Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 20 maart 2022

buiten...


 Buiten breien.

Twee ochtenden meegeholpen om de boeken voor de boekenmarkt klaar te zetten, en nu gun ik mijzelf een vrije dag.

Het huis is redelijk aan kant, nu naar buiten.

De tuinkussens staan nog op zolder, de tuinstoelen zijn nog niet afgewassen, maar ik zit lekker.


 

De was kan buiten drogen.

 

Zelfgemaakte zaaipotjes in de zon.


 En nog meer plantgoed aan de achterkant van het huis.

En oudste heeft ook al van alles voor gezaaid.


 In de moestuin is het begin van de lente te zien.


De kippen van oudste genieten van het zonnetje ( en van de laatste boerenkool).


Een werkelijk prachtig zelfgemaakt rekje voor peultjes ( opnieuw door oudste).

Veelbelovende geultjes....

Bloei.

Oud knoestig , maar straks weer prachtig.

En eigenlijk, vind ik het zo ook al meer dan mooi!

Voorzichtige bloesem tegen een knalblauwe lucht, wat wil een mens nog meer?


 Hier en daar...

Al had ik niks gezet.

Komt er toch een bloemetje boven.

Kreeg ik rozenstruiken ( van de ouders van baby Roos).

 

Twee van deze doekjes zijn klaar en kunnen naar de ouders van beste vriendin.

Deze is voor de vriendin van oudste, ze is helemaal in voor goede zorg voor het milieu  en heeft zelfs een etsy pagina ,met zelfgemaakte dingen die het milieu sparen, dus leek me dit wel een leuk klein cadeautje voor haar.



Ik geniet me suf buiten.

Eind van de dag was het stoepje geveegd, de stoelen gewassen net als een paar draaien was , had ik tussendoor wat gerommeld in huis en boodschappen gedaan.

Natuurlijk gekookt en dat opgeruimd en ging ik 's avonds bij mijn oud collega op bezoek, om lekker bij te kletsen bij haar houtkacheltje.

 

En de dag daarna....was de boekenmarkt.

Met ( ik zou bijna zeggen natuurlijk) de opbrengst voor de vluchtelingen uit Oekraïne.

Waar we ( ondanks dat we dit jaar maar één lokaal ter beschikking hadden omdat het gebouw verkocht is en we nog een keer gebruik mochten maken van ( een nu dus veel kleinere ruimte), en we daardoor heel veel boeken weg hadden moeten doen , een recordopbrengst hadden!

Mede dank zij mensen die "gewoon ", een briefje van vijf , of tien of wat muntgeld extra gaven , wegens het goede doel.

Wat een geweldige mensen zijn er toch.

Na afloop toen we ruwweg de opbrengst hadden geteld, waren we echt blij verrast.

Goed besteedde tijd !

Een leuke dag!

En een geweldige opbrengst!

Ook in opdracht nog boeken uitgezocht en voorgeschoten voor mensen die niet naar de boekenmarkt konden komen.

En eerlijk is eerlijk, toch zelf ook nog een paar boeken gekocht.

Als vrijwilligster zou ik best een paar boeken mee mogen nemen en dat doe ik ook wel eens.

Maar dan zijn het romans, die ik na het lezen weer terugbreng.

Maar dit was een kookboek en een handwerkboek, dus gewoon betaald, de prijs van de boeken is trouwens heel reëel, voor 2 euro per stuk ( echte boeken, pockets zijn een kwartje).

 

Vandaag gaan we naar de verjaardag van dochterlief.

De zonen met hun vriendinnen en manlief en ik.

Gisteren was ze echt jarig, maar was ook de boekenmarkt.

Vandaag hopen we haar te verrassend dat ze ( ondanks onze kleine cadeautjes), nog een groot cadeau gaat krijgen ...

Een door onze mannen zelfgemaakt opklapbare tuinbank.

Ik wil haar gezicht wel eens zien...

En laat jullie het proces van het maken van het tuinbankje ook nog zien.

 

Voor nu:

Een fijne zondag , geniet van wat we hier mogen hebben en hoe goed het hier nog zijn en vooral als het enigszins kan, van lieve mensen om je heen!


groetjes, Franca.








.




3 opmerkingen:

  1. Goeiemorgen, wat een heerlijk lente achtig blog. Daar wordt je toch blij van. Zo'n zin in violen etc...
    Wat een goed idee zo'n boekenmarkt, hier in Den Haag is dat in de zomermaanden ook. Misschien ook weer eens een kijkje nemen.
    Fijne maandag groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog even werken, maar dan ga ik weer aan de tuin werken.
    Zodat we met Pasen van een fijne tuin kunnen genieten!
    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je tuin ligt er mooi bij!
    Fijn dat de boekenmarkt een succes was.

    BeantwoordenVerwijderen