Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 17 februari 2016

zonnig

Of ze ook een vaatdoekje wilde?
Nou...dochterlief is van het hete wassen.
Vaatdoekjes moeten op 95 graden, dus nee.
 Laat ik nou nog twee bolletje katoen ( uit de kringloopwinkel) hebben liggen.
Waarvan er een op 95 graden gewassen kan worden.
Je vaatdoekje komt er aan dochterlief.

Vanmiddag staat er een training op het program.
Zwangerschap en kraambed in andere culturen.
Schijnt een hele leuke te zijn, door een erg aardige energieke dame.

Daar mijn energie nog niet helemaal op het oude niveau is hou ik me vanmorgen maar wat rustig.
Ik zit nog even ( in ochtendjas) op de laptop te neuzen, als ik een straaltje zon door de gordijnen zie komen.
En dus maak ik ( in de loop van een uurtje) wat zon in huis foto's.




Gewoon, omdat ik er zo kan genieten.








Zon in huis.


Omdat ik het weer kan zien.

Opnieuw van die kleine dingen mag genieten.

Omdat ik mezelf zo maar wat bloemetjes cadeau heb gedaan.
Oké, twee bosjes voor minder dan twee euro, maar toch...

Zon is zelfs mooi op de kast die hard nodig geverfd moet worden...

Vaatdoekje voor dochterlief ( in het zonnetje).

Ik wens jullie allemaal een fijne ( misschien ook leerzame) zonnige dag!
 

groetjes, Franca.

14 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, die zon, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk he, die zon. Ik heb vanmorgen foto's gemaakt voor een foto-verhaaltje voor mijn blog (komt binnenkort). En gelijk speelde de zon een rol in het verhaal.
    Ik vind het zo gezellig, die zelfgebreide vaatdoekjes. Leuk dat je toch geschikt garen voor een doekje voor je dochter hebt gevonden.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk hè, die zon in huis. Het is er lekker licht door en het ziet er allemaal zoveel vriendelijker uit.
    Ik heb zelf twee gastendoekjes gebreid van 100% katoen, voor op het toilet en die was ik ook telkens op 90 graden. Gaat heel goed hoor, daar kan katoen ontzettend goed tegen. Of waren je vorige vaatdoekjes niet van 100% katoen? Ja toch?
    Heel fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Omdat we allemaal verschillend breien (andere wol/andere maat pennen) zou ik graag willen weten hoe groot in cm je doekjes worden bvd Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn als bet goed is de doekjes van het patroon op min site. Had je die al niet gemaakt? Je kunt de doekjes natuurlijk zo breed maken als je zelf wilt.

      Verwijderen
    2. Het zijn als bet goed is de doekjes van het patroon op min site. Had je die al niet gemaakt? Je kunt de doekjes natuurlijk zo breed maken als je zelf wilt.

      Verwijderen
  5. dag lieve Franca,

    wat fijn dat je je weer wat beter voelt ! duim je voor mij ? ik moet de komende 2 weken erg moeilijke en belangrijke beslissingen nemen ivm mijn werk en gezondheid en dat vind ik erg lastig het liefst zou ik in een warm holletje kruipen en daar overwinteren, slapen ...zeker nu het hier buiten zachtjes sneeuwt wat erg mooi maar koud is ! en ja dat fijne boek zit bij mij hé ? ik maak mij nog een kopje koffie en ga er dan nog even in neuzen want ik moet aan de slag aanstaande zaterdag komen vrienden bij ons eten (wij waren bij hen gevraagd in juni 2014 !)dus dat hebben ze nog tegoed het zijn erg lieve mensen maar die man is ook een chef-kok net als mijn man dus spannend hoe ik het eten ga maken en presenteren ...eerst een aperitief met hapjes oa Turkse pizza guacomole ea dan bouiabailse dan eendefilet en dan sabayon met roomijs mmmm één van mijn lievelingsdesserts nee wij eten nooit zo luxe maar voor één keertje mag het want vorige zondag waren wij 19j gehuwd dus...en over twee weken ben ik jarig , en voor de rest doen we erg zuinig dus het kan en het mag , genieten veel plezier deze namiddag het lijkt mij er boeiend! ik was ooit in Afrika en daar zorgen ze volledig anders voor de babytjes hoor! dag lieverd dikke knuffel !! Jezebelle en jou vaatdoek heeft nog géén wasmachine nodig hoor het ligt op mijn mooiste lage kast en er zit een prachtig porseleinen elfjes pop op het is echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel fijn weekend gewenst, het gaat nu goed (volgens mij) met je ! :) ga genieten..

    --gr.Josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Narcissen zijn net kleine zonnestraaltjes....
    Geniet van een fijn weekend...je hebt de zonnetjes al in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tanja: de doekjes zijn gemiddeld 20 of 21 centimeter.
    Soms heb ik minder garen en maak ik een kleiner doekje.

    Mirjam: bij sommige katoentjes staat 30 graden!
    Dan durf ik ze niet op 90 te wassen.
    Jij wel?


    Jezebelle : het was een echt leuke, leerzame cursus!
    Maar wel met de directe intentie om de babysterfte bij allochtonen omlaag te krijgen ( helaas is die nog steeds veel hoger dan bij de rest van de Nederlanders).
    Sommige gebruiken zijn cultuurgebonden maar niet altijd veilig.
    We kregen een geweldig leuke, pittige Marokkaanse dame voor de klas, die vanuit het UMC werkt.En het belang van een kraamverzorgende om de kindersterfte omlaag te krijgen krijgen , duidelijk wil krijgen.
    En dus ons wil helpen de minister er van te overtuigen om de kraamzorg in het pakket van de basiszorg te houden!
    Pittig, maar erg leuk gebracht ( inclusief hilarische rollenspellen).
    Veel plezier met je etentje!
    En veel sterke.
    Lieve groetjes, allemaal!
    Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve Franca , ik wil je nog es extra bedanken voor die prachtige boeken ik ben er helemaal verslingerd aan eentje ligt beneden en eentje naast mijn bed echt super fijne boeken ! dank ik heb er heel veel steun aan !
    alles goed met jou ? nog een fijne zonnige zondag ! lieve groet Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat de doekjes ook naar je dochter gaan! En wat fijn Franca, dat jij al wel weer de zon kunt zien stralen! Geniet er van en wees dankbaar. Hier tellen we trouwens af! Nog 6 nachtjes slapen.. *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat de doekjes ook naar je dochter gaan! En wat fijn Franca, dat jij al wel weer de zon kunt zien stralen! Geniet er van en wees dankbaar. Hier tellen we trouwens af! Nog 6 nachtjes slapen.. *Ü*

    BeantwoordenVerwijderen