Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 29 april 2016

hoera voor manlief en lekker eten voor het kraamgezin

Je zou maar uit je werk komen en dit op tafel aan treffen.
Hoe goed heb je het dan?
Een grote schaal lasagne voor de mannen en een minischaaltje courgette lasagne voor mij ( met extra Italiaanse groente i.p.v. de aangegeven roze pepertjes gelukkig).
Eerder deze week trof ik hutspot ( of zoals wij dat hier zeggen wortelstamp) en zelfs zelfgemaakte verse aspergesoep.
En dat van de man die de eerste vijf jaar van ons huwelijk alleen gebakken aardappeltjes met sla en een gehaktbal wilde eten....
Het kan verkeren ( gelukkig).
Of hij ook nog iets anders deed als koken?
Nou en of.
Hij maakte zelf nieuwe ramen voor onze slaapkamer.
Plaatste stukken dakgoot en platenbakken aan de pipowagen ( gemaakt van oude kas dakgoten).
En plaatste viooltjes in bakken bij het tuinhekje ( is de hele pipowagen zo geen plaatje).
Elke dag als ik thuis kom uit mijn werk is het weer een stukje netter en mooier.
Stukje tuinpad en stukje boomgaard ( hoe chic klinkt dat).
Is het stookhout plekje helemaal netjes ( al het hout uit eigen tuin).
Om van daar uit tegen de veranda aan te kijken.
Of tegen onze hele tuin.
Het is toch gewoon een stukje paradijs ?
De beginnende boomgaard.
Zelf deed ik geen biet aan de tuin dit jaar ( hopelijk vanaf nu wel weer), manlief heeft alles nu weer op de rit.
Fijn hoor zoveel ruimte, maar voor veel mensen niet te begrijpen hoeveel tijd en energie er in gaat.
Intussen maakte ik een nieuwe recepten map voor in het gezin.
Met voor jullie even het recept van de courgette lasagne.
Probeerde ik meteen een paar recepten uit.
Zoals :
http://www.keukenliefde.nl/mieks-special-mac-cheese-hawai/
Waar ik lang bleef hangen bij de site www.keukenliefde.nl.
Wat een heerlijke site!
Daar ga ik nog meer van maken.

Het recept vond ik iets minder geschikt voor in een gezin ( best nog even bezig met saus en zo).

Het andere ( voorste schaaltje) daarentegen wel!
 http://www.lekkerensimpel.com/ravioli-ovenschotel-met-mascarpone/

Omdat het snel en simpel is ( zoals de site beloofd) en ook geschikt om achter te laten zodat de kraamheer het snel kan maken.

Het leuke van de mac-cheese-hawai- schotel was, dat ik die samen met jongste gemaakt heb.
Net als het toetje.
Altijd leuk, samen koken met een van de kinderen.
Een prima kans ook om ze weer een recept te leren maken.
Weer een stukje zelfstandigheid ( al kunnen ze dat ook heel goed van een ander leren hoor, kijk maar naar manlief).
Het toetje bewaarde ik voor de avond.
Na die flinke schotel was dit iets teveel van het goede.

En verder: werkte ik in een heel leuk gezinnetje.
Met een totaal ander leven als het onze ( eigen zaak, kraamvrouw werkte tot de dag voor de bevalling en ging de dag nadat ik uit het gezin ging weer volop aan de slag), maar wat een lieve mensen.
De derde dag startte ik en was er nog geen druppel borstvoeding en de baby meer dan 7 % afgevallen.
Door de super inzet van de moeder ( en vader), sloot ik af met een baby boven geboortegewicht en volledig aan de borstvoeding.
Met duizend tips ( omdat ik zeker wist dat mama geen dag zou wachten als ik weg was en direct zou gaan werken), verliet ik het gezinnetje.
 Los laten Franca, het komt wel goed hier.
Op naar de klus vakantie!

groetjes, Franca.


4 opmerkingen:

  1. Ja, een grote tuin is prachtig, maar kost veel tijd en energie, dat weet ik uit ervaring! Tijd heb ik genoeg, maar die energie hè ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig blogje weer Franca, zit helemaal goed bij jullie!! En loslaten, da's soms best moeilijk, maar wel de beste beslissing...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een plaatjes: allemaal, maar vooral ook die pipowagen. Zo knus!!!
    Fijn weekend en veel klusplezier!
    Liefs Corrie

    BeantwoordenVerwijderen