Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 6 oktober 2021

Oktober


 Zomaar ineens is het oktober.

Nou ja, het leven ging hier gewoon door, maar het bloggen kwam er even niet van.

Er werd gekookt ( hier een inmiddels favoriet recept uit de Allerhande), gegeten, gewerkt en zelf een paar dagen op stap gegaan.

De baketray ( ofwel bakplaat, maar dat klinkt anders) is hier helemaal herontdekt.


Heel handig als dochterlief 's ochtend vraagt of zij en haar man mee kunnen eten, en ik gewoon aan het werk was.

Met ijs , een ( kant en klaar) sausje en slagroom , stond er heel gemakkelijk een lekkere maaltijd op tafel.

In de keuken direct van de plaat geschept.

Iets van makkelijker kunnen we het niet maken!


Met de lampionnetje start ook hier de herfst.

Gebied de eerlijkheid te zeggen dat het meteen weer zo vol staat, maar dat past bij mij.


Het ochtendzonnetje komt binnen.

Heerlijk.


 


Lunch.

Met een leuk boek.

Gevonden op onze eigen boekenmarkt ( en betaald hoor), die een prachtig bedrag opgebracht heeft waar we weer een paar mooie goede doelen mee kunnen steunen.

Helaas is de ruimte waar al dertig jaar de boekenmarkt gehouden word verkocht, en zijn we ( met alle credits voor de voorzitter, die zich daar enorm voor inzet) nu druk op zoek naar een nieuwe ruimte voor de markt , maar ook voor de opslag van boeken door het jaar heen.

En dat valt bepaald niet mee helaas!

Gisteren gekocht in mijn favoriete kringloopwinkel.

Het lijkt een rekje, maar is volgens mij eigenlijk een la.

Van een mooie kwaliteit grenen, ik ben er blij mee.

Vanmorgen zo even in de keuken gezet ( moet zelfs nog schoongemaakt worden).

Wat ik er precies mee ga doen weet ik nog niet, maar dit kan even prima!

Op de bovenste plank een klein boekje: Geluk.

Gisteren na de kringloopwinkel voor het eerst in een heel lange tijd ook even de stad in gegaan.

Natuurlijk naar de witte boekenmarkt ( heet dat eigenlijk nog wel zo), en een kopje koffie gekocht in de Hema om die heerlijk buiten in het zonnetje op te drinken.

Als je dan bij het terugbrengen van je kopje zo;n leuk boekje ziet, gun je je dat ook nog maar.

Verder niet heel veel bijzonders, nieuwe elastiekjes voor het haar ( waar blijven die dingen toch altijd), nieuw ondergoed ( hard nodig na zo lang niks nieuws gekocht te hebben), en nog wat leuk en handig spul.

Volgend keer over ons uitje ( zelf buitenland.....), over de andere kringloopaankopen en over de boeken die ik gisteren vond.

Hopelijk weet ik dan ook hoe ik de foto's van mijn telefoon hier kan krijgen.

In ieder geval kan ik alvast verklappen dat het uitje heerlijk was!

Dat ik de laatste tijd erg dicht bij huis mag werken en daar enorm van geniet, waarschijnlijk puur toeval, maar wat heerlijk om niet ver te hoeven rijden, lekker snel thuis te zijn en bij hele lieve mensen te mogen werken!

Nog één foto...van het kastje met mijn inmiddels hele verzameling Tasha Tudor boeken.

Ik moet nodig weer wat boeken uit de huiskamer doen.

Al is het maar omdat het zo onrustig oogt.

Maar ik geniet van elke boek wat er ligt, dus kiezen valt niet mee.

Ook dat voor de volgende keer.

Groetjes, Franca.



4 opmerkingen:

  1. Nou ik had je al gemist hoor op het blog. Zo herkenbaar met die boeken in de woonkamer. Aan de ene kant hou ik van rust en aan de andere kant vind ik het heerlijk zo'n soort studentenkamer te hebben met een eettafel met van alles erop. Knutselspullen en vooral veel boeken. Maar nee mijn hoofd wordt onrustig ervan. Ik heb een eigen kamertje, daar staan veel boeken echt uitgestald, zitten soort van poppen maileg en heerlijk al mijn handwerkspullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet ik ook meer gaan doen.
    Knutselspullen en boeken uit de huiskamer houden,
    groetje, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n bake tray ga ik zeker ook een keer proberen. Het ziet er zo lekker makkelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het ook!
      Hier maken we er inmiddels zeker elke week een!
      groetjes, Franca.

      Verwijderen