Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

maandag 23 februari 2015

zeepspiritus en bananenbrood

Wat een gek plaatje om mee te beginnen.
Op de site: Betje Praktisch, las ik over zeepspiritus.
Makkelijk zelf te maken en het zou heel goed helpen om plaslucht uit een toilet te krijgen.
Gelukkig heb ik geen naast de wc plassende kleine jongetjes meer. Nou alleen gelukkig voor het naast de wc plassen, kleine jongetjes zijn natuurlijk geweldig!
Maar in sommige gezinnen waar ik werk, hadden /hebben ze dit probleem wel.Even uitproberen dus.
Gemaakt en geprobeert.
Rond sprayen, even laten zitten en met een vochtig doekje afnemen.
Het toilet ziet er netjes en schoon uit, of het tegen het luchtje helpt weet ik natuurlijk niet zeker. Maar de eerstvolgende keer dat zo'n muffig luchtje hangt in een gezinnetje zal ik het nog eens uit proberen.
Overigens schijnt het ook ontsmettend te werken en prima tegen bladluis op kamerplanten te werken. Nog meer uit te proberen dus.
Een hele tros bananen die er niet meer uit zien, dat nodigt niet uit om zo nog te eten.
  Het is nog vroeg, thee op het lichtje, boek bij het ontbijt,en bloem....?
Ja we gaan natuurlijk geen hele tros bananen weg gooien!
Had Annemiek laatst geen heel simpel bananenbrood-recept?
Handig dat de mijmeringen nu ook een blog zijn, dan kun je nog eens iets terug vinden. En Annemiek gebruik geen bijzondere ingrediƫnten, dus heb ik alles gewoon in huis.
Even kijken of ze er uit willen .Vast wel, drie maal hoera voor glazen cake vormen. Twee broden, omdat er zes bananen waren, de oven toch aan moest voor een, en omdat dochterlief graag een brood mee neemt naar Rotterdam!
Kijk toch eens, wat een plaatje.
We snijden er een aan.
Zit ik toch zomaar, heel vroeg in de ochtend ( nog in mijn rode ochtendjas) lekker aan de koffie met dochterlief. Ieder een een plakje bananenbrood met roomboter. Is het toilet al stralend schoon, de afwas gedaan en de kamer en keuken aan kant. Dochterlief heeft vakantie, en blijft een paar dagen hier. Gezellig!
Hoe goed kun je het hebben?

Fijne Maandag!

groetjes, Franca.

10 opmerkingen:

  1. Lekker, ik ben altijd nog eens van plan om bananenbrood te maken. Goed moment om het (nu het deze week vakantie is) eens uit te proberen met de meiden. Dit soort bananen gebruik ik ook voor de smoothie, ze zijn lekker zoet.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind die bananen er eigenlijk helemaal niet onapetijtelijk uit zien. Mmm, gewoon lekker rijp, zoals ik ze graag eet. Maar bananenbrood is altijd lekker! Gezellig vakantie! En dat plasspul moet ik ook eens proberen. Hier nog genoeg ernaast plassende of spetterende mannen/jongens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind de bananen er ook nog goed uitzien, zo eten wij ze meestal ;-) Maar zo'n bananenbrood is natuurlijk ook erg lekker. Nog nooit gemaakt, wel muffins maar die wilden niet uit het papiertje. Ik bak ook vaak twee cakes/koeken of broden tegelijk, spaart weer energie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Euhh... wij eten de bananen zo nog wel eigenlijk.. ;o) Maar ze kunnen natuurlijk altijd in een smakelijke cake!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er super uit, bij ons hebben bananen niet echt de tijd om te rijpen
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Datzelfde zeepspiritus gebruik ik ook buiten op de rozen, tegen de bladluis, in de zomer.. en op de appelboom...
    Wat lijkt me dat toch heerlijk, bananenbrood, nog nooit gemaakt, maar dat moet toch echt een keer gebeuren hoor.
    En wat heerlijk dat je dochter een paar dagen komt logeren... gezellig hoor...
    Geniet er lekker van,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. IK moet dat toch eens gaan proberen zo'n bananenbrood! Het ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Meestal prak ik erg zachte bananen voor in de yoghurt. Of vries ze in voor later bakgebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ken t middel ook tegen bladluis !!
    En de beste tip ooit voor een schone wc en omgeving : ook mannen / jongens zitten!!
    Dat scheelt!
    Met Gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. stephan

    zelfde als hierboven. die bananen zien er prima uit. en als mensen lezen die zien er niet meer uit, die moeten eigenlijk weg gegooid worden. dan is dat slechte reclame het maken van cake kost natuurlijk ook redelijk wat energie, als je het toch wilt doen prima. we gooien veel te veel weg, veel te veel voedselverspilling. zonde.ik eet bananen met bruine plek van binnen ook gewoon op en ik leef :))

    BeantwoordenVerwijderen