Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 13 november 2016

gewoon even bijkletsen...

Even niks laten horen.
Maar ja, ik was in huis bij een alleenstaande moeder die haar vierde kindje kreeg..
Dat betekende elke avond afgebrand op de bank, maar ik haalde wel mijn stappen ( app ), door het halen en brengen van de kindjes ( school).
En had een uitdagende maar ook bijzondere week!
Hier nog even een kijkje voor ik aan het werk ging...
Jongste gooide ( op mijn laatste vrije dag voor dit gezinnetje) de hele was box nog gauw even vol.
Gelukkig kon ik nog net ( grotendeels) buiten de was drogen.
Ik maakte zeep.
Drie soorten: babyzeep ( zonder toegevoegde soda), marseille zeep,en een lavendelzeepje. Ook nog een fles wasverzachter ( letterlijk citroentjesfris) en een emmertje met vervanging van wegwerpdoekjes ( vind het toe nu toe nog niet echt een succes).
 Bakte oudste een boterkoek toen hij hoorde dat zijn zus op de koffie kwam..
Ik ben een gelukkig mens!
Maakte ik een heerlijke curry.
Dronk ik voor de aller-aller-laatste keer een kopje koffie in de veranda...
 Om na mijn tweede werkdag dit aan te treffen...
Het doet echt een beetje pijn. Maar het is voor het goede doel zullen we maar denken.
Op naar het B&B.

Donker, nog gauw een laatste foto voor ik ga werken.
Volgens mij hebben we ( bijna) net zoveel foto's gemaakt van het slopen , als destijds van het opbouwen.
Het goede nieuws: manlief heeft de hele veranda ( behalve natuurlijk het stenen muurtje met de open haard) aan een aardige mijnheer verkocht, die gaat proberen er weer net zoiets moois van te maken.
Als U hier leest mijnheer: we willen het resultaat graag zien!
Gelukkig tref ik bij thuiskomst ook hele leuke dingen aan!
Zoals het boek van Daan Rot.
Wat een feest om te lezen ( en soms stiekem een beetje ontroerd te raken).
En natuurlijk manlief!
Vrij genomen om te slopen ( ziet er geweldig uit al slopend), lijmt ook nog snel even mijn werkschoen. Het klittenband liet los op de laatste werkdag bij een misstap, gelukkig had ik mijn sportschoenen ook bij ( om de kindjes van en naar school te brengen).

Ging intussen ook nog het internet er uit.
Hoe fijn dat manlief thuis was. Twee dagen werkte er maar liefst drie mannen aan.
Eerste dag: Kabelbreuk opzoeken, stukje nieuwe kabel er tussen ( 120 draadjes opnieuw solderen), tentje in de regen,  pannetje met stinkspul op een vuurtje ( iets om weer waterdicht te maken), twee keer koffie gekregen van manlief ( met dienblad op de fiets er naar toe).
 Dag erop weer geen internet: dit keer besloten ze een nieuwe kabel vanaf het dorp, via huisje een kilometer hier vandaan, tot aan het huis aan te leggen....
Nu moet het goed gaan...hopen we!

En dan maakt die man van mij ook nog elke avond ( omdat je mij op kon vegen na 60 uur) een lekkere maaltijd. Goud is het zo'n man te mogen "hebben".
Volgende keer echt, de foto's van de wandeling.
Vijf minuten van ons huis.
Laat hopen dat de B&B toestemming, nu snel mag komen.
Zodat er nog heel veel mensen van deze prachtige omgeving mogen genieten!

Fijn weekend!
groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. lieve Franca, wat fijn een vers berichtje van jou !
    ik ben voorzichtig aan het rechtkrabbelen en lees elke dag in die superboeken
    die ik ik kreeg van jou!!
    En sinds 2mnd drink ik géén alcohol meer mijn man maakt kamboecha voor mij en ik snoep niet
    meer en eet voor de rest de 1/2 van iets en drink veel water en wat al sinds 2008/2009 onmogelijk leek is nu stilletjes aan , aan het lukken ik woog deze morgen 76.8kg dit is al geleden sinds de jaren 1991 of zo , mijn man zag mij nog nooit zo "slank" .( na de hormonen kuur om zoontje te kunnen krijgen en die zwangerschap woog ik 114kg)
    En het geeft mij vleugels ik kocht (met actie) twee nieuwe brillen en ik rij terug met de auto
    dat was ook al 20j geleden en weet je ik vind het leuk ik rij wel nog niet in de spitsuren en
    op de snelweg maar toch het is een begin !En ik kocht tweedehands een mooie lange winterjas in een mooie (appelblauwzeegroene kleur ) 100% wol in een maat 40/42 super hé?
    en wat super dat je man zo lekker kan en wil koken voor jullie ik kan mij inbeelden dat je
    daar s'avonds géén fut meer voor hebt !
    Je job lijkt mij best pittig ! en wat jammer van je "tuinhuis" maar je hebt gelijk niet kniezen gaan voor die prachtige pipowagen .
    jullie wonen zo mooi en elke keer geniet ik zo van je prachtige berichtjes !
    lieve groet en een dikke knuffel vanwege Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wat hè als je kraamt bij een alleenstaande moeder. Ik zit bij een stichting die mensen in de gemeente help die in financiele problemen zitten. Vorige week aanmelding van een alleenstaande moeder met derde kind en een samengesteld gezin waar de 6e werd geboren.
    Ik weet natuurlijk niet alle achtergronden maar begrijpen doe ik het niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Franca, wat ben je een mooi en positief mens. Je berichtjes warmen me altijd weer!
    Ik wens je een goede zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jezebelle: Goed bezig!
    Ik ben ( als ik het zeggen mag) gewoon trots op je!
    Dank voor je positieve commentaar!

    Lot: Moeilijk hoor, je weet niet altijd hoe het zo gekomen is.
    Wel ben ik heel blij dat ik samen met manlief de kinderen heb kunnen opvoeden.
    Het is echt niet niks om dat alleen te moeten doen.
    Overigens had deze moeder een meer dan prima baan!
    Astrid: Dank je wel!
    Wat lief!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent een echte bikkel :)
    Vr.groet,josie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke boterkoek!
    Ik lees je berichtjes altijd graag.

    BeantwoordenVerwijderen