Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

dinsdag 19 augustus 2014

van een leuke wereld en een stommiteit

Na jaren het gewicht van Poespoes dragen ( die inmiddels wel wat afgevallen is), begint de bloembak het langzaam te begeven.
We zullen er maar snel wat aan doen, voor Poespoes de diepte in kukelt.
 Vond ik ( toen dochterlief en ik laatst gingen kringloopwinkelen) toch een splinternieuwe nibud agenda van 2014!
Zelf gebruik ik deze agenda al, het extra exemplaar kan nog mooi een paar maanden dienst doen voor dochterlief. Voor de prijs van 50 cent kan ze bijhouden hoe duur het kamerleven wel niet is. Iets waar ze zich duidelijk al van bewust is, zodat ze deze dagen wat extra uren maakt, straks als de school start kan ze het goed gebruiken!
Gelukkig is deze dame zowel slim als handig. Zo maakte ze van een 50 cent restje uit de stoffenbak, dit leuke hes ( al eerder op mijn waslijn te zien).
Is ze ook best bereid om het jasje van de kringloopwinkel , even te laten zien ( al staat het zo wel tuttig mam, het is veel leuker op een lichte spijkerbroek).
Als ze dan ook nog deze lunch voor me maakt, is een doorgeschoven dagje ( waarover later meer)  ineens zo erg nog niet.
Afwerken Franca!
Nog knoopjes aan een vestje zetten, een ander is klaar maar moet nog even in elkaar gezet worden. En er was ( nog net ) genoeg over voor een extra exemplaar. Snel afwerken, dan kan ik met het zwarte garen aan de slag ( voor het daglicht s' avonds weg is).
Leek dit wel een lekker recept, al kreeg het de nodige aanpassingen, wegens: genoeg groenten in huis die de groenten pakketten konden vervangen. En zelf snijden is zo erg niet.
Zo zag het er in de pannen uit. Ik had vooraf gekookt wegens wachtdag en dus kans om opgeroepen te worden rond etenstijd. Achteraf maar goed! Niet dat er een oproep kwam, maar wel dat ik mijn kleine teen stootte , aan een poot van een stoel.
Wat volgde was een doktersbezoekje, een fotootje in het ziekenhuis en de mededeling: gebroken teentje.
O, wat voel je je dan stom!
Ik heb dus geen foto van de maaltijd op het bord ( toen was ik in het ziekenhuis), maar dochterlief nam de rest in bakjes mee naar haar kamer, dus heeft het haar vast gesmaakt.
Zelf ben ik niet zo weg van het vega-gehakt, had ik kunnen weten, ik ben niet zo van de vleesvervangers.
Volgende keer hetzelfde recept, maar dan met een vervanger voor de vleesvervanger. Volgen jullie het nog? Dat er een schaal rauwkost bij stond, hoef ik hier niet meer te vertellen hoop ik.
Tja, en daar zit je dan...
Te veel pijn om goed te kunnen werken.
Maar niet echt een reden om in de ziektewet te gaan.
Ik liet me maar een dagje door schuiven, rommel wat in huis en ga geregeld met de voetjes omhoog ( wat een zaligheid).
Later op de dag bleek dat de tenen iets te strak waren ingetapet, inmiddels gaat het beter. Maar voluit werken? Morgen moet ik beslissen of het gaat lukken.
Als troost ben ik aan een nieuw breipatroontje begonnen. Een telpatroon met kabels. Een hempje voor dochterlief.
Omdat ze een super dochter is!

Ze heeft me ook haar laptop in gebruik gegeven voor vandaag.
En dus heb ik gedurende de dag heerlijk rondgeneusd bij : Leuke wereld.be
Wat een heerlijke side!
Hoe krijgt die dame het voor elkaar , een baan met best veel uren, twee hele kleine kindjes, een blog, en dan schrijft ze ook nog maar liefst twee boeken!
Het leuke mamaboek en het leuke vakantieboek.

Tja ik ben duidelijk uit de doelgroep , maar wat een zalige boeken!
Ze komen toch op mijn  verlanglijstje.
Omdat ze zo'n fijne sfeer uitstralen , leuke tips hebben en het echt boeken naar mijn hart zijn.
Hoe je geniet van de kindertijd, als er iets is wat ik belangrijk vind!
Het sfeergenieten begint al echt op haar blog.

Met als allerleukste ( om in haar woorden te blijven), de brieven aan haar kinderen.
Dat zou iedereen moeten doen ( en natuurlijk ook heel vaak zeggen hoe verschrikkelijk veel je van ze houdt).
Ik heb er wel een paar geschreven ( gelukkig) maar vond dat ik het te druk had voor zo veel brieven, als ik iets over mocht doen...
Gelukkig heb ik wel volop genoten van die tijd!
En dat wens ik iedereen met kleine kindjes, ondanks alle drukte geniet!!
Je kunt het echt nooit meer over doen!

Geniet van ze, ( ook als je kinderen niet meer zo piep zijn) .

groetjes, Franca.

11 opmerkingen:

  1. :-) je bent wel weer druk geweest zeg, sterkte et je gebroken teentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Blog van je dochter? Waar kan ik die vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah....
    Wat een pech,om je kleine teen te breken,
    Hoop voor je dat je snel weer beter gaat
    Gr.conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pech met je teen! Leuk om te lezen hoe druk je bezig bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh jee, veel beterschap en heel stevige schoen aan.

    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dochterlief heeft geen blog!
    De blog waar ik het over heb is van een voor mij vreemde Belgische dame.
    Ik kwam per "toeval" ( omdat iemand het over haar boek had) op haar blog terecht, en kon niet stoppen met lezen.
    Omdat ik er zo van genoot, besloot ik het jullie te vertellen.
    Dat is alles.
    Mocht dochterlief een blog ( of zoals ze zelf graag wil een Etsy winkeltje) krijgen, waar ze haar zelfgemaakte kleding verkoopt, laat ik dat uiteraard direct aan jullie weten!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beterschap met je teen! Vanaf de geboorte van mijn dochter en daarna bij mijn zoon houd ik een dagboek voor hun bij. Waarin ik aan hun vertel wat zij die dag beleefd hebben. Ik teken er wat bij en laat hun soms er wat bij tekenen en doe hun verjaardagskaarten erbij. Het fijnste hiervan is dat je soms even heerlijk kan teruglezen. Want het cliché van het gaat allemaal zo snel dat klopt.

    Trude

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beterschap met je teen, ook al is het de kleinste, dan kan het nog heel lastig zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jakkes dat doet grrr zeer
    Ook hier telt rust ...

    En ja klein en groot geniet van je kinderen!

    Fijn weekend.
    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een pech Franca, ik lees het net pas. Hoe is het nu? Hopelijk al weer iets beter. Ik ga de site eens even opzoeken. Ook niet meer mijn wereld, maar wel leuk, zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Franca,
    hopelijk is het al wat beter met je kleine teen?
    Sorry dat ik nu pas reageer, had het wel gelezen maar met de festivalweek
    en de meisjes uit Oekraïne is het me niet meer gelukt om te antwoorden.
    Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen