Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 31 oktober 2021

zondag's genieten


 De taart.

Het recept.

Blad uit de goot halen.


En harken.

Heel....


 

veel harken.

Mispels.

Nog nooit gehad, Zou ik er jam van kunnen maken?

En de ramen, ik kan weer naar buiten kijken.

Ze zijn binnen en buiten schoon, en ineen is het lichter in huis en hebben we een heldere kijk.

Het was nodig!


 En dan...


Daar is ie!

Manlief heeft de taart gebakken, hij mag 'm dus ook aansnijden.

Perfect gelukt.

En lekker!


En laten we eerlijk zijn.

Heel erg machtig!

 

Nog even kunnen werken na de taart , helaas begon er een flinke regenbui ( natuurlijk als ik net de ramen gedaan heb), en moet de rest van het blad dus ook even wachten.

Nou ja, misschien kan ik morgen nog een stuk doen.

Dat manlief na zijn werk ( en na het eten) nog kan harken, dat duurt weer even.

Wintertijd dus vroeg donker.

Maar deze dag, met een fijn randje, die hebben we toch maar mooi gehad!

De koffie en taart met oudste als gezellig toetje.

Waar ik hem ook nog een mooi kookboek kon geven ( op de boekenmarkt gevonden gisteren).

Genieten zei ik vanmorgen.

Missie geslaagd!

groetjes, Franca.






 





7 opmerkingen:

  1. Wat is dat toch met die regen?
    Altijd als je ramen gezeemd zijn.
    De taart ziet er heerlijk uit.
    Zal nu wel op zijn. Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke taart, zoals die er uitziet en ja die regen van gisteren hè, hier stonden veel straten blank.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke huiselijke foto's. En na zo'n herfstklusje smaakt appeltaart natuurlijk ook extra lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van mispels kun je zeker jam maken, maar het is een hele klus. En er moet eerst vorst overheen gaan voor je ze plukt. Maar als resultaat de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank jullie wel voor de reacties!
    Ik wil "anoniem" even speciaal bedanken.
    Anders had ik ze geplukt en er is nog geen vorst overheen gegaan.
    Ik ga dus eerst even googelen.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Hij was heel lekker, maar voor mij ook erg machtig. Volgende keer ga ik weer voor mijn "tover taartje" zoals ik voor de lunch in de camper maakte.
      Volgens mij had ik beloofd dat recept te delen, en heb ik dat niet meer gedaan.
      Ik ga het nakijken.
      groetjes, Franca.

      Verwijderen