Het Keukenraam

Het Keukenraam
Het Keukenraam

zondag 29 april 2012

boffen op zaterdag

Als je de "verkeerde" appels gekocht hebt, en ze raken maar niet op.
Maak je er gewoon een appelkruimeltaartje van. En omdat het vakantie is koop je er een bakje ijs bij.
En als de oven dan toch aanstaat , maak je van het rundergehakt toch een gehaktbrood. Nou lijkt het idioot veel, maar het is echt maar een pond vlees. De rest bestaat uit heel veel groente en broodkruim. Het recept komt van Mathijs Vrieze al was ik wel zo vrij om er 2 charlotjes aan toe te voegen. Gehaktbrood zonder ui is geen gehaktbrood!
Als je bord er zo uit ziet op een gewone Zaterdag, mag je toch niet klagen.
Met taart als toetje!
We stoppen jongens, anders word het te gek. De rest is voor jullie morgen, dan nemen wij weer gewoon yoghurt . Het liefst hadden ze alles gewoon meteen opgegeten.
Zo'n Zaterdagse maaltijd. Niet sjiek! Maar wel lekker en gezellig!

En verder?

Is de naam van Geertude's nieuwe boek: Familiegeheimen.
Door mijn getob van daarnet, weet ik niet zeker of ik de titel al verteld had.

Genieten manlief en ik ons suf van deze vakantie.
Fijn om te merken dat je elkaar niet in de weg zit, hoe geweldig het is dat je man thuis is als er een telefoontje van de school van jongste komt ( zijn resultaten zijn... enz enz). En als je s'ochtends samen even doorwerkt, is het huis zo opgeruimd en kun je blij aan het klussen beginnen. Wat een supervent die man van mij! Hij zou ook gewoon aan zijn eigen werk kunnen gaan.

Zit het weer tegen, maar kan ik over een week hopelijk laten zien wat er hier allemaal gebeurd is.

Ging ik uit met een collega/vriendin en bleek het kaartje niet uit mijn Hema tas gehaald te zijn. Dus piepte het poortje bij de Intratuin ( gelukkig  bij binnenkomst). Pas thuis vond dochterlief de boosdoener ( binnenin een zakje aan de binnenkant van de tas). Moet ik nog uitleggen hoe opgelaten ik me voelde, na controle door twee (2) veiligheidsmensen.

Bleek ook nog dat mijn portemonnee door manlief uit de auto was gehaald wegens de jaarlijkse keuring . En nam ik een verkeerde afslag wat me twee rondjes kostte voor ik weer op de goede weg zat. Laten we voorzichtig zeggen dat het niet mee zat.

Is het heerlijk dat mensen weten dat we vrij zijn en spontaan op de koffie komen. Ik vind dat zo gezellig!

Gaan we nog even flink doorpakken en verder met genieten.
Ergens deze week een kraamvisite en nog een vakantieuitje met dochterlief.
Hoe gelukkig kan een mens zijn?

            groetjes, Franca.

5 opmerkingen:

  1. Nou, ik denk dat jullie aardig dicht bij heel erg gelukkig komen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Franca,
    Is dat even schrikken... zit ik gezellig je blog te lezen zie ik ineens mijn naam en mijn boek in beeld. En dan ook nog zo'n lief stukje over mij. Ik bloos ervan ;-)
    En schaam me nog dieper dat ik hier nooit meer reageer, want ik lees je belevenissen nog altijd. Ik heb alleen steeds gedoe met dat google-account. Maar nu wilde ik toch even reageren.
    Dat gehaktbrood ziet er lekker uit, zeg! Dat moet ik toch ook eens maken. Steeds als ik jouw blog lees, krijg ik zin om uitgebreider te koken, maar het komt er zelden van. Ik ben drukker dan druk met schrijven. Maar je hebt helemaal gelijk. Dat was mijn droom en die is uitgekomen!
    Groetjes,
    Geertrude

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weet je toch altijd van iets kleins iets bijzonders te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lekker eten allemaal! Onze oven is kapot, en ik loop er steeds tegenaan dat ik iets wil maken, en dan denk: 'Oh nee, dat kan nu niet.' Morgen komt de monteur gelukkig.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Geertrude!
    Niks te schamen. Uit het oog is niet uit het hart!
    Nicole, ik ga je toch nog iets laten zien wat je nu even niet kunt maken.
    Ik hoop voor je dat de monteur inmiddels geweest is.
    Trudy, je hebt helemaal gelijk!
    Jolanda, dank voor het compliment, ik geniet ook vooral van de kleine dingen. Met grote cadeaus of duren dingen ( of kleding) maak je me niet blij. Integendeel! Ik voel me dan helemaal niet gelukkig.
    Nog een paar dagen, dan begint het werkende leven weer.Ook fijn hoor, maar dit is zo wel heel erg genieten!
    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen