Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 25 november 2015

op welke gekke manier ik de moed terug vond....

Zit ik zomaar 's morgens vroeg aan de koffie met breiwerkje.
Stiekem toch maar aan het vestje begonnen.
Hier het proeflapje ( het vestje moest ik uithalen wegens een te ver weggevallen steek).

Maar ja, er moet toch ook nog wat gebeuren...
Weet je hoe ik mezelf aan de gang kreeg?
Ik keek een youtube filmpje van de dame die haar huis schoonmaakte volgens de flylady methode, dan krijg je vanzelf zin om ook aan het werk te gaan.
En één keer aan de slag, ga ik door.
Keuken, hal, gang, badkamer achter, toilet beneden en tot slot de huiskamer.
Kijk dat schiet lekker op!
Dit aten we niet vandaag hoor!
Vandaag was het lekker simpel.
Dit is nog van het weekend, beloofd aan dochterlief.
Om als ze thuis was samosa's te maken.
Voor mij de vegetarische versie.
Hier de versie met vlees.


Niet van het seizoen, wel lekker: een frisse salade.
Door manlief gemaakt : knolraap.
Even koken en daarna met kruiden in de oven.
Lekker!
Doen we vaker, er staat nog genoeg in de tuin!
Mijn "bordje" ( zeg maar bord).
Moet ik er ook nog eerlijk bij zeggen dat het zo lekker was dat er hierna nog precies zo'n bordje volgde!

 Een keer klaar met poetsen mag ik weer op de bank.
Kaarsje aan, breiwerkje erbij.
Nou ja, zeg maar drie breiwerkjes.
De grote sjaal.
Het rode vestje...( gewoon opnieuw begonnen).
En kijk...ik schijn het toch niet te kunnen laten...weer een vaatdoekje.


En verder.
Kan ik morgenavond naar een kleine fair (en ga ik daar nog even over na denken).
Kijken is vast ook kopen, en heb ik dat nodig?
Nee echt niet.

Vrijdagavond of zaterdagmiddag is er in een klein dorpje in de buurt ook een fair.
En daar ben ik erg nieuwsgierig naar.
Omdat het in een soort landhuis is.
We zullen zien...

Nu nog even lekker breien, dan bijtijds naar bed.
Morgen is er weer een dag.
Nog genoeg te doen in huis, maar dat geeft niks.
 
Want laten we eerlijk zijn, we zijn toch boffers!
We hebben een huis vol met allerlei dingen waar we van houden of in ieder geval blij mee zijn. Geen punt toch om dat huis en die spulletjes weer schoon en netjes te maken?
Om daarna lekker op ons gemakje om ons heen te gaan zitten kijken en te genieten!
Als je zo denkt, is dat poetsen toch zo erg niet meer?

Fijne avond allemaal.
En morgen met plezier aan de slag!

groetjes, Franca.

14 opmerkingen:

  1. Kijk het vest komt bij meer blogs langs:
    http://blij-dat-ik-brei.blogspot.nl/2015/11/bernadette.html

    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo is het maar net. Heerlijk genieten van al het fijns om je heen.

    Heb je een linkje naar het youtube filmpje, want ik kan ook wel wat motivatie gebruiken om te poetsen.

    Groetjes,
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook iemand die wat motivatie kan gebruiken ;) Mmm samosa's ....in het weekend ook nog van genoten op dat Indisch marktje....
    heel veel liefs en nog een fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou deze bijvoorbeeld:
    https://www.youtube.com/watch?v=OdkFPwH9ZO0

    Of deze:
    https://www.youtube.com/watch?v=W-4SuG_Ab_I

    Als je even neust vind je er heel wat!
    Veel kijk/en motivatie plezier!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend gezellig en lekker blogpostje heb je geschreven :)
    fijne donderdag
    --Josie--

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, het zit zeker in de lucht. Ik heb ook dat soort filmpjes zitten kijken. Het werkt inderdaad aanstekelijk.
    Dat vest lijkt me ook wel wat. Maar ik ben al met twee projecten bezig en het gaat ontzettend langzaam, dus die ga ik toch maar eerst afmaken. Denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ga daar ook even kijken, want stimulans kan ik wel gebruiken.
    En breien, ja, manlief zou katoen halen,maar vergeten. Kreeg van schoondochter een gebreid schuursponsje. Werkt best goed.

    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihihi dat wilde ik dus vragen welk flimpje? Gelukkig waren er meer dames die motivatie zoeken! Nou ben benieuwd of het het mij ook inspireert!

    Weer een gezellig blog, volg je al jaren vind het altijd zo'n gezellig lezen bij je,al reageer ik niet altijd.

    Gr.
    Mina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beide filmpjes bekeken. Een groter verschil kan er niet zijn! Het vlog van Kiki, de laatste, sprak me het meeste aan.

    Bij het eerste filmpje werd ik overweldigd door de perfecte staat van het huis en het uiterlijk van de vrouw.

    Het filmpje van Kiki was zo heerlijk menselijk en herkenbaar. De boodschap die ik eruit haalde was dat hoe groot de rotzooi en de chaos in je huis ook is, het heeft altijd nut om schoon te maken. En schoonmaken hoeft geen bloedserieuze aangelegenheid te zijn, je mag gerust een leuk muziekje aanzetten, je sportkleding aanhebben en er een `workout` van te maken en vergeet vooral de koffie niet! Erg leuk en af en toe hilarisch.

    Groetjes,
    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Franca ,wat een lieve verrassing jij hebt mij zo blij gemaakt !!! Ik heb er bij zitten huilen ....
    donderdag voormiddag zat ik bij mijn therapeute , drie uur lang en ik was uitgeput en vrijdagvoormiddag had ik een moeilijk gesprek met de controlearts die mijn ziekte-uitkering bepaald dus toen ik vrijdagmiddag totaal verkleumd thuis kwam (van binnen en van buiten )toen ging de bel (er was een pakje voor mij ??) eerst dacht ik het is voor mijn man ,toen zag ik uit Nederland ?? ik deed het open en oh Franca wat ben jij een lieverd !!! en dat prachtige lapje ligt op mijn tafel in de eetkamer met een kaars erop zo mooi en die heerlijke boeken om van te genieten bij een kopje koffie .we hebben elkaar nog nooit ontmoet en jij doet voor mij zoveel moeite ! ik heb er géén woorden voor jij bent zo'n lief mens dit betekend voor mij zoveel ik weet niet hoe ik jou ooit genoeg kan bedanken!!!! Heel veel liefs en een dikke knuffel vanwege Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Jezebelle,

    Geheel verdiend!
    Gewoon voor een lief mens.

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Franca,

    Bedankt voor het fijne bericht op mijn blog! Ik was natuurlijk benieuwd wie dit bericht had geplaatst.
    Ik vind hier een heel gezellig blog, en het toeval wil dat ik een tijdje geleden je blog al eens bekeken heb. Maar, ws omdat je geen volgfunctie op je blog hebt (ik kan die niet vinden) ben ik je blog weer uit het oog verloren. Ik ga je nu toevoegen aan mijn favorieten.
    Hartelijke groet, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hallo franca,
    a beautiful post. your knitting looks wonderful , i love the red wool.
    you have a wonderful kitchen and your food makes me hungry.
    have a nice time,
    regina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een lekker eten! Die samosa's kreeg er spontaan zin in. Mooie kleur voor een vest! Ziet er uit als lekker behaaglijke wol!

    BeantwoordenVerwijderen