Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 23 december 2021

zalig kerstfeest


 Nog een kleine kersthoekje in huis.

Met de kerstman die mijn tante destijds voor ons mam heeft gebreid.

Ze was toen al in het bejaardenhuis .

Gelukkig heb ik dit netjes bewaard.

Een mooie herinnering.

Karel op een kerstkussen.


Het plaatje uit het tijdschrift in een lijstje.

Nog een beetje kerst in de keuken.

Staan sint en piet even tussen het kerstgroen, klaar voor volgend jaar sinterklaas.

En wacht de stofzuiger op mij...

Een week gewerkt, in het gezin dagelijks gepoetst, maar thuis.....

 

Kerst 2021.

Wat jammer dat veel mensen toch weer een kerst gaan hebben met weinig mensen.

Wij boffen, dochter en schoonzoon komen eten ( dat is twee) en opa komt in de ochtend op de koffie ,hij gaat bij iemand anders eten ( dat is drie).

Maar dat gaat vast niet voor iedereen werken.

Ik begrijp helemaal dat dat lastig gaat worden voor veel mensen.


Hier niks te klagen!

Als zelfs opa van 91 zo goed door de corona periode heen komt.

Als we iedereen nog om ons heen hebben.

Als we kunnen werken en het goed hebben.

Als we fijne vrienden en familie om ons heen hebben ( ook al zien we ze nu weinig).

Als een baan gewoon zo fijn is om te doen.

 

Deze week werkte ik in een dorpje vlakbij.

In een gezinnetje met het tweede kindje, wat onverwacht ( wegens snelle bevalling) thuis geboren werd.

Ze woonde zeker niet in een stal ( maar wel tijdelijk in een aanleunwoning omdat ze hun net gekochte huis nog gaan verbouwen en dat nu niet leefbaar is).

En het kindje is een heel gewoon mensenkindje, dus tot zover loopt mijn vergelijking met het kerstkindje volkomen mank.

Maar toch...

Zoveel liefde!

Zoveel geluk!

Eenvoudig en klein wonen.

Genieten van hun beide kindjes, en echt beseffen dat het bijzonder is om twee gezonde kindjes te mogen krijgen. 

En veel gezelligheid, hartelijkheid en vriendelijkheid.

Geen kerstkindje.

Maar wel de hoop dat alle kindjes die geboren worden een stukje vrede meebrengen.

Dat we de agressie wat mogen verminderen ( hoorde laatst dat die zeker niet alleen onder jongeren heerste, maar dat op priklocaties juist ouderen agressief worden, er was zelfs iemand met een wandelstof geslagen). 

Dat er ondanks verboden, minder bezoek en ja we zijn het allemaal een beetje beu, toch vrede mag zijn .

Genoeg gepreekt!

 

Lieve mensen ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen en vooral een gezond 2022!




Geniet van de mensen om je heen, dat er veel vriendelijkheid, hartelijkheid en vrolijkheid mag zijn.

En dat we een beetje omzien naar mensen die het minder getroffen hebben!

Al is het maar met wat kerstgroen of iets lekkers wat we aan de deur zetten!


Fijne dagen!

Groetjes, Franca.







9 opmerkingen:

  1. Wat lief beschreven over dat gezinnetje! Jij geniet ècht van je werk hè, dat proef ik uit al je berichten trouwens.
    Fijne kerstdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk. Ik vind mijn werk echt het leukste wat ik me bedenken kan, ondanks alle problemen die ik ook tegen kom. Dit keer had een een gezinnetje waar alles best liep. Dat is echt genieten!

      Verwijderen
  2. Het ziet er gezellig uit bij jou 🎄. En ik ben het helemaal eens met je; we hebben het goed. Leuk over het gezinnetje in de aanleunwoning. Toen wij ons tweede kind kregen woonden we in een appartement je van 50 vierkante meter. En we waren de koning te rijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geluk zit niet in grote huizen,dat blijkt maar weer.
      Fijne dagen!

      Verwijderen
  3. Gezellig bij je. En ook hier hebben we het goed en gaan we gewoon lekker met elkaar kerst vieren. Jullie ook fijne dagen.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd wat er voor een mooi boek op je standaard staat? Je hebt helemaal gelijk wat meer vrede wat meer naar elkaar omkijken.
    Fijne Kerstdagen, Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Coby,
      Het is geen boek maar een mooie bladzijde van de at home kersteditie van dit jaar.
      Fijne dagen!

      Verwijderen
  5. Wat een leuk kersthoekje met die Kerstman erin. Het oogt heel knus.

    Jij ook hele goede feestdagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen