Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

donderdag 28 augustus 2014

op de plaats rust

Regelmatig nog even met het pootje omhoog .Weet je hoe zeer auto rijden kan doen? Maar inmiddels ook weer het gras gemaaid en andere klussen aangepakt.
Met de warme maaltijd maak ik het me maar niet moeilijk.
En dat kan best smaken!
Hier pizza van Turks brood ( met allerlei restjes die nog in huis waren),handig gerecht net voor de wekelijkse boodschappen gedaan moeten worden.
Nog volop pompoenen, dus een jamie kookboek erbij gepakt om het boodschappenlijstje te schrijven.
En dan krijg je....een grote pan met Siciliaanse pompoenstoofpot met kikkererwten!
Met dank aan oudste die de pompoen eerst schilde met een dunschiller en toen in stukken sneed.
Jamie liet me de schillen en pitten roosteren in de oven.
De eerste keer deed ik dat op de stoofpot, helaas blijft het niet knapperig, maar zonder smaakte het ook heel goed!
  Samen met dochterlief even naar de kringloopwinkel. Vaste prik als ze even thuis is. Verder ondernemen we niet zoveel. Vrienden en bekenden moeten even wachten op onze bezoekjes. Autorijden doet nog zeer, oma's verzorging neemt ook de nodige uurtjes per dag in, en het huishouden ( die strijk, dan moet je lang staan) gaan ook gewoon door.
En toch doe ik de kringloopbezoekjes met dochterlief, vaak met even koffie drinken ( dit keer op het terrasje van de Hema). Omdat ik er altijd met fijne spulletjes en vooral stapels inspiratie en goede moed  vandaan kom!

Deze keer met een fijne stapel tijdschriften.
Heerlijk voor dochterlief ( die op haar kamer geen TV heeft), en daarna kan ik de recepten uitscheuren en in mijn kookmap doen. Genieten!
Nog meer gevonden, zoals: dit truitje.
Dit leuke oude handwerk-tijdschrift.
Een oud breiboek ( leuke truitjes) en een boek waaruit ik kan leren om forever young te blijven.
Laat ik dan nou heel goed kunnen gebruiken!
Al ben ik bang dat boterhammen met brie en vijgenjam of broodjes met geitenkaas en honing, niet in het menu zullen staan.

We rommelen maar even aan.
Er komt vast een tijd dat de gemeente het ons niet meer moeilijk maakt ( over de pipowagen, mantelzorgwoning en nu weer de veranda).
Dat het bedrijf waar manlief werkt ook financieel weer sterker in de schoenen staat, dat mijn werkgever een beslissing heeft genomen om de kraam af te stoten of niet en waar we dan heen gaan, dat de kinderen hun plekje weer gevonden hebben op hun nieuwe opleidingen ( en al het papierwerk daarvoor ook rond is) . Dat de zorg rond Oma helemaal soepel loopt. Dat manlief en ik eindelijk weer eens een paar dagen samen hebben.

Tot dan...rommelen we wat aan, en hopen er maar het beste van.
Genieten we van zo'n kringloopbezoekje en het samen koffie drinken, brei ik wat en eet veel te calorierijke heerlijkheden ( o, die bergen chocola die deze dagen naar binnen gaan). Ben ik apetrots op mijn dochterlief die zo fantastisch met oma ( en opa) om kan gaan!
Probeer ik maar even op Poespoes te lijken: regelmatig op de plaats rust!
Het komt allemaal wel goed!

Fijn weekend!

groetjes, Franca.

2 opmerkingen:

  1. Och, ik lees nu pas over je teen. Pas je nog wel in je schoen ermee?
    Wens je snel herstel. Wat schrijf je lief over je dochter.

    Wens je een goed weekend en beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor "Nietzomaaezooo" , het gaat ( eindelijk) een stuk beter met mijn teen.
    Stom dat je zoveel last kunt hebben van zoiets kleins.

    Aan alle anderen die me ( in het vorige blogje) beterschap wensten: Hartelijk dank voor je lieve woorden.

    Het volgende blogje is echt weer positiever hoor!
    Ik ben maar twee dagen in de ziektewet geweest ( en nam twee dagen van mezelf erbij omdat het te zeer deed om goed te kunnen werken),en deed daarna een couveuzenazorg van een baby van inmiddels bijna vier! maanden.
    Heel bijzonder om mee te maken.
    Doet je weer eens beseffen dat een gezond kindje helemaal niet zo vanzelfsprekend is.

    Nu weer even thuis en vol met fijne plannen.
    Ik laat het horen!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen