Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 16 april 2022

Zalig Pasen


 De ochtendzon in huis. Daar kan ik nou altijd weer blij om worden.


 

Op tafel inmiddels een paasboeket, van een simpel bosje tulpen en wat takken.

En twee borden door de vriendin van oudste in een kringloopwinkel gevonden.

Kreeg ik zomaar van haar, ik bof!

Gasten in de pipowagen met Pasen.

Oude bekenden die inmiddels in het buitenland wonen, en met Pasen hun kinderen ( en meer familieleden) willen bezoeken.

Met takken en bloemetjes uit de tuin wat sfeer gebracht.

Ook wat decoratie spulletjes in de tak,maar ik wil nog iets meer...

We eten sla.

Klinkt zo simpel.

Maar iedereen wil er graag iets anders bij.

En dus krijg je dan zo'n tafel.

Een plaatje toch?

Een afgeprijsd mooi tijdschrift.

Daar maak je mij heel blij mee!

En dan blijkt ook nog eens dat Mari Maris de hoofdredacteur mocht zijn!

Jongens wat een feest.


Ik heb één boek van haar ( gekocht omdat het 70 % afgeprijsd was, de sticker zit er nog steeds op).

Haar boeken zijn prachtig, maar duur!

Maar gelukkig is er een bieb, en dus heb ik nu de saladebijbel in huis , waar ik vast nog veel uit ga maken.

En is" a la carte "aangevraagd.

En bovendien....bijna Moederdag en bijna jarig......dus wie weet....


Knutselen....

Één voor een vriendin, één voor in de pipowagen.

Zo is het gezellig binnen komen.


Wat moet dit worden?

En dit?

Wat overigens manlief voor mij deed, omdat ik het niet durfde...


Waarbij ik bedacht dat ik dit...wel eens kon gebruiken...

Voor een leuk prijsje in de kringloop gevonden.

Uitpakken , afwassen en aan de slag!


 Het zou een taart met twee laagjes zijn, maar ik had niet de goede vormen ( twee dezelfde), maar wel drie dezelfde kleinere...

Het is een plaatje ( al zeg ik het zelf).

 Humble bird cake van Jamie Oliver ( vrij vertaald: kolibrie taart).


Zelfs vanaf buiten ( ik ging kijken hoe vochtig de tuinkussens waren, vergeten binnen te halen gisteren), even mijn fototoestel binnen gehaald...

Oké , het Paasplaatje is prachtig!

Maar...wat is die taart zoet!

Ik ben echt bang dat ik voor het eerst een taart gebakken heb, die te zoet is...

Straks komt dochterlief op de koffie ( omdat ze met Pasen samen met haar man naar een racecircuit gaat, komt ze vandaag al even langs).

En dan gaan we het zien.

Of de tuinkussens droog genoeg zijn...en of te taart niet te zoet is...

 

Maar voor nu:

Wens ik jullie allemaal hele fijne en zonnige Paasdagen!

Groetjes, Franca.








10 opmerkingen:

  1. Voor jullie ook fijne Paasdagen gewenst. Vind Pasen altijd een feest van hoop en nieuw leven. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het viel mee lieve mensen.
    We hadden een gezellig middagje buiten in het zonnetje, met de taart die dochterlief mee bracht en die wij gebakken hadden en beide smaakte ze heerlijk!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne Paasdagen, lekker genieten van de zon.
    Ziet er weer gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind jouw blogs altijd zo gezellig , krijg altijd zin om bij je op bezoek te komen. Fijne mooie dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, die taart! Die ziet er prachtig uit zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      En gelukkig bleek de taart ook nog eens heel lekker te zijn, wat een opluchting.
      Een mens lijd het meest....enz enz..
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  6. Leuke, gezellige blog weer. Hé, dat mes "knivmand" is van Deense origine.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk,dat het mes van Deense origine blijkt te zijn.
      Ik kocht het omdat het makkelijk leek, en inderdaad, nog nooit zo makkelijk een taart afgesmeerd ( zo heet dat toch).
      groetjes, Franca.

      Verwijderen