begon met een aanbod van Purperpolletje: of iemand een eigen gehaakt vaatdoekje van haar wilde ontvangen.

Dat wilde ik wel, maar ja ik heb al een hele bak vaatdoekjes liggen ( en geef die zelf vaak weg). Misschien was een vaatdoekje ruilen een idee?
Purperpolletje ging akkoord, en er kwam een heel vrolijk gehaald vaatdoekje per post.
 En ineens vond ik mijn vaatdoekjes zo simpel en weinig kleurrijk.
Dus begon ik ( met garen wat ik in huis had) aan een ( dacht ik) kleurrijk doekje.
Het patroontje wat ik van Monique (https://craftsnskills.blogspot.nl/p/dishcloths.html) heb, en waar ik al ontelbare vaatdoekje van gebreid heb.
Maar ineens wist ik het niet meer zo zeker...
Was het niet erg saai?
Niks bijzonders toch?
Moet ik dit zo sturen?
Het een na laatste vaatdoekje  ( draadjes zijn nog niet eens ingestopt) wat ik gebreid heb, is ook best leuk.
Dan lijkt het oude patroontje wat magertjes....
Maar ook weer eenvoudig van kleur.
Als je dan toch met een vriendin naar de stad fietst, loop je even ergens binnen en....
Wat denken jullie?
Doen?
Volgens mij ligt het in de kleurtjes die Purperpolletje wel leuk vind.
Of had ik toch het patroontje van Monique moeten gebruiken?
Purperpolletje vroeg een : vaatdoekje op het aanrecht" foto..
Die heb ik haar inmiddels gestuurd.
Nadat ik er eerst tig gemaakt had natuurlijk ( hoe komt het doekje het mooiste uit).
En nu?
Purperpolletje wat vind je?
Is het oké?

Weet je wat?
Ik ga het afmaken en opsturen.
Zonder nog meer te twijfelen.....denk ik...
 

Fijne zondag!
groetjes, Franca.

14 opmerkingen:

  1. Och gekkerd, doe niet zo moeilijk! Ik vind alles leuk, 't gaat toch om het idee? Straks veeg ik mijn aanrecht schoon met een lappie dat vooral met veel liefde voor mij gebreid is! Of dat nu blauw,groen of pimpelpaars is, maakt niets uit! Ik had gewoon wat restjes liggen die ik gebruikte.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, levert wel een leuk blogje op, dat twijfelen van je

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt ook handdoekjes haken. Dat deed mijn schoonmoeder. Ze is in 2009 overleden, maar die handdoekjes gebruik ik nog steeds dagelijks in de keuken en op het toilet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn schoonmoeder haakte/breide alle kleurtjes, die voorhanden waren, aan elkaar, geen lapje werd hetzelfde. Ze werden niet als vaatdoek gebruikt, maar aan elkaar gehaakt en toen werden het dekentjes voor Toppie, de hond. Het werden vrolijk kleurige dekentjes en Toppie was er uiterst tevreden mee: iedere week een schoon dekentje in je mand is toch heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo, ik vind het blauwe doekje mooi in zijn eenvoud :)
    fijne dag

    vr gr Josie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die van jou leuker , rustiger , maar uit ervaring weet ik dat met verschillende kleurtjes haken of breien leuk is , ongeacht of ze wel/niet leuker zijn.
    Groet,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gebruiken jullie die vaatdoekjes ook echt?
    die kunnen toch niet warm gewassen worden
    gr roos

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ze allemaal zo leuk dat ik niet zou kunnen kiezen welke ik nou het leukste vind. En dat terwijl ik helemaal niet van de kleuren ben. Als je zou vragen met welke kleuren in op het moment bezig ben dan zeg ik grijs, beige en wit... Maar als ik bij jou al die kleurtjes voorbij zie komen dan ga ik zelf ook twijfelen... nog een twijfelhoofd dus...
    Heel fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lieve mensen,
    Dank voor jullie reacties!
    Vraagje aan Dorien H : kun je op je blog zo'n doekje laten zien?
    Misschien een leuk nieuw projectje.
    Erika: wat een leuk idee, eigengemaakte dekentjes voor het hondje.
    Josie: Ik ben van plan hier een soort van serie van te maken ( maakt een mooi stapeltje).
    Astrid: dank!
    Zelf ga ik voor rustige kleurtjes, maar om te maken wat dit echt leuk.
    Roos: ik weet niet of alle doekjes goed gewassen kunnen worden.
    Deze kleurtjes zijn daarvoor inderdaad best spannend.
    Maar de andere die ik tot nu toe gemaakt ( en gebruikt) heb, houden zich goed.
    Mirjam: je maakt me gewoon blij dat ik niet het enige twijfelhoofd ben!
    Inge: heb ik dat toch. Want het twijfelen kost( echt waar) bergen energie.
    Marleen: kijk als je het vergelijkt met een zeem, is het niks, maar het doet hetzelfde als een gemiddeld vaatdoekje.
    Wil je streeploos poetsen, moet je ( maar dat doe ik met andere doekjes ook), na poetsen met een oude handdoek( doe ik zelfs na het microdoekje).
    Die oude handdoekjes, heb ik ook een stapel in de kast, gekocht voor 1 euro bij de kringloopwinkel. Daar zijn ze al keurig gelokt voor me ( ik denk dat er een stuk of 12 per stapel in zitten).
    Vaatdoekjes breien is leuk!
    Een fijne ontspanning.
    Bovendien is zo'n doekje, een handwerkje wat altijd mee kan.
    Laatste hadden we een flinke autorit ( een uur vind ik al lang hoor), en intussen kon ik ( door de rondbreinaald) lekker door breien aan het vaatdoekje.
    En natuurlijk: elke dag ( of vaker) het doekje in de was kieperen!
    Tot slot ( lest best)Purperpolletje: Het doekje is klaar!
    Komt vandaag jouw kant op.
    Ook ik vind een : "doekje op het aanrecht foto" ,heel leuk!
    Wat de kleur en het wassen betreft: doe voorzichtig!
    Ik zou niet willen dat het doekje een hele draai was verpest!
    Lieve groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind jouw vaatdoekje ook heel mooi, lekker basic. En het gaatjespatroontje aan de rand geeft het net wat extra. Maar ik herken de twijfels wel, als je iets maakt dat voor een ander is.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha Franca,

    ik sluit me aan bij Astrid en Marmarel.
    Ik hou ook juist meer van rustige kleuren en door het gaatjespatroon ziet er "wat professioneler" uit.
    Hoe dan ook: jullie maken allebei mooie vaatdoekjes.

    Liefs Corrie

    P.S. Het leuke is dat ik jouw vaatdoekje echt gebruikt heb in de pipowagen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je maakt het jezelf ook wel lastig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mamarel: dank je wel.
    En ja, vooral voor anderen is het niet snel goed genoeg.
    Het is een leuk doekje, ik ben gewoon de twijfelaar.
    Hoi Corrie,: Dank je wel.
    Ik leg steeds zelfgebreide en andere vaatdoekje klaar in de pipowagen.
    Grappig genoeg gebruiken ze steeds de gebreide.
    Stukje nostalgie?
    Alles goed? Nog goede herinneringen aan de pipowagen?
    Petje af dame, ik denk nog vaak aan jullie en de lieve manier waarop je over jullie kinderen sprak! Goud ben je!
    Loesje: daarin zeg je alles.
    Het twijfelen gaat de hele dag door.
    Ik ben nu echt serieus aan het proberen om het af en toe "uit" te zetten.
    Maakt het leven een stuk makkelijker en aangenamer!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Franca,

    hou het idd maar op nostalgie!
    Het past gewoon bij het hele pipowagen gebeuren.

    Ja wij hebben nog hele goede herinneringen aan de pipowagen.
    We hebben er zo onwijs genoten en de omgeving was ook prachtig!
    Alles werkte gewoon mee:-)
    Als de tijd en gelegenheid zich voordoet, willen we heel graag nog eens een nachtje komen.

    Alles goed bij ons!
    Oudste is alweer examen aan het doen.
    Waar blijft de tijd?

    Dank voor je compliment! We kunnen elkaar wel de hand schudden, denk ik:-)
    Succes met alles!!!!
    Lieve groetjes, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen