Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 13 oktober 2019

huiskamer ingericht

Beginnen.
Het tweede laagje op de meubeltjes.
Het stofdoekenmandje is ook klaar ( al mag de plumeau wel iets korter worden).
 Inclusief vogelkooitje.
Niet perfect, maar lekker rommelig, met veel boeken en tijdschriften ( komt bekend voor).

 Je zou er zo in willen gaan wonen.
Er zit zelfs een haardje in.
Er mag nog wat aan de muur en er zijn nog wel wat puntjes, maar voor nu is het prima!

Intussen staat de laptop aan, en kijk ik:
Parisienne Farm girl
Op YouTube
Een dame met 6 ( ja echt 6) kinderen, die samen met haar man een huis ( boerderij) uit de jaren 80 gekocht heeft, en daar iets ( vind ik) heel erg moois van aan het maken is.
Uiteraard dank zij haar handige echtgenoot, maar ook omdat ze zulke goede ideeën heeft en van oude spullen iets prachtigs maakt, ook nog van een redelijk beperkt budget.
Ze schreef ook een kookboek, met gerechten die allemaal van scatch, zoals ze zelf zegt gemaakt zijn.
Dus met echte producten ( groente, fruit, vlees) , zonder pakjes en zakjes.
Ze geeft me hoop en inspiratie, om dingen gewoon te doen.
Om mijn eigen plan te volgen en mijn eigen smaak in huis te laten zien.
En dat in leuke gezellige filmpjes.
Hoe heerlijk is dat!

Het maakte dat ik weer aan het poppenhuis ging werken.
Verven van de meubeltjes ( in tien minuten gedaan), en daarna inrichten.
Jongens waar zat ik toch tegen aan te hikken?
Gewoon doen!
En dan komt het ( meestal) best goed!
Fijne week!
groetjes, Franca.

.


8 opmerkingen:

  1. Superleuk wordt het zeg, mag ik logeren? hi hi grapje
    Je begrijpt ik ga meteen op youtube kijken.
    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor de you tube tip! Ik volg ook fairyland cottage op you tube na een tip van valhalla...Wat is jouw poppenhuis mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mensen met waarschijnlijk een groter budget maar ook met heel veel ideeen en gewoon anstekelijk zijn die van Escape to the chateau. Engelsen die naar frankrijk verhuizen. Als ik iets meer tijd heb zal ik jouw tip een bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er heel gezellig uit. En ik ga Parisienne farm girl ook eens op zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe leuk is dit!! Hoe groot is je grootste meubeltje?
    Groet.
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat gezellig zeg! Ik zou er zo willen wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kon ik mijzelf maar verkleinen, dan had ik een leuk huisje geweten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank jullie wel voor de lieve reacties!
    Vooral die van ik zou er in willen wonen( kon ik mijzelf maar verkleinen), lief!
    Wilma , het hoogste meubeltje is het witte hoekkastje, en dat is ( met krul) krap 19 centimeter.
    De meeste meubeltjes zaten bij het pakket wat ( alweer een paar jaar geleden ) op marktplaats kocht.
    Het groene kastje komt van marktplaats, en het vogelkooitje lag in een opruimingsbak bij een tuincentrum.
    Mem van 7 ( alleen dat is al geweldig, zeven kinderen te mogen hebben),ik vind
    Escape to the chateau ook prachtig!
    Maar miste helaas de uitzendingen op tv en vind ze niet terug op youtube.
    Weet jij/ U waar ik die terug kan vinden?
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen