Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

vrijdag 4 oktober 2013

tak

Cadeautje gekregen van het vorige gezin.
Een tak.

We hadden het al over de verschillende takken die hier in huis gehangen hebben ( en nog hangen), dat gaf de kraamvrouw de inspiratie voor haar cadeau.
Ik vind ook deze tak hartstikke leuk. Manlief en zonen vonden het wat raar om een tak cadeau te krijgen. Hoewel ze langzamerhand aan mijn takken gewend beginnen te raken, was het gegeven dat je een versierde tak kunt kopen bij een bloemist , nog net een brug te ver. Ze zijn nog net niet omgevallen.

Van het laatste gezin kreeg ik deze prachtige bos bloemen. Ze moeten nog netjes in de vaas gezet worden, dit is even voor de foto.
Het grappige poppenvestje en de gehaakte ( pannenlap) jurkjes kreeg ik van dochterlief. Gevonden in zo'n onmogelijke "zoekbak" in de kringloopwinkel.
Kijk en dat kan ik dan vaak net niet opbrengen. Dank je wel voor alle lieve, mooie, inspirerende cadeautjes allemaal!
Poespoes op haar nieuwe stiekeme plekje in de huiskamer. Langzamerhand word het weer om naar binnen te komen.
Ik ga ook maar mee.
Nieuw breiwerk op de ( grove) pennen.
Van oude ( kringloopwinkel) wol.
Toch twijfel ik.
De omslagdoek zoals ik op de foto draag, zit zo lekker.
Misschien haal ik dit uit en begin opnieuw. Met kleine naalden en enkele draad. We zullen zien.
Vorige keer had ik het over nieuwe kookboeken. Vooral die van Nigel vond ik intrigerend . Ik probeerde het aan te vragen bij de bieb, maar dat is tot nu toe niet gelukt. Al "googelend " vond ik toch een recept uit zijn boek op de site van Karin ( koken met Karin).
Namelijk de vegetarische : Pannenstoelenlasagne met basilicum en room.

Helaas was hier een van de ingrediƫnten niet te krijgen ( gedroogde funghi porcini oftewel:eekhoorntjesbrood).
Om toch genoeg smaak te krijgen besloot ik zowel een bakje kastanje Champions als een bakje oesterzwammen te gebruiken.
Een gouden greep.

Het zien er niet zo mooi uit ( heb ik vaker gehad met Nigel's recepten) maar wat was het ongelooflijk lekker!
Zelfs oudste ( die niet van het vegetarische is) zei later op de avond nog een keer hoe verschrikkelijk lekker hij het eten had gevonden.
Dat is pas een compliment voor Nigel!

Mocht je het recept gaan opzoeken en maken: maak maar een flinke portie.
Ik verheugde me ( na twee porties) op het restant de volgende dag ( volgens Karin was dit nog lekkerder) maar de bak was schoon leeg, dus dat kan ik helaas niet uit proberen.

Van Geertrude ( ga haar site maar eens lezen, ze is bezig aan een leuk avontuur) kreeg ik de liebster award.
Later op de dag zal ik eens rustig gaan zitten om de bijbehorende vragen te beantwoorden. Nu ga ik van de Zaterdagochtend genieten. Van tijd met manlief, koffie drinken met dochterlief ( die gelukkig nog steeds in het weekend thuis komt) , de bloemen in de ( goede) vaas zetten , bergen was weg werken ( gelukkig is het weekend tarief) en vooral van mijn rust, mijn lieve huisgenoten en mijn huis genieten.
Tot later!

           groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. Weer een heerlijk logje om te lezen. Fijne dag vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw blogjes zijn zo gezellig. Ik vind een tak een prachtig cadeau trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb het recept van de pannenkoekenlasagne niet kunnen vinden, maar het lijkt me heel erg lekker. Misschien kun je wat nader "linken". Bedankt en groetjes van

    Mieke R

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mieke R.

    Ik kan je alleen hier wat schrijven, dus hoop maar dat je het kan vinden:

    http://koken.blogo.nl/2013/09/26/recept-lasagne-champignons-pesto/

    Inmiddels nog een keer gemaakt.
    Omdat we het echt heel lekker vinden!

    succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Franca,

    Gevonden met je link. Zat zelf ook een beetje klem tussen de pannenkoeken en de paddenstoelen. Ga het binnenkort zeker maken.
    Bedankt.

    Mieke R

    BeantwoordenVerwijderen