Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 27 maart 2022

wat een filmpje op youtube goed kan doen....

 Daar gaan we lieve mensen.

Op weg naar een heel lang blogje, met allerlei tussenstops.

Dus je bent gewaarschuwd!

Of je legt het bijltje er meteen bij neer , of je zet een kopje thee of koffie en duikt er samen met mij in.

 

 

Blij, gewoon hartstikke blij.

Omdat ik de laatste dag naar het gezinnetje zou gaan en daarna een vrij weekend heb.

Maar ook omdat ik dat gezinnetje met een helemaal gerust hart en met plezier af ging sluiten.

Wat een leuk en lief gezin!

Niet alles was vanzelf gegaan, maar de inzet, de liefde en het geduld, en de heerlijk manier van opvoeden in dit gezin , maakte dat ik met zoveel plezier daar werkte.

Als je dan ook nog mag afsluiten met een baby die met borstvoeding boven geboortegewicht zit, en mensen die zo genieten, dit zou je iedereen toe wensen!


 

 

Bloemetje van het gezin.

Ik durf het bijna niet meer te laten zien, omdat ik er eerder commentaar op kreeg.

Ik krijg echt niet in elk gezin bloemen, of bonbons ( of de bekende merci), maar soms wel, met liefde gegeven en dat hoeft echt geen enorme bos te zijn ( liever niet), maar de mensen willen graag laten zien hoe blij ze met je waren, en dat neem ik met liefde en plezier aan.

Waarna ik nog een week de bloemen aan kijk en aan het gezinnetje denk.

Vreemd is dat werk van mij.

Met soms een gezin , waar ik zelfs problemen met de verloskundige moet overleggen en kijken of we stappen moesten nemen, nu neem ik afscheid van een gezin wat heerlijk loopt.

En elk gezin opnieuw zet ik me de volle honderd procent in , om een fijne week te geven aan de mensen , met het liefst een start waar ze mee verder kunnen.

Maar de uitkomsten zijn niet alleen aan mij, maar hier was die uitkomst geweldig!

Met als gevolg dat ik ontspannen mijn vrije dagen in ging, en eerlijk gezegd is dat wel eens anders, tob ik nog wel eens of ze het wel aan kunnen of maak met zorgen over de opvoeding van de oudste kindjes, maar hier niet, hier werd ik alleen maar blij van.

 


Ik ben altijd heel vroeg wakker, en lees dan een stukje of kijk een paar filmpjes op YouTube.

Ik zag  Little House On The Mountain

Met dit filmpje:


https://www.youtube.com/watch?v=OCPJ5kSfj4g

 Kijk het eens bij 7.12 minuten ( tot 7.45 minuten), en laat haar zo mooi zeggen waar ik al zo lang mee worstel!

Dat mijn beste vriendin laatst op de koffie kwam, ( en ik zelfs het hele huis netjes extra netjes gemaakt had en de huiskamer opnieuw gestoft en gestofzuigd, ondanks dat ik dat minder dan een week geleden  al gedaan had) en ze als eerst zei: wat heb je het toch weer vol staan.

Over het tafeltje met het minikastje met de muisjes er op.

Als ik dan hoor wat de dame van Litte House on the Mountain zegt, troost me dat enorm.



Die laatste werkdag kwam ik uit bij Darling Desi.

Misschien omdat ik ook graag bij de cottage fairy kijk ( net een post over haar nieuwe huisje):

my new life in the countryside- making a house a home.

 Heerlijk rustgevend om naar te kijken, en wat een fijne sfeer in deze boze tijd.

 

Google geeft je dan vaak filmpjes ( voorstellen) in dezelfde sfeer en zo kwam ik bij Darling Desi uit.

Ze heeft een filmpje wat heet:

How to Romanticize your life// being the main character of you life.

Vanaf 10.11 verteld ze over je leven romantiseren.

En hoewel ze soms wat overdreven over komt ( kijk er lekker doorheen), heeft ze hier dus weer een enorm punt!

Ja de wereld staat op zijn kop, en we weten nog helemaal niet hoe het verder zal gaan.

Om niet helemaal ten onder te gaan aan deze berichten is het zo goed om te denken zoals zij doet.

Om je leven thuis een stukje mooier te maken, je huis in te richten zoals jij dat fijn vind ( ongeacht alle opmerkingen die je dan kunt krijgen).

 

Om te genieten van kleine dingen, zoals gisteren de dochter die opbelt: bent je thuis, komt het uit als ik nu langs kom.

Natuurlijk, altijd!

En dus liggen de boeken voor mijn nichtje nog op een stapel op de eetkamertafel, ligt er een tas met Engelse tijdschriften ( en de gebreide doekjes voor haar moeder), klaar voor beste vriendin , ook in de huiskamer, en heb ik nog helemaal niks aan de huishouding gedaan op deze eerste vrije dag, maar wat is ze welkom!


 

En dus werden de tuinstoelen snel afgewassen ( opnieuw, leuk zoveel vogels in de tuin, maar ze laten ook heel wat achter) , haal ik een kleed uit de linnenkast boven en haal op zolder ook de echt grote tuinkussens op.

Oudste ziet me bezig en komt er even bij zitten, vertellend over het uitje wat hij zo gaan hebben met zijn vriendin , en meteen een banaan schoepend ,( vast een Brabants woord) , van de fruitschaal.

Heerlijk!

Dochter schuift aan ( met een minipannetje, met zelfgebakken koek er in), daarna manlief en uiteindelijk ook jongste.

Wat kan het mij dan schelen dat het huis nog niet schoongemaakt is, dat er nog een volle mand met uniformen en vesten was staat, en dat ik nog geen idee heb wat we vanavond eten.

Dit is nu en hier geniet ik van.

Er zijn trouwens wel foto's gemaakt ( weer zo'n ding van mij, daar geniet ik ook van, foto's maken van mijn gezinnetje), maar die zijn dus niet voor hier.

 


Om te laten zien dat ik mijn huis heel anders inricht als gebruikelijk, vandaag een paar foto's van de voorkamer ( die letterlijk voor de huiskamer ligt, met glazen tussendeuren).

Op deze oude kapstok:

Het kookboek van mijn moeder, het naaikistje wat mijn opa voor zijn vrouw maakte in diensttijd ( die heel lang was, omdat je destijds diensttijd af kon kopen door een andere jonge man te sturen, en daar mijn opa arm was, heeft hij meerdere diensten gedaan).

Het paas kipje wat ik vorig jaar van een lieve vriendin kreeg,  gewoon een leuk borduurwerkje van een meisje met een waslijn buiten, een oud sigaretten doosje ( wat vroeger bij ons thuis stond), en een roomstelletje wat voor mij altijd een welkom gevoel overbrengt.

 


 

 Aan de kapstok: een lief kraagje op een gebreid hangertje, een minischortje met kleurtjes er in, wat de kinderen van mijn moeder kregen, een muisje in slaapzakje wat mijn beste vriendin voor mij maakte, en helemaal rechts een geborduurde broodzak met kipjes,( die je net niet ziet), wel zie je nog eens tukje geel dak, dat is een houten boerderij die ik in 1987 maakte als surprise voor mijn moeder ( met wat hulp van mijn lieve neef die helaas inmiddels ook al overleden is), met zoveel plezier gemaakt, een heerlijke sinterklaasavond gehad en nog dagelijks in gebruik!


 

De plank aan de andere kant van de dubbele deuren.

De plank zelf is door manlief gemaakt voor de babykamer van dochterlief ( Vera muis thema).

Toen ze zich er te groot voor voelde wilde ik die niet weg doen.

Het aankleed popje kreeg ik jaren geleden voor mijn verjaardag, maar zit nog ingepakt, zo mooi.

De foto's zijn van tante ( de oude tante van mijn schoonvader die 30 jaar bij mijn schoonouders in huis woonde , en die verlamd was door polio, mijn lieve schoonmoeder heeft altijd voor haar gezorgd, daar zou je toch een lintje voor moeten krijgen).

Op haar schoot onze oudste , een week oud, ze hebben elkaar net gepasseerd, vijf weken later stierf de oude tante.

 

 

En de foto van mijn dochter in mijn oude kinderwagen, met mijn vader er bij.

Stralend van geluk.

Wat kon die man van zijn kleinkinderen genieten!

De oude wagen knapte mijn moeder zelf op, en bleef bij hen ( en die mocht gewoon in de huiskamer blijven staan, ik heb het niet van vreemde , die typische inrichting), en elke keer als we naar mijn ouders gingen, kon dochterlief uit de maxi cosy, zo de kinderwagen in, klaar voor een ( door mijn moeder zeer geliefde) wandeling.

 

 

Er staan ook ( op elkaar) twee kastjes met miniservies, inclusief mijn eigen theeserviesje uit mijn kindertijd.

 

 

Hier staat ook mijn "nieuwe" Maria.

Ik durfde haar niet op de schouw te laten staan, omdat de popjes van was zijn, en ik bang ben dat ze niet in de zon kunnen staan.

Weer iemand van jullie daar meer over?

 


Gewoon mijn huis.

Druk, vol, vol met fijne herinneringen.

Waar ik van geniet.

Het maakt niet zo snel schoon als ik in de gezinnen kan doen, dus ik werk vaak ook anders.

Niet snel even stoffen en stofzuigen, maar rommelen, dingen vastpakken, afstoffen, soms een ander plekje geven, ( weer) een fotolijstje erbij zetten omdat die foto zo fijn een sfeertje weergeeft waar ik graag aan terug denk.

Of de foto op het kastje van het koffiezetapparaat, wat juist ( hopelijk) de toekomst weergeeft, waarin we weer een keer maar Engeland hopen te gaan. 

Waar ik geniet.

Van nu ( zoals met de kinderen in de tuin), van vroeger, ( met die twee foto's op het plankje), of van je al verheugen op de toekomst ( zoals met de foto op het kastje).

Dit is mijn ( ons ) huis, en daar mogen wij leven zoals wij dat fijn vinden, ongeacht wat woonprogramma's,  vriendinnen en iedereen die vind dat ze commentaar mogen leveren ook vinden!

 


Oké, even een  résumée.

Het ogenblik waar ik het huis verliet voor mijn laatste werkdag in het gezin en me zo blij voelde, het feit dat mijn huis zo anders is ingericht dan gemiddelde Nederlandse huizen, de eerste vrije dag waarop we met de kinderen buiten koffie dronken.

Gaan we verder of is het zo wel even mooi geweest?

We gaan verder ( en jullie mogen natuurlijk afhaken en/of later bij lezen). 

Vijf kop en schoteltjes op de keukentafel, pas afgewassen na het avondeten, omdat ik rond half vijf thuis kwam met dochterlief van het kringlopen.

Daarna eerst koken, eten en de vaat ( grotendeels) in de vaatwasser, er blijft altijd wat over wat met de hand afgewassen word, waaronder deze keer die vijf kopjes.

Linksboven nog een kopje en een melkkannetje wat ook bijna een kopje lijkt, samen gevonden in de kringloopwinkel ( voor 2,50).

Dochterlief en ik hebben samen in drie kringloopwinkels gewinkeld, en enorm genoten.

Dochter vond hele mooie kleding voor haar man, en een paar prachtige tafelkleden. ik vond o.a. dit:


Heel oud schoonmaak materiaal en tuingereedschap.

 

 

Voor degene die jonger dan 60 zijn: dit is een zwabber.

De voorloper van de swiffer, zonder wegwerpdoekjes.

Mijn moeder deed er vroeger vaak het zeil boven op de slaapkamer mee ( om dan vervolgens de zwabber uit te kloppen uit het raam...).

Ik ga deze voorzichtig met wat wasmiddel uitwassen, en daarna gewoon gebruiken ( op mijn eigen inmiddels 33 jaar oude zeil op onze slaapkamer), inclusief heerlijk jeugdsentiment.

 

Grappig, alle oude ( Hema) prijsjes staan er nog op, zelfs op de steel (4,50), ik kocht ze allemaal voor 1 euro, of 1,50.

 

Ik maakte aan het eind van de dag de foto van de schoonmaakspullen buiten, en besloot meteen wat bloemen foto's te maken.

 

 

Van de prachtig bloeiende magnolia.

Waar oudste zelfs een magnolia gelei van maakte.

Ik zal hem vragen of ik wat mag proeven, ik heb het namelijk nog nooit gemaakt,had er zelfs niet van gehoord. 


 

Vond ik narcissen die besloten hadden om in de wei te gaan groeien....geen idee hoe ze daar gekomen zijn, maar die worden dus voor de vaas, samen met wat blauwe druifjes die verderop ook in de wei staan.

 

Op tafel ( met het "nieuwe"melkkannetje).

 


 Hier wat duidelijker op de foto ( voor de afwas).

 


 Nog meer schoonmaakspul: een house keeping box, wat dan toch weer leuker klinkt als de vertaling: huishouddoos.

Nu nog vol met andere spulletjes.

Namelijk twee pannenlappen setjes ,( gehaakte) en super lief mini ( poppen) servies.

 

De box daar dacht ik even over na ( 5,00),en besloot het toch te doen. Prachtig straks in de verbouwde bijkeuken!

 Ik zag de serviesjes en daar was ik meteen weg van, leuk prijsje ook ( 25 cent voor de kop en schoteltjes en voor het melkkannetje met minischoteltje, en 50 cent voor het koffiekannetje, komt op 2,75 als ik goed tel. Vandaag ga ik dus weer rommelen.

Mijn ( mini) serviesje afwassen, en een plaatsje zoeken in het kastje in de voorkamer , al mag het eerst nog even op de tafel blijven staan, zodat ik het steeds kan zien.

De schoonmaakspullen , voorzichtig wassen, zodat ze fris zijn en klaar voor gebruik.

En de House keeping box, natuurlijk ook afwassen en die vul ik dan met mijn eigen gebreide vaatdoekjes, stukjes schoonmaak en afwas zeep en andere natuurlijk materialen, nog even kijken of er iets leuks is op de etsy pagina van vriendin van oudste, door haar ga ik nog kritischer kijken , en dat is alleen maar goed!

Tot slot nog een mooie theebeker ( nog compleet met cadeaudoosje).

Waarvan ik nog niet weet of ik die weg ga geven of zelf ga houden.

In ieder geval......hadden we een heerlijk dag , mijn dochter en ik.

Geniet ik nu na van het gezinnetje en deze dag.

Ga ik vandaag weer aan de slag om mijn huis gezellig en schoon te maken.

 

En raad ik jullie aan om wat Darling Desi filmpjes te kijken op YouTube.

Bijvoorbeeld:

Extreme bedroom makeover 

of

 a big cosy book haul

Desi heeft me trouwens heel nieuwsgierig gemaakt naar het boek : het kamermeisje ( zij had het natuurlijk over the maid, maar kijk zelf maar over welke prachtige boeken ze allemaal praat en laat zien.

Maar vooral maakt ze me blij met haar levensvisie: maak de wereld ( en je huis) een stukje mooier, op je eigen manier en geniet van kleine dingen!

Mooier kan ik het niet mee geven!

 

Knap als je het helemaal tot hier gered hebt!

Fijne ( heerlijk zonnige) zondag!

 

groetjes, Franca.
























29 opmerkingen:

  1. dreamy cottagecore books to read this spring🌷 warm spring vibes & new books

    Hier bespreekt Desi het boek The maid ( het kamermeisje).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal gelezen en genoten, ook van je enthousiasme en positiviteit. Een huis en inrichting moet juist je persoonlijkheid uitstralen en accentueren, dan is het een thuis, je eigen sfeer die je omarmt als je binnen komt. Fijn weekend. Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief!
    Dank je wel Maria!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk verhaal! Zulke opmerkingen krijg ik ook wel eens, "veel te vol."
    Als je je er goed bij voelt, gewoon doof zijn. Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat moeten we inderdaad leren Thea.
    En ik verwacht bij jou ( volgens anderen te vol), gewoon veel gezelligheid!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Franca, reageer niet vaak, maar ik geniet van je blogs. Ik vind het commentaar van je vriendin eigenlijk heel onaardig. Ze oordeelt over jouw keuzes, dat hoeft toch niet. Ieder zijn ding. Vaak komen dat soort oordelen voort uit ongenoegen en onzekerheid. Ik zou dat eens vragen waarom ze dat zegt, gewoon uit oprechte belangstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar heb ik wel over gedacht Anoniem, maar dat vind ik toch moeilijk.
      Zelf heeft ze een traditioneel interieur, met eikenhout en donkere kleuren.
      Best gezellig en knus, maar ook niet direct mijn smaak.
      Maar ik zou er niet over denken om commentaar te geven!
      Zij vind het mooie en gezellig zo en dat is prima!
      Maar ik weet niet ( of ben bang dat het erg fel zou zijn) hoe haar reactie zou zijn.
      Ik denk niet omdat ze ontevreden is over haar eigen interieur.
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  7. Wat voor antwoord gaf je op de opmerking van je vriendin?
    Ja gezellig he, hier geniet ik altijd zo van😍. Of weet je pas een antwoord als de situatie al voorbij is. Dat heb ik meestal.. 🙄. Nou ik vind je huis gezellig hoor en heb van je blog weer heerlijk genoten. 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was eerlijk gezegd een beetje overdonderd.
      En heb nog wel wat gestameld, maar niet heel duidelijk gezegd dat ik haar reactie niet zo leuk vond.
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
    2. Is dat überhaupt wel een 'vriendin'te noemen? Mijn Engels is niet zo best:wat zegt de vrouw op minuut 7.12? Ik begrijp haar niet goed. Je hebt een leuk huis. Bij mij is het nog 'voller' en iedereen vindt het hier gezellig. Van beige, grijze, witte strakke interieurs krijg ik het benauwd. Niks persoonlijks! Eerder een meubelwinkel waar je doorstapt.

      Verwijderen
  8. Amnoniem en Marie,
    Sorry ik vergeet jullie te bedanken voor jullie aardige reactie op dit blogje.
    Super lief!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja hoor, ik heb je bericht helemaal gelezen en ervan genoten.
    Ik heb een vriendin die zich iedere keer als ik kwam, zich excuseerde voor de 'rommel'. Dan lag haar hele tafel weer vol lapjes stof of andere dingen. Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ze daar eens mee op moest houden. Ik heb zelf ook zo'n huis: de meubels oud en versleten, teveel hobby's en te weinig kastruimte. Of eigenlijk wel veel kastruimte maar alles zit vol. En als ik in de tuin werk, dan schiet het huishouden er vaak gewoon bij in. Het zij zo. Op mijn werk ben ik heel erg netjes en secuur, maar thuis is dat toch echt totaal anders.

    Jammer dat je commentaar kreeg en ook op die bossen bloemen die je soms krijgt. Waarom kunnen anderen niet gewoon blij voor je zijn en moet er per se commentaar gegeven worden? Jammer is dat.

    Heerlijk hè om bij de kringloopwinkel te snuisteren. Volgens mijn zwager loopt de kringloopwinkel als een rode draad door het leven van mijn schoonmoeder, twee schoonzussen en mij. Ik denk dat hij wel gelijk heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te lezen.
      Op mijn werk ben ik ook enorm secuur, thuis kan ik best wat laten liggen als ( zoals gisteren) mijn dochter op de koffie komt en mee gaat kringlopen.
      Iets wat we beide echt heel leuk vinden!
      Dus ook hier de rode draad .
      En die volle kasten: zo herkenbaar!
      Ik ben inmiddels ( heel voorzichtig) begonnen met kasten opruimen, maar ik heb nog wat te doen.
      Maar tenslotte gaat het daar niet om, het gaat over leven en daar zoveel mogelijk van genieten, want er zijn tenslotte ook andere tijden.
      Dank voor je echt leuke reactie!
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  10. Mijn huisje staat weliswaar niet zo vol, maar ik krijg ook wel eens commentaar. Mijn inrichting bevat weliswaar een nieuwe bank en nieuwe keukenapparatuur, maar verder heb ik veel 2e handsspulletjes soms bij de kringloop of een rommelmarkt, maar soms ook gevonden langs de weg. Geen showroom van een bekende meubelketen dus. Het grappige is dat mijn dochter in eerste instantie toen ze een eigen flatje kreeg alles nieuw wilde van de Zweedse woongigant, maar nu toch er ook op uitgekeken is omdat bijna alle andere mensen die ze kent hetzelfde hebben staan. Dus toch liever een huis waar je persoonlijkheid tot uiting komt. Dus ik zou zeggen zet neer waar jij/jullie blij van worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig, dat je dochter nu ook spullen met persoonlijkheid wil. Mijn dochter wil dat ook, in een heel andere sfeer als hier in huis, maar wel buiten de grijze hoekbank enz enz.
    Zo heeft ze laatst voor haar verjaardag van de vriendengroep een "eistoel"( die vast heel anders heet), gehad.
    Super leuk, in haar huis, hier zou dat dan weer niet passen.
    Ieder zijn ding!
    Dank voor je reactie!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo heet die stoel:
    Wit en zwarte eivormige zetel 'COCOON' eistoel.
    Dus hij heet echt eistoel, wat grappig.
    Die van dochterlief was natuurlijk tweede of derdehands,dus niet de prijs die bij zo'n nieuwe stoel staat!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. van mij mag je bericht wel 3 keer zo lang zijn.
    Ik geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sluit me bij Anneke aan. Geniet van je blogjes. Zo echt en vooral vol aandacht en liefde voor de mooie dingen in het leven. Dat is denk ik wat je huis uitstraalt. Alles heeft een betekenis en voor jullie dubbele waarde daardoor.
    Zie ik zelf zoveel liever dan grijs met zwart en visgraat parket zo uit de showroom in je huis geimporteerd. Wees trots op je unieke smaak. En oog voor mooie combinaties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je lieve woorden.
      Jij kunt zo precies beschrijven wat ik wilde zeggen.
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  15. Wat een heerlijk lekker lang blog, genoten! Lekker doen waar je je zelf prettig bij voelt. Ik wil weleens ontspullen maar maak toch altijd weer van die gezellige hoekjes, kan er niets aan doen. Nu zijn er ook spullen die niet in de woonkamer komen, maar ik heb een quilt-kamertje en daar kan ik zeker alles kwijt, cosy toch?! Tegenwoordig kan ik ook beter de boel de boel laten en genieten van het moment. Goeie vondsten weer in de kringloop. Ik ben nu het blauw aan het verzamelen voor in ons 2e huisje. BTW het boek heeft een mooi plaatsje gevonden hoor. Staat zo leuk in de witte kast tussen het blauwe servies.
    Fijne dag ik zo naar het ziekenhuis.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo wat een heerlijk verhaal, van genoten. Op You Tube kijk ik ook graag Cottage Fairy, zo leuk dat ik dit ook bij jou lees. Inderdaad zo rust gevend.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om van je te horen!
      Ik hoop dat alles goed gaat met jou en je gezin!
      De filmpjes zijn inderdaad rustgevend.
      Hoe fijn om die te zien in deze vreemde en meer dan onrustige tijd.
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
    2. Het gaat gelukkig prima met ons,lief dat je het vraagt. Ik lees alles maar blog zelf niet meer. Ik zit tegenwoordig op instagram. Groetjes Saskia

      Verwijderen
  17. Wat een heerlijke blog weer om te lezen en wat een mooie inspirerende foto´s er bij. Zo fijn in deze moeilijke tijden. Wat betreft het Mariabeeldje van was : ik had vroeger een wassen engel in mijn letterbak, die moest 's zomers in de koelkast omdat hij/zij anders helemaal kromtrok. Ik denk dat ook uw beeldje uit de zon en warmte moet blijven om het mooi te houden. Ik verheug me alweer op een volgende blog. Warme groeten uit West Brabant, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ten eerste: dank voor je goede raad over het Mariabeeldje!
      Ik vermoedde het al en had het daarom al ergens anders neergezet.
      Als we de luiken dicht doen blijft het ( ook in de zomer) best koel in huis, dus de koelkast zal hopelijk niet nodig zijn, maar ik blijf heel voorzichtig.
      Ik zou het zonde vinden als er iets mee gebeurde.
      Dank voor je aardige woorden over mijn blogje!
      Warme groeten uit Noord-Brabant!
      Franca.

      Verwijderen
  18. Wat een fijne blog weer! Ook ik heb geen standaard worst inrichting! En ik ben daar super blij mee, heerlijk mijn spulletjes en frutselstjes. De meeste mensen vinden mijn huisje gezellig en knus, en anderen vinden het te vol. Had een x alles weggehaald en alleen vaas bloemen op tafel, bah nee dat is niks voor mij. Iedereen is altijd welkom, kan altijd mee eten, is niet (nooit perfect) maar dit is mijn/onze veilige haven en het is goed zo. (Eindelijk kan ik zo denken, voorheen alles twee x schoonmaken, stress) nu niet meer, weet ik dat je komt is er extra lekkers in huis, kom je onverwachts dan delen we wat er is maar iedereen is altijd welkom denk dat het belangrijkste is. En niet of er een stofje ligt. Misschien vind je Elise Buch ook leuk om te volgen. Liefs Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Franca,
    Heerlijk, gezellig weer om te lezen.
    Was gister bij de kringloop zag mooi servies te koop en dacht waar ken ik dat nou van. Van jou mooie foto's van je servies, waarvan je steeds wat erbij scoort.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Franca, ik volg je blog al heel lang reageer bijna nooit maar geniet enorm van hoe je schrijft en in het leven staat. Genietend van de kleine dingen en hoe je daar vol liefde over vertelt. Hoe langer je blogs, hoe beter. En dit keer heb ik ook echt gewacht met lezen totdat ik m'n kopje koffie erbij had. :) Dank je wel voor je prachtige schrijfsels!

    BeantwoordenVerwijderen