Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

woensdag 2 mei 2012

Klusvakantie of kookvakantie

We hebben het goed!
Wegens succes in de herhaling: 
tikka masala van kip ( van Jamie).
 Eindelijk droog. Dan aan het metselen. Terwijl dochterlief bijkomt van een dagje verhuizen ( op haar stage adres).
Dochter op weg naar koninginnendag.
Ik lunch met restjes , lekkere restjes zijn geen enkel probleem.
Een hoekje van dochters kamer.
Wat boeken.
Spelen met haar nieuwe maskingtape.
De maskingtape is haar aankoop . Ik kocht dit. En dat was alles! In een hele dag Haarlem. Zijn wij even bescheiden geweest. Het was leuk hoor. We gingen naar aanleiding van een artikel in Buitenleven (100% groen Haarlem).
Vonden de leukste winkeltjes, zoals: Sjakie's,Jutka en Riska, Vind lifestyle, Anne en Max, we misten alleen Jansje. Die hopen we een volgende keer te vinden. Hele leuke stad! Veel leuke kleine winkeltjes, daar houden we van. En we vonden zelfs in een winkelstraat een kringloopwinkel. En die Sjakie's ...daar kom je niet meer weg!
Ik start het eten vandaag maar vanaf de tafel.
Omdat dochterlief aan het aanrecht ijsjes staat te maken. Van verse vruchten, karnemelk en honing. Nou maar hopen dat het weer wat beter wil worden. Al proeven we ze morgen toch wel hoor.
Pie van Jamie.
Simpel met erwtje's ( met een klein stukje roomboter).

Zou het wel genoeg zijn? Nou iets meer was ook schoon op gegaan, het viel in de smaak. Deze vakantie is voor mij meer een kookvakantie dan een klusvakantie geworden. Ik vind het heerlijk! Simpele lekkere dingen, geen probleem dat zo'n Pie eerst een uur moet sudderen en dan nog een half uur de oven in gaat. Tijd zat! Het weer zorgt ervoor dat we niet kunnen klussen zoals we zouden willen, nou het komt wel af en deze vakantie is er een die ik me vast nog heel lang zal herinneren. Genieten!
En dan kom je ook nog tot de ontdekking dat er elke middag op Belgie Een, een heerlijk kookprogramma is. Waarin twee koks aan diverse mensen ( een gezin of groep per aflevering) leren hoe ze lekker kunnen koken en toch veel minder uitgeven. Door simpel, vers en lekker te koken. Helemaal in mijn straatje!
Morgen wandelen met collega's. Vrijdag nog een koffie visite ( en misschien een lunch). Langzaam probeer ik het huis en de was weer op orde te krijgen, nog een paar dagen dan zit het er weer op en start het werk weer. Ik begrijp best dat thuiszijn terwijl manlief ( en gedeeltelijk de kinderen)thuis is/zijn anders is dan alleen thuis zijn. Maar ik zal dit echt missen!
Het was een ouderwets fijne vakantie al hebben we niet zoveel gedaan kunnen krijgen als gepland was. We zullen wel zijn hoe ver we zijn als de feesten hier zijn. Als het niet klaar is, ruimen we gewoon de huiskamer leeg. Werkte ook toen de kinderen hun communie deden.

We zien wel.

              groetjes, Franca.

6 opmerkingen:

  1. Oh heerlijk zeg! Je gewoon aanpassen naar de situatie is het beste wat je kunt doen... En de recepten van Jamie, die komen uit de kookrevolutie of niet??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n weekje toch?Geniet er lekker van.
    Ziet er wel erg lekker uit allemaal hoor.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n weekje, lekker aanpassen aan je weekje. Heerlijke gerechten op tafel. Het ziet er allemaal super uit.

    Gr. Elisabeth
    kostelijkleven.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig blogje heb je weer geschreven, met zulke leuke foto's! Prachtig uitzicht heb je, kan er jaloers van worden ;-)
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat hebben we het toch eigenlijk goed he! Als ik jou blogje zo zie denk ik wat goed dat je alles vast legt. Het leven is zo slecht nog niet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit programma op "de Belg" was me ontgaan. Ik kijk wel altijd rond half één naar Dagelijkse Kost van Jeroen. Maar dat is niet low budget. Heb het goed !
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen