Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 2 februari 2020

van warme tuien en vesten, muisjes en voorjaarsbloemen




Dochterlief nam me op haar vrije middag mee naar de kringloopwinkel, en daar kocht ik deze prachtige Ierse trui ( en dat voor het luttele bedrag van 3,15 euro).
Ik heb thuis het bonnetje nog eens nagekeken of dat we klopte, maar het was echt zo!
 
Ik ben gaan zoeken ( dat is dan het voordeel van een blog), en dit vest kocht ik dus in oktober 2011  in Amsterdam.

 En ik draag het elke winter met veel plezier!
Dus de trui aankoop maakt me blij!
Overigens maken uitjes met mijn dochter mij sowieso blij!
Wat me ook blij maakte was het knutselen met mijn beste vriendin afgelopen vrijdagmiddag.
Ik had eerlijk gezegd, geen tijd, geen zin en geen energie, maar afspraak is afspraak ( ze kent me, als ze niet direct afspreekt , voor zoiets, dan gebeurt het niet).
Ik voel me meestal nogal schuldig als ik zoiets ga doen, denk dan altijd dat ik die tijd beter aan poetsen of zo had kunnen besteden.
Maar als ik eenmaal bezig ben, vind ik het hartstikke leuk!
Eigenlijk was het de bedoeling dat ik het kerstmuisje voor haar zou maken ( als een van de kerstcadeautjes), maar door tijdgebrek kwam het er niet van en beloofde ik ( de geknipte stukjes vilt heb ik toen wel gegeven ), dat we die later samen zouden maken.
Ik vond dit ( gratis) patroontje trouwens bij de blog Christmaholic.
https://www.christmaholic.nl/2018/12/16/kerstversiering-van-vilt-maken/
Mocht een van jullie er zin in hebben.
De kerstmuis heeft al een gezichtje, wat me er aan deed denken dat ik de eerder geknutselde muis die in het muizenkastje in de huiskamer staat nog geen snoetje gegeven had dus dat eerst maar doen.
 Daar is ie dan.
Nog voor verbetering vatbaar, het snoetje kan vast nog wat mooier en bij gebrek aan donkergroen is het meer een voorjaarskransje geworden, maar dat past wel bij deze tijd toch?
Ik zie nu wel op de foto dat het strikje iets hoger moet.
Nu nog even denken of de witte rondjes die in het patroon staan ( en erg kerstachtig zijn), misschien vervangen kunnen worden door gekleurde rondjes.
Hoewel oudste zei: minder is meer, en vond dat ik het gewoon zo moet laten.
Dat doe ik voorlopig dus ook maar.
Ik heb er in ieder geval met plezier aan gewerkt, en daar gaat het toch om?


Van zowel opa als van mijn beste vriendin kreeg ik een bosje tulpen, dus in huis is het al voorjaar!
We hebben afgelopen weekend nog heel erg met opa getobd, maar nu lijkt het wel weer te gaan.
Volgens mij heeft hij zo toegeleefd naar zijn 90ste verjaardag ( de 18e hoopt hij dat te vieren), dat hij er zenuwachtig van word nu het zo dichtbij komt of hij het nog wel mee mag maken.

Woensdag is mijn startdag, maar heb ik ook een praktijkscholing van vier uur, niet zo'n fijne combinatie vind ik, dus ik ga proberen die dag vrij te krijgen.
Dan kan ik rustig de scholing doen, dat lijkt me veel beter.

Met alles wat hier speelt met opa en zo, zou ik toch graag een paar extra dagen hebben.
Straks even bellen, misschien kan ik onbetaald verlof nemen voor een aantal dagen.
Ik hoop het echt!

Fijne week!
groetjes, Franca.






5 opmerkingen:

  1. Ohh geweldige trui zeg, het beste met opa hoop dat je vrij kunt krijgen. Soms geeft dat je net even lucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. spaarmoeder: dank je wel.
    Coby: Ik ben ook heel blij met de trui!
    En de extra dagen vrij is gelukt!
    Fijn als ze op het werk met je mee willen denken!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Koester opa maar. Al lees ik in je blogs dat jullie dat ook doen. Mijn vader stierf laatst...6 weken na z'n 90e verjaardag die hij nog in goede gezondheid vierde. Niet te begrijpen gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem: we doe ons best.
    Sterkte met het verlies van je vader.
    De mijne mocht 87 worden, en toch... hoe oud ook, het is wel je vader, en die wil je eigenlijk niet kwijt.
    lieve groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen