Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 12 augustus 2019

troostend rommelen


Schandalig jongens, hoe weinig ik jullie mee laat gluren in mijn leventje op het ogenblik.
Het is niet dat ik het niet wil, maar de ( kortere i.v.m. vakantietijd) vrije dagen zijn steeds zo om.
Hier nog wat foto's van alweer de vorige vrije periode, toen ik besloot nou toch eens de ramen buiten te gaan wassen.
Zoals je ziet een hele onderneming, gezien mijn trap kwijt is sinds de laatste verbouwing en er nog steeds geen ( we zijn pas dertig jaar getrouwd) randje stenen ligt, zodat de trap stevig kan staan.
Manlief schoot te hulp en legde een plank voor me neer.
Samen met zijn ladder ( gevouwen als trap) is het toch gelukt.

En als ik dan ( door mijn inmiddels weer schone ramen), naar binnen gluur, word ik altijd weer blij.
Niks bijzonders, maar gewoon ons fijne huis.
En binnen liggen....oude vertrouwde boeken, opgezocht toen ik het moeilijk had.
Hebben jullie dat ook? Dat die oude boeken je dan zo'n troost kunnen geven?
Hetzelfde simpele patroontje om te breien...
Een pittige ( vandaar de Griekse yoghurt er op) kom soep als lunch.
De was buiten aan de lijn.
Oud patroontje kopiƫren voor vriendin, en een "nieuw" katoentje uit de kringloopwinkel.
Met een bakkie koffie erbij, is dat zo weer een nieuw vaatdoekje.
Die moeten op.
En dus...


Maak ik gezonde toetjes...
Die iedereen op zijn eigen manier mag eten.
Met slagroom en verse aardbeien...
 Of met fruit uit de vriezer...

De laatste bananen gaan in een bananenbrood.
Wat ik de volgende dagen ( als ik weer werk), vanzelf zie verdwijnen..
En verder...kreeg ik een superlief cadeautje.
Zomaar..van mijn beste vriendin.
Die ik schandalig verwaarloos, omdat ik gewoon thuis wil zijn en bang ben dat ze over moeilijke dingen begint, die nog te zeer doen om er over te praten....
Laat mij maar even rustig rommelen....
Of lekker anoniem naar een kringloopwinkel gaan, en daar deze schatten tegen komen.
Bloempotten voor 2,50 per stuk. Tijdschriften 1 euro.
Een mens mag zichzelf toch wel eens verwennen?
Deze week heb ik weer flink wat afspraken staan, omdat ik iedereen zo verwaarloosd heb.
Maar deze rommeltijd had ik echt even nodig!
Niet naar buiten, maar even ( door schone ramen) naar binnen kijken....

Ik wens jullie mooie dagen, of je nu naar binnen of naar buiten kijkt!

groetjes, Franca.


3 opmerkingen:

  1. Brr, best een enge constructie die ladder met dat plankje. Dapper gedaan hoor! Rommeltijd vind ik trouwen verrrukkelijk. Dat kan een mens inderdaad nodig hebben om weer even bij te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij schreef een mooi stukje over houten ladders, daar kom ik een dezer dagen even op terug...
      groetjes,!!

      Verwijderen