Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 13 juni 2012

spannende dag

Een echt spannende dag!
Terwijl jongste op de uitslag wacht van zijn examen, zit ik weer eens in de wacht.
Zowel in de huiskamer als in de keuken brand een kaarsje bij Maria.
Voor steun en bijstand. Jongens wat is het spannend deze keer.
Zoonlief is een echte puber die net niet doet wat je graag zou willen.
En huiswerk staat bovenaan die lijst.
In de examenweek ging hij nog een niveau naar beneden ,in de hoop dat hij dan ( net) het examen zal halen.
We kunnen de steun en bijstand dus gebruiken!
Deze foto is buiten genomen , om de huisjes duidelijk te laten zien.
Vanuit mijn keukenraam zie ik ze van een andere hoek.
En wacht ik al dagen of de vogeltjes nu uit gaan vliegen.
Het vorige nestje heb ik net gemist. Wie weet tussen al het wachten in...
Het is het gele kastje, wat Poespoes ook gebruikt om naar het w.c. raampje te klimmen zodat wij haar goed kunnen zien en binnen laten.
Dat moet pas eng zijn voor moedervogel!
Voordeel van thuis zijn: je kunt een lekker warme lunch maken!
Al heb ik dit laatst bij een Turks gezin ook gemaakt en zij waren zeer verbaast dat ik dit vroeger ( tijdens mijn lagere-schooltijd) thuis al at.
Zij waren ervan overtuigd dat het een echt Turks gerecht was.

Recept?
Bak een gesnipperd uitje in wat olie ( mijn moeder gebruikte natuurlijk boter). Snij twee tomaten in stukjes en bak mee tot ze zachter zijn.
Voeg twee eitjes toen, roer door en laat nog even zachtjes gaar worden.
Peper en zout naar smaak toevoegen. En naar ik begrepen heb doen Turkse mensen er een paprika bij.
Heerlijk op een geroosterde boterham.
Met als toetje: Verse aardbeitjes uit eigen tuin, wat balsamico azijn en een heel klein snufje suiker erdoor, 10 minuten marineren ( intussen je husseleitje opeten) en heerlijk smullen.
In mijn vrije dagen probeerde ik weer wat recepten uit.
Zoals de zoet-zure kip met rijst.
De een-pans-pasta. Wat een gemak, zo weinig afwas.
En we namen alleemaal een tweede portie!
Omdat ik gisteravond wacht had ( van 18.00 uur tot 2.00 uur), besloot ik de maaltijd van vandaag alvast te maken.
Ik had n.l. een ovenschotel gepland en stel je voor dat ik vandaag zou werken of zoals nu in de wacht zit en dan opgeroepen word.
Het is een gehaktschotel met feta.
Laten we hopen dat het lekker is want ik vond het toch een karwei!
Misschien omdat ik steeds dacht: dadelijk bellen ze, en dan wil ik het zover mogelijk klaar hebben ( dan zou manlief het overnemen).
Een nieuw, wat lastig recept vind manlief geen pretje.
Nou het staat klaar. En nu maar wachten...
Het boek?
Mezelf verwend met een boek met een boekenbon van mijn verjaardag.
Binnenkort dus weer eens een slowcookergerecht. Voor vandaag hoop ik op taart! We wachten af.....
        
             groetjes, Franca.

4 opmerkingen:

  1. Ik duim voor je hoor!! Spannend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik vind het spannend, middelste dochter krijgt morgen de uitslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannende periode! Hier zijn ze
    nog volop bezig met examens..pfff..
    Ik duim alvast mee voor jullie!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zeg allemaal.Het uitje/tomaat/ei eten wij hier ook. Heb het van m'n schoonouders.Schoonpa heeft het uit zuid europa meegenomen het recept na de WO2.
    Het is heerlijk!!
    Kan ook met uitje en courgette en iets currypowder erover. Yum op een sneetje brood.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen