Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 13 oktober 2019

pompoen lasagne en gewoon doen

Appeltaart, door oudste gemaakt ( en het bloemetje wat ik in het laatste gezinnetje kreeg).
Fles pompoenen in de oven.
Geroosterde fles pompoenen.
Pompoen puree.
Pompoen lasagne , klaar om de oven in te gaan.
Met het kookboek forest feast kookboek, waar het recept uit komt.
Dat ziet er niet slecht uit.

Voor maar liefst negen personen!
Een avondje knutselen voor het poppenhuis, samen met mijn beste vriendin.
Dit begon gewoon met een draadje ( om de kurk, en kijk zomaar een mandje).
Het is een workshop van Lia van der Spek, een pakketje met duidelijke omschrijving, wat je thuis kunt maken.
Door het knutselen aan het schoonmaakkastje, bedacht ik dat goed genoeg ook prima is!
Al weken staat het poppenhuis hier te staan, en deed ik helemaal niks .
Toen ik besloot toch maar weer eens te beginnen, en de meubeltjes een 2e wit laagje gaf, bleek ik in een uurtje de huiskamer klaar te hebben!
Niet denken dat ik het niet perfect doe, gewoon lekker genieten van het bezig zijn.
En goed is goed!
Volgende keer de foto's.

 Twee overrijpe bananen ( die echt op moesten) gebakken in een beetje roomboter en bovenop wat vanilleyoghurt.
Als dat geen verwennerij is!

En verder...
Leer ik langzamerhand keuzes te maken.
Al deed ik het deze week nog niet helemaal goed.
Ik had vier avonden achter elkaar iets, en al waren het op zich leuke dingen, dat red ik dus niet.
Dus ga ik vanaf nu duidelijker zijn, ook al mis ik dan gezellige avondjes, dat is dan maar zo.

En ja, je hebt vast wel eens gehoord: kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen.
Daar ben ik het niet mee eens.
Maar het is wel zo dat je op de achtergrond moet blijven, als je kinderen groot worden.
Dat ze soms beslissingen maken, waarvan je denkt: is dat verstandig?
Ik weet het niet.
We praten er wel over, en dat is fijn.

Morgen al weer werken, wat gaat een vrije week snel!
Gelukkig kreeg ik te horen dat ik nog vakantiedagen op moest maken, nou dat is geen probleem!
En zo krijg ik ( helaas wel in november) straks nog een paar weken vakantie, nu nog kijken of manlief dan ook wat vrije dagen kan krijgen...
We gaan het zien.

Groetjes, en gewoon dingen doen!
Franca.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten