Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 20 april 2019

van ochtendlicht, eindelijk een kleur gekozen en nog wat geneuzel en vooral: hele fijne Paasdagen!

Ochtendlicht.
Onder het groene lampenkapje start ik vaak mijn dag.
Nou ja, nadat ik met een tijdschrift,koffie en een ontbijtje, al opgestart ben in de keuken, start ik hier mijn laptop op.
De laatste tijd vooral om die bijscholing ( met twee teams, met cursusgever 420 kilometer hier vandaan, met twee bijeenkomsten en veel huiswerk) geregeld te krijgen.
Als je dan dit mooie ochtendlicht op je werkplek krijgt is dat echt een cadeautje.
Dat is de kleur dacht ik ( maar dat dacht ik al een keer of zes), deze keer besloot ik door te zetten en ging naar de doe het zelf winkel.
Waar ik na wat heen en weer geloop, en naar huis ging met wat monsters.

Om vervolgens 's avonds net voor sluitingstijd terug te gaan met mijn dochter ( die wel een beslissing door kan zetten), en thuis kwam met een pot verf...
Nee, toch maar niet de roze ( al heb ik daar serieus over nagedacht).
Met ochtendzonnetje, maar de kleur krijg ik niet echt in beeld.
Lijkt veel bleker, meer naar grijs als groen, en het is dus echt groen geworden.
Minder groen dan het plaatje uit het tijdschrift, maar precies goed voor mij, rustig, toch een beetje kleur en niet te donker of aanwezig.
Ik ben er blij mee!
En zo werd de boekenkast ( na zes jaar aarzelen over de kleur) in een paar dagen door manlief geverfd ( na 22 jaar vanille geel te zijn geweest).
Blijk ik niet de enige zuinigerd in huis te zijn....kom je de keuken ingelopen, blijkt manlief deze oplossing te hebben ( zelf ben ik meer een uitspoeler).
Maakte ik nog een pakket :
Mexicaanse burrito's van een verspakket.
Smaakte lekker ( volgens de mannen), maar niet beter dan eigengemaakte.
Ik denk nog steeds dat zo'n pakket helpt doordat je alles bij elkaar met recept hebt, je hoeft dus gewoon niet na te denken.

 De volgende ( en voorlopig laatste) was een groentecake.
Daar zat geen vlees in dus die proefde ik zelf ook.
Prima van smaak, wat vreemd idee om cake met groenten te eten.
Jongste vond het erg lekker, manlief en ik wat minder.
Conclusie van de vers-pakketten: makkelijk, zonder veel nadenken redelijk gezonde dingen maken.
We voegen meestal echter wat toe ( smaken verschillen nietwaar), bij deze o.a. roomkaas op de burrito. In totaal ( er moeten altijd nog wel wat ingrediënten bij, behalve die in de verpakking zitten) toch vaak nogal wat prijziger als wanneer je alles gewoon zelf koopt.
Maar te doen en zoals ik al zei: geweldig na een lange werkdag om ontspannen aan de slag te gaan.
Alleen bij de Surinaamse rotti ( die wel lekker was), bleef de lucht nog lang in huis hangen...
 Een plaatselijke kringloopwinkel organiseerde een rommelmarkt.
En het bleek de gezelligste en leukste waar ik ooit geweest was!
Natuurlijk hielp het mooie weer ook mee, maar de leuke mensen, mooie spulletjes en zachte prijsjes zeker ook!
Ik kocht:
Drie kussentje al geborduurd en wel ( voor 1 euro per stuk), een stapeltje oude tijdschriften ( om lekker na te genieten met een een kop koffie in het zonnetje), ook lekker goedkoop en een roestige bloempot ( later nog te zien).
Een uurtje op de rommelmarkt en een hele dag een blij gevoel, wat wil een mens nog meer!
En dan zie je in een van die tijdschriften dit schattige plaatje: een poppenhuis , gewoon in een kastje, verborgen achter een deurtje.
Hoe lief!
Ooievaar , speelgoed, betrekking op mijn vak, en op nog iets meer...maar dat komt later aan bod....

De roestige bloempot, gekocht voor 5 euro, niet zo goedkoop voor een rommelmarktkoopje, maar wat is ie leuk!

En verder: had ik heel veel gezinnetjes, een ziekenhuisopname van een baby ( zes dagen maar alles kwam goed), ging ik intussen naar een gezinnetje met een derde kindje, wat me zo terug deed denken aan mijn eigen gezin destijds!
Wat heerlijk om hier te mogen werken!
Daarna nog wat wijkgezinnetjes ( waaronder een in een studentenhuis met gezamenlijk gebruik van douche, toilet en keuken), en een gezinnetje met een vierde kindje, waar ik nog nauwelijks iets toe kon voegen, geweldige moeder!
Om tot slot een dagje in te vallen voor een collega, en terecht te komen in een oude prachtig verbouwde boerderij, met een minibabytje die het gewoon geweldig deed.
Waar ik zelf het badje mocht doen, en genoot tot in mijn tenen.
Dat badje zelf doen komt niet zo veel meer voor, omdat de vaders vaak thuis zijn en graag meteen het eerste badje al doen.

Kortom: druk.
Nu heb ik vrij, het hele Paasweekend lang , met het voornemen om daar ( ook tot in mijn tenen) enorm van te gaan genieten!

Ik wens jullie allemaal hele fijne Paasdagen!
groetjes, Franca.





7 opmerkingen:

  1. Geniet maar lekker van de Paasdagen. Leuk blog weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kast is prachtig geworden! En bij de opmerking over de ooievaar heb ik zo mijn vermoedens..... Haha, we zullen zien/lezen.
    Hele fijne paasdagen, wat zullen jullie genieten van het mooie weer op jullie fijne plek.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijne Paasdagen! Wat is het mooi geworden Franca! En dat studeren is zooo herkenbaar!

    Leuk he die kringloopvondsten. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Altijd zo gezellig die posten van jou...heerlijk om te lezen....lekker zeg al dat eten ziet er goed uit..geniet van de paasdagen ...liefs Ria 🐰🐰🐰

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo lekker he? om tot in je tenen te genieten,, kanjer...geniet ervan liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het een mooie kleurkeuze. Zelf kan ik ook zo dubben over een kleur. Wel, niet, wel niet. Maar het is echt mooi geworden! Groetjes, Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen