Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zaterdag 9 december 2017

thuis gerommel, en lieve cadeautjes

Verwacht geen spectaculaire zaken vandaag, gewoon een lekkere pan soep ( door de hele familie gegeten nu we hier in het weekend druk aan het verbouwen zijn).
Eindelijk de lampionnetjes binnen gehaald.
Veel later dan ik normaal doe.
Wat mooi om de verschillende stadia te zien.
 Het weekend met de schoonouders van dochterlief was fijn.
De bloemen uit de pipowagen staan nu hier op de piano.
Gaan prachtig open en zijn een mooie herinnering ( ze staan op de piano omdat Kareltje met een vaasje bloemen nog niet te vertrouwen is, zo bleek...)
Sinterklaas met ons gezin moet nog komen , met vriendinnen is het al geweest.
Op sinterklaasdag mochten we met het hele gezin komen eten bij vriendinnetje van jongste.
Wat had haar moeder het super georganiseerd!
Van een vriendin kreeg ik een zelf gehaakt schuursponsje  je gebruikt het wel hoor, schreef ze er bij.
Ze kent me, het is toch haast zonde?
Van de andere kreeg ik een lading spulletjes, waaronder prachtig met zorg gemaakt dingen voor in het poppenhuis ( kijk het tasje , de krans en de mini verpakkingen).
Ik heb het maar op een dienblad gezet om nog even na te genieten.
Ik maakte voor haar ook een paar poppenhuisdingetjes , kussentje met granny's een theedoekensetje en dit geurzakje met echte lavendel er in .
Kan het lekker gaan ruiken in haar poppenhuis. Helaas maakte ik geen foto's van de andere dingen ( krijg je er van als je op het laatste moment nog alles af moet maken).
En kijk nou toch eens...
Nog nooit vertoond.
En dat voor iemand die soms pas de dag voor kerst de boom zette!
Maar ja...Kareltje, die is nog zo jong dat ik een echte boom met allerlei breekbare dingen ( soms nog uit mijn jeugd) niet op durfde te zetten.
Toen ik dan ook een ( hartstikke neppe) kerst boom ( met lichtjes en kunststof ballen) zag staan bij de kringloopwinkel, ging ik denken...
Waardoor manlief even later opnieuw richting kringloop ging en de boom ( voor de prijs van één echte boom) ging halen.
Hij die in de stromende regen in zijn auto propte, waarna het een familie aangelegenheid werd om de lampjes weer uit de knoop te krijgen...
Om te voorkomen dat we nog een keer aan het puzzelen moesten, hebben we de boom direct op gezet.
Nog nooit vertoond in huize.....de boom staat op 8 december.
Hebben we ( samen met het iets aangepaste dienblad) zomaar ineens kerst in huis.
Gisteren gingen dochterlief en ik naar die mooie brocante verkoop in die prachtige boerderij ( vind ik dan), dochterlief was niet onder de indruk, zodat we ( met een lief peper en zout stelletje voor dochterlief,en een paar oude brocante tijdschriften voor mij, dat dan weer wel), maar snel richting kringloopwinkel gingen.
Om daar lieve engeltjes voor 50 cent en een yoghurtemmertje vol houten kersthangertjes voor 3,50 mee te nemen. Zodat onze boom wellenswaar nog wel wit gedecoreerd is ( de gekleurde hangertjes vormen nu een grappig krans voor buiten, maar omdat het nog donker is kan ik die even niet laten zien), maar wel weer gezellig vol.
Kocht ik ook nog een foute kerst cd.
Die ik maar één keer op de familie cd speler afdraaide ( zeg je dan nog wel zo), en nu met oortjes op beluister.
Het is niet de vlotste muziek, maar wel vol heerlijk jeugdsentiment.
Ik ga er de rest van het gezin niet mee lastig vallen, maar vind het stiekem heerlijk om naar te luisteren. Brabantser kan je het bijna niet krijgen.

Dochterlief kocht ( naast het mini peper en zout vaatje) een porseleinen vis die tevens een soort schaaltje is. En een paar witte kerstballen.
's Avonds appte ze een paar foto's, onvoorstelbaar wat een decoratie talent.
Van wat takjes groen, haar "nieuwe" spulletjes en een paar oude bloempotten, maakte ze zomaar een prachtig kersttafereel.
Ze heeft het in de vingers die dame.

Nu is het weer weekend,nog vroeg, maar straks staat de hele ploeg weer hier om verder te gaan met de verbouwing.
Ik denk dat ik maar weer een pan soep ga maken, samen met de boerenkool uit de tuin hebben ze dan weer wat kracht voer.
En die verbouwing?
Daar hebben we het nog wel een keertje over.
Fijn weekend!

groetjes, Franca.



5 opmerkingen:

  1. hoi
    wat een leuk verhaal heb je weer te vertellen, super je kerstboom, genieten hoor :)
    vriendelijke groet, Josie
    en een knuffel voor Kareltje, de lieverd ;) :) blijft hij van de boom af ??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Josie,
    Nee Karel blijft helaas helemaal niet van de boom af!
    Hij klimt er zelfs in, zodat het hele ding staat te schudden.
    Ik ben dus heel blij dat ze dit jaar de nepboom hebben met de nep ballen.
    Nu maar hopen dat het langzaam beter zal gaan ( en anders volgend jaar gewoon weer de nepper).
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat hadden wij ook met jonge katjes hoor, dat ze alles kapot maakten met kerst. Dat gaat ooit over. Bij de meeste :). Wij hebben al zes jaar geen vazen met bloemen in huis, zo oud is onze kater en hij is nog steeds ietwat lomp.
    Bloemen op een piano? Dat kan het einde van een piano zijn! Of is hij alleen voor decoratie? Als je er ook op wilt spelen zou ik daar niets met water op zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verhaal wederom met een echte cliffhanger!!
    gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen