Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 15 april 2022

veel te veel

 

Ik wilde dat ook weleens doen, van die leuke ontbijtjes maken....

Dat deed ik ook..


Op mijn vorige vrije dagen...

En eerlijk is eerlijk...

Ze waren echt lekker, en toch maak ik ze niet meer.

Ga ik gewoon weer voor brood of ( liefst Griekse) yoghurt of volle kwark, met fruit en noten dat dan weer wel.

En dit is de reden:

Behalve dat het veel tijd vergt , geeft het ook ook heel veel afwas!

De aardbeien zijn overigens gewoon uit de vriezer hoor!

Wat ik ook deed: rommelen!



Met de spulletjes die ik gekocht had, en zo krijg je dus serviesjes in Paassfeer.

Volkomen onnodig, maar ik vind het gezellig.


De hazen zaten er al.

Met wat bloemetjes op tafel.



 Gewoon prutsen, daar komt het op neer.


 

Kan mij het ook schelen, ik doe er geen vlieg kwaad mee.

 

Ik heb ook al van alles bij elkaar gescharreld , hier en daar in huis, om de schoonmaak bak te vullen.

En dan blijk je nog best wat in huis te hebben!


 

Ik maakte overigens ook nog lekkere toetjes, van spullen in de koelkast die echt op moesten.

Niemand had bezwaar!


En toen ( ja het was de vorige keer dat ik vrij was, en de foto's heb ik toch) kwam er sneeuw!

Gezien vanuit het keukenraam, en daarna aan de wandel!

De bankjes voor het huis.

Het pad met de magnolia.

Zelfs het pas op schrikdraad bordje heeft zo charme!

Het voorgezaaide goed wist niet wat het overkwam ( en zal misschien niet veel meer doen).


Ging ik ( dat krijg je met al die ouderwetse schoonmaakspullen bij de hand), zomaar aan het boenen .


En weet ik meteen weer waarom ik vroeger thuis de grote schoonmaak niet leuk vond:één tafel in de boenwas en een hele huiskamer op zijn kop.

Karel denkt er het zijne van..

En daarna, daarna ging ik aan het werk.

In een superlief en leuk gezinnetje, met een Poolse moeder een Surinaamse vader, een lieve en superslimme dochter van zeven en een prachtig babybroertje.

Helaas een wijkgezinnetje, dus na twee dagen  ( het weekend) , mocht een echte wijkkraamverzorgster dit gezinnetje over nemen en kreeg ik een ander.

Met net zo'n lief baby'tje, en parmantige oudste, een heerlijk kletsende , lieve kraamvrouw, maar een papa die flink kon ontploffen en al die zorg niet nodig vond ( kraamvrouw kon best zelf naar zolder om de was te doen).

Even leek het of ik na de tweede dag direct om kon draaien....

Ik heb me maar wat rustig gehouden, en aangepast, omdat ik de zorg voor moeder en kind belangrijk vond.

Uiteindelijk kwam het goed, was pa veel bij zijn moeder en liet ik een moeder achter die goed uitgerust was en een baby die goed groeide.

En vond pa het goed als ik maar goed voor iedereen zorgde, en dat deed ik natuurlijk!

Hoe het verder zal gaan...moeder had haar foefjes en dealde er wel mee.

Maar wat ben ik blij dat mijn man zo niet was ( en is)!

En wat was ik moe daarna.

Niks gedaan in de avonden, niet meer als koken en wat afwassen ( en natuurlijk op zijn tijd uniformen was).

En daarna, weer vrij en veel gedaan, maar dat is voor een volgend blogje, ik kan ook teveel van jullie vragen!

Fijn weekend!

groetjes, Franca.

















6 opmerkingen:

  1. ik geniet van jeplaatjes en je praatjes.Ze kleuren de wereld een beetje mooier.Vrolijk pasen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lag er veel sneeuw bij jullie! Bij ons zijn slechts een paar natte vlokjes gevallen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kon het ook niet laten om een flink stuk te gaan lopen en een fototoestel mee te nemen.
      Het was ook zo mooi!
      Groetjes, Franca.

      Verwijderen
  3. Wat een heerlijke paasplaatjes, prachtig met je rode servies erbij. Zie ik op de achtergrond al je mooie boeken. Zomerzotheid heeft zo een mooi plekje bij mij gekregen, superblij mee. Weet niet of je moet werken maar geniet van de Paasdagen. Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Coby,
    Leuk dat je van het boekje geniet.
    Ik ben vrij met de Paasdagen, en ga er zeker van genieten.
    Het gaat volgens mij zelfs erg zonnig weer worden.
    We boffen!
    voor jullie ook: Fijne Paasdagen!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen