Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 16 juni 2015

in tweeën


Een volle ( acht daagse) week gewerkt.
Dan is er even geen energie meer voor een blogje.

Maar ik maak het goed!
Inmiddels heb ik zoveel foto's die ik wil laten zien, dat jullie meteen twee blogjes krijgen vandaag.

Eerst in vogelvlucht door de laatste vrije dagen en nog wat gerommel:
Op het gevaar af, dat niet dierenliefhebbers meteen afhaken: wat is die Poespoes een heerlijk beest. Altijd bij je in de buurt. Lief, rustig, weinig werk. Maar heerlijk gezelschap ( hier op centimeters van manlief zijn gezicht, die op een deken in de tuin lag).
Laatste vrije dag. Voorbereiden dat je acht dagen liefst helemaal niet naar de winkel wil ( even vers bij halen zal toch moeten).
Menulijst en meteen een boodschappenlijst schrijven. In het zonnetje, met koffie, dat dan weer wel.
Een cadeautje!
De rabarbertaart was goed bevallen, nu kregen wij walnoten-flapjes cadeau ( ingelegde walnoten , gebakken in bladerdeeg).
Ik vermoed minstens duizend calorieën per flapje, maar lekker!
 Onze tijdelijke waslijn.
En de reden ( die groeit als kool).
Sta je s'morgens om 8.00 uur al te koken ( want zo wacht en je weet het nooit).
Staat de vegetarische Shepherd's pie al klaar.
Maar blijkt de baby zoveel haast te hebben ( ik dacht om 10.00 uur pas de wacht in te gaan), dat je nog maar net de gewone Shephert pie klaar hebt.
Maar hoe lekker is het om dan s' avonds na een lange werkdag, dit voor je neus te krijgen?
Ze zijn er weer, aardbeien uit eigen tuin.
Met een kiwi en een nectarine, een heerlijk fruitbakje voor bij de koffie.
 Samen met een paar boterhammetjes voor de lunch, mijn "dagpakketje" voor mee naar het werk.
Gisteren de laatste werkdag van dit kraambed.
Hard gewerkt.
Niet zoveel contact met de kraamvrouw.  Ik ging na een snel bakkie koffie maar weer aan het werk, ze had het te druk met haar telefoon en laptop ( en de dag-herhaling van goede tijden slechte tijden), om even te kletsen.

Maar wel een lieve vrouw en een geweldige moeder ( met energie en tijd voor spelletjes , knuffelen en spelen ( en dan geen schermen er bij).

De kraamheer kreeg het voor elkaar om mij verbaasd te krijgen.
De 7e dag deed hij in pyjama open ( dat is niet waar ik verbaasd over was, dat is normaal), terwijl ik dacht dat hij de oudste naar het kinderdagverlijf zou brengen.
Bleek dat hij dat al gedaan had, daarna weer ( of nog) in pyjama terug in bed dook, voor een gezamenlijk ( met zijn vrouw en babydochter) ontbijt op bed.
Hij wou er nog een keertje van genieten ( moest de 8e dag een half dagje werken). Geweldig!

Het lieve babygrietje mis ik vandaag gewoon.
Wat een heerlijk genietbabietje!
De repen kreeg ik van het gezin als bedankje.
Het bedankje van de ouders , de chocoladeknuffel voor alle knuffels voor het baby'tje.
Hoe lief!

Nog zeker negen foto's staan er nu klaar.
Maar dat doe ik jullie niet aan.
Later meer!

fijne dag! groetjes, Franca.

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk om even mee te genieten met wat jou bezighoudt...
    Kom maar op met die volgende foto's...
    Fijne dag vandaag, geniet van het mooie weer...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf lunch meenemen?? Is dat gebruikelijk? Of neem je liever je eigen dingen mee?
    Groet, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Mirjam.
    Miek: we worden geacht zelf onze lunch mee te nemen.
    Alleen als er in het gezin uitdrukkelijk word gezegd dat we mee mogen eten en geen lunch mee hoeven brengen, dan pas mogen we mee eten....
    De was een aantal jaren geleden heel anders.
    Toen aten we zelfs de warme maaltijd vaak mee!
    Maar ja dan bleven we vaak tot 18.00 uur. Nu nog maar zelden, gemiddeld aantal uren per gezin is nu 49 was toen 64!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen