Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 8 juni 2016

groen en makkelijk

Er zijn ook al een paar aardbeien, zei manlief,.
De allereerste van dit jaar ( uit onze tuin).
Het fijn buiten, deze tijd van het jaar.
 Zo netjes als de moestuin achter is, zo wild is het bloemenweitje voor.
Natuurlijk kan ( en mag) er nu niet gemaaid worden.
Daardoor bloeien er niet alleen de mooie bloemen, maar komen er ook brandnetels.
Alleen met laarzen betreden dus.
Rondom begint het met de bessen ook wat te worden, kunnen we gezond snoepen straks.
Misschien niet helemaal te zien.
Zo iets beter?
Ik merk dat mijn camera ( na 7 jaar intensief gebruik en twee keer stuiteren) het nu echt op gaat geven. Zelfs inzoomen op het vogeltje ( van het nestkastje) is onmogelijk.
Mijn favoriet.
Al vind ik deze ook prachtig.
Of deze...
Richting moestuin.
Kijk , daar komen de eerst rode aardbeien.
De vogeltjes lusten ze ook graag.
We doen er niks tegen. Wel de aanvreten vrucht plukken en een stukje verderop gooien , dan mogen ze daar verder snoepen.
Maar geen netten, waar ze in verstikt kunnen raken of zo.
We hebben de aardbeien tenslotte gewoon voor onze lol, mogen de vogeltjes ook een lolletje!
Er blijft genoeg over voor ons.
Op naar de rabarber.
Poespoes loopt mee en zit braaf te wachten.
Tot ik voldoende bij elkaar heb ( in een blad gewikkeld is dragen makkelijker).
Ik ga er mee naar binnen en vertel volgende keer wat ik er mee gedaan heb.
Tja, eerlijk is eerlijk, zo loop ik er soms bij, inclusief ( lage) laarzen.
Net te koud om alleen in bloesje buiten te zijn.
Och wat heb ik vroeger lopen miepen als ik mijn schoonmoeder langs zag lopen.
Heeft ze weer zo'n stomme spencer aan, ze kan toch ook thuis iets leuks aan doen?
En nu...loop ik zelf in zo'n ding!
Sterker nog...de broek die ik draag ( en die zalig zit als je in de tuin bezig bent), is....tateretaaa...eigenlijk een zwarte pyjamabroek, die jongste toch niet meer draagt.
Echt, als ik naar de winkel ga doe ik iets anders aan!
Maar thuis...tja,
Oma, ik neem alsnog mijn woorden terug.
Ik zie in gedachte je brede lieve glimlach voor me, je snapt het vast.
Thuis is thuis, daar rommel je heerlijk in de tuin, op je gemakje, en kijk je niet zo nauw, daarom is het ook thuis!

Fijne rommelweek!

groetjes, Franca.

7 opmerkingen:

  1. Ik hang ook nergens netten. Als we geluk hebben kunnen we kersen eten, en anders is het een feestmaal voor alle vogels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o wat heerlijk zo'n grote tuin!!
    Heb hier uien en tomaten in potten. De augurken moet ik nog verpotten,maar door operatie erg duizelig en wacht maar even.
    Groet uit een warm overtheocean!.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, geen netten nee, zo akelig als ze vast zitten!
    las ergens dat iemand als aardbei beschilderde steentjes had liggen, omdat de vogels dan de zachte echte vruchten ook met rust lieten. Dat lijkt me nog wel wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dag lieve Franca,
    jaaah pioenrozen ! eind mei waren manlief en ik 20j samen , en kocht ik een luxe boeket van lichtroze pioenrozen en takjes van dat wit/paarse kruid de pioenen waren extreem groot bollen van een vuistdik ik koos er 7 uit! (hypsolia is het kruid) het was een duur boeket maar voor één keer moet dat kunnen hé? en wat woon jij prachtig ! en dik jij echt niet hoor ...maar minder suiker is gewoon gezonder en ik las net een artikel in een oude eos over kunstmatige zoetstoffen en ik ga vanaf vandaag probeer géén enkele meer te gebruiken alleen stevia maar dat is een natuurlijk zoetstof en gebruik al 21j (ondanks dat het hier in B nog niet toegelaten was..)een lieve groet en een mollige knuffel vanwege Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een fijne tuin, en de aardbeien zien er heerlijk uit. En groot gelijk hoor, thuis mag je er comfortabel bijlopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk stukje over je tuin, zowel de bloementuin als de moestuin. Lekker hoor aardbeien uit eigen tuin. En dan je regeltjes over de kleding. Ik zie het al helemaal voor me, echt helemaal lekker in wat makkelijk draagt en dan omkleden voor de boodschappen haha.. grappig.
    Heel fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh, wat een leuke foto's weer, lekker die aardbeien vers uit eigen tuin !
    Je hebt gelijk thuis trek je wat makkelijks aan ;) :) niks mis mee

    fijne avond, en zondag alvast

    -Josie--

    BeantwoordenVerwijderen