Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 2 juni 2022

gewoon geneuzel...


 Geleend van de bieb ( en ik liet er mijn koffie koud voor worden), en toch...

Ik heb niet meteen de neiging om er iets uit te gaan maken.

Dus over aanschaffen ga ik nog even nadenken, maar genieten om het te lezen/ bekijken is ook al leuk.

Ik ging een dagje met mijn dochter naar Breda.

En daar is een hele leuke tweedehands kledingzaak.

Daar kocht ik dit dus allemaal.

Wat duurder dan in een kringloopwinkel, maar allemaal mooi en goed van kwaliteit.

En allemaal groen...de jurk is wel erg groot, maar staat toch heel leuk.

Het gebreide truitje is al lang een wens ( zag het ook in dik garen bij sissy-boy , maar dat was een heel ander prijsje), dit is helemaal perfect!

Het middelste jurkje heeft een prachtige kleur en dan nog het rokje, dat volgens mij nieuw is ( er hangt nog een kaartje van het merk aan).

Ik ben er helemaal blij mee!

Behalve koffie met taartjes ( het zal eens niet zijn) bij Jan en Alleman en een lekker broodje als lunch hebben we ook nog bij de boekhandel gekeken ( Buitelaar), waar ze veel boeken voor 50% verkochten.

Dus heb ik mijn slag geslagen ( en al mooie cadeauboeken gevonden voor verjaardagen), meteen mijn boekenbon en wat verjaardagsgeld ( van opa) kunnen gebruiken!

Wat heerlijk weer een dagje winkelen met je dochter, dat was oprecht heel lang geleden.

Wat is ze een lieve, mooie, en heerlijke dame, daar mogen we trots op zijn!

De lange rok met het truitje had ik zondag al een paar uurtjes aan, maar het was toch te koud , dus maar weer in spijkerbroek.

Hoe blij ik er ook mee ben, het moet nu toch echt naar boven.

Het is zo zo donker in huis...

Ik kan het nooit laten om "nieuwe" kleding een tijdje in de huiskamer te laten hangen.

Dan kan ik er echt van genieten om het steeds te zien.


Ik zou nog wat laten zien van een kookboek wat ik ook voor mijn verjaardag kreeg.

Het is het rechtse.

Zelf voor een vriendelijk prijsje online gevonden ( na een lange zoektocht, want nieuw heel duur), en daarna toch gekregen.

Klinkt ingewikkeld, maar werkt prima.

Kijk toch..

Wat een leuk kookboek voor iemand die ook van poppenhuizen houd.

Zomaar een paar foto's uit het boek.


Wat behalve een kookboek, een boek met mooie foto's, ook een leesboek is.

Waar ze verteld over het ( proberen legaal) te starten van een klein restaurant in Frankrijk.

Met alle mogelijk tegenwerking, gekke regels en een tegenwerkende burgemeester.

Mocht je bieb het hebben, dan zeker lenen!

Er zijn mensen die het kunnen: hun huis altijd perfect in orde hebben.

Ik niet!

Zo waren er wat aardbeien iets te vroeg geplukt ( nog niet helemaal rood), en dus kwam er een bordje op de vensterband in de huiskamer, en 's avonds waren ze helemaal rood.

Maar netjes, nee dat is het natuurlijk niet.

De kopjes ( behalve die in de keuken die ik steeds aan maak) staan nu even op het witte kastje bij het mooie (van was) Maria beeldje.

En voor het geval de zon toch weer wat feller gaat worden, je ziet nog net links van Maria het doosje wat er dan voor komt te staan...netjes, euh nee niet echt.

Hier staat nog een kopje, zo gezellig zo'n kaarsje aan.

De stapel tijdschriften ( 9 stuks) vond ik in de kringloopwinkel , in totaal voor minder dan 1,50!

Er lagen twee jaargangen ( wel 10 jaar oud), dus ik moest me inhouden, maar ik heb er uitgezocht van dit jaargetijde, met veel recepten van dingen die we nu of over een paar weken uit de tuin kunnen eten.

Ik verheug me er nu al op.


 Een wat vreemd recept ( en die maak ik het liefst), je maakt een hummus ( dit keer van linzen) en legt daar gebakken groenten op.

En dat blijkt dan zomaar verschrikkelijk lekker te zijn!

Ik dacht dat beide zonen hier zouden eten, en dus maakte ik een ovenschotel voor vier personen ( met name oudste is een grote eter, vandaar).

Laat die nou vergeten af te bellen ( nou ja te appen).

Jongste zag het helemaal zitten om dit morgen gewoon nog een keer te eten. 


Opnieuw uit dit kookboek , een goede aanschaf dus.

Waar ik volgens mij nog vaak uit ga koken.


Dit recept.

Natuurlijk met meer bloemkool ( de helft van een grote bloemkool), en die heb ik niet geraspt, maar wel in kleine roosjes gesneden.

Jongste en manlief vonden het erg lekker.

Tja, gelukkig maar, ze krijgen het vandaag nog een keertje.


 Nog een aanschaf, waar ik al even naar zocht en die ik nu zomaar tegen kwam.

Jongste en schoonzoon mopperde een beetje over de losse kussens die ik op de oude stoeltjes had liggen.

Ze schuiven weg, eentje had er een knoop , dat zat ook niet lekker, dus ging ik ( online) op zoek naar stoelkussens.

Helaas of veel te groot, of veel te duur of niet in de juiste kleur.

Dus zat ik er aan te denken om toch zelf maar achter de naaimachine te gaan zitten, maar ja tijd en dan nog materiaal zoeken, nog maar even wachten.

Tot is gisteren na het boodschappen doen bij de Lidl, nog even wat vlees ging ophalen bij de AH en deze in een opruimingsbak zag liggen.

In de bonus, dus hebben we nu 6 nieuwe, zachte, vast geknoopte , mooi groene, kussens voor minder dan 35 euro.

Ik hoop dat de mannen nu weer lekker kunnen zitten!

Zodat we nog veel gezellig avonden en etentjes aan deze tafel maar vooral op deze stoeltjes kunnen hebben.

En hoewel het hier wat rozig lijkt, is het vloer kleed prima schoon geworden en heeft het in de schuur kunnen drogen.

 

En verder...

Heb ik een lekker rustig weekje!

Maar twee bezoekjes gepland.

En in huis ben ik ( behalve die voorkamer die ik echt leeg wil hebben voor de vakantie, omdat daar alles "even" neergezet word en het inmiddels een flinke puinhoop is). een heel eind met poetsen.

Dus vandaag lekker aanrommelen en weer een stukje voorkamer opruimen.

Of ik er zin in heb?

Nee, echt niet!

Maar het moet, en als het klaar is ben ik er blij mee, dus aan de slag!

 

Fijne dag voor jullie allemaal!

 groetjes, Franca.
















5 opmerkingen:

  1. O,wat geniet ik van jouw blog....Ik wou dat ik zo,n buurvrouw had,ik rommel ook zo graag.en al die lekkere schotels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, jouw geneuzel, ik geniet er van.
    Zo'n tweedehandskledingwinkel hebben we hier ook, 'k heb er al heel wat vandaan gehaald. En dat boek? Dat ga ik ook zoeken (eerst in de bieb kijken) ik bedoel "maison Mari"

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gut wat een heerlijk blog weer. Ben zo blij met al je tips over kookboeken etc... Ook zo herkenbaar het huishouden, respect voor mensen waar het altijd spik en span is. Hier is het ook niet zo. Teveel achter elkaar werken, een afspraakje hier of daar, uit eten en ja hup voor ik het weet ligt er stof, rommeldingen op tafel, moet nodig de badkamer etc.... Het kan echt op mijn humeur werken en dan ben ik zo blij als ik er even tegenaan kan.
    Fijn weekend, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. A la minute klinkt veelbelovend. Ik houd van dingen die snel klaar zijn, en het boek ziet er aansprekend uit met die cover.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor jullie reacties!
    Ik ga er in het volgende blogje op in.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen